بهترین اسم برای ایمیل

آدرس ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

آدرس ایمیل سند هویتی افراد در دنیای مجازی است که همانند کدملی یکتا و منحصربفرد می‌باشد. برای ارسال و دریافت ایمیل لازم است هر شخص یک آدرس ایمیل داشته باشد که در واقع از آن برای شناسایی شما نیز استفاده می‌شود. در این مقاله نکاتی برای داشتن یک نام ایمیل خوب ذکر شده که با رعایت آنها می‌توانید بهترین اسم را برای ایمیل خود انتخاب کنید.

سه مولفه اصلی برای داشتن یک آدرس ایمیل حرفه‌ای

آدرس ایمیل همواره حاوی سه مولفه اصلی زیر می‌باشد:

قسمت اول هر آدرس ایمیل که حاوی نام شما و معرفی کننده شرکت و کسب‌و‌کار شما می‌باشد نام کاربری یا یوزرنیم نامیده می‌شود.

بخش دوم یک آدرس ایمیل علامت @ است که همیشگی و ثابت است.

در انتهای هر آدرس ایمیلی دامنه قرار دارد و کاربران می‌توانند از دامنه‌های اختصاصی و سفارشی استفاده کرده یا از دامنه‌های سرویس‌دهنده‌های رایگان ایمیل همچون جیمیل و یاهو استفاده کنند.

عوامل موثر برای داشتن یک اسم ایمیل خوب

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از ابزارهای هوشمند تغییراتی در برقراری ارتباط بوجود آمد در همین راستا ایمیل به‌عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای برقراری ارتباط مستقیم با کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد که مهم‌ترین نکته استفاده اصولی از آن است.

در ادامه به شما خواهیم گفت که با در‌نظر گرفتن چه فاکتورهایی می‌توانید بهترین نام ایمیل را انتخاب کنید.

بخاطرسپاری آسان

اگر آدرس ایمیل خود را به شخصی بگویید آیا به‌راحتی در ذهن او باقی می‌ماند؟ داشتن آدرس‌‌ ایمیل جذاب و هوشمند در اینجا می‌تواند کارساز بوده و بخاطر‌سپاری آن‌را در ذهن بسیار آسان می‌کند.

ساده و کوتاه بودن نام ایمیل

آدرس‌های ایمیل ساده و کوتاه معمولا به‌یادماندنی‌تر هم هستند اما مهم‌ترین مزیت آدرس ایمیل ساده این است که احتمال اینکه افراد آن‌را به‌صورت اشتباه در قسمت آدرس ایمیل تایپ کنند کمتر است.

تلفظ راحت و آسان

بهتر است آدرس ایمیل براحتی قابل تلفظ باشد. اهمیت این موضوع به ساختار ذهن ما بر‌می‌گردد. هر چه تلفظ یک واژه راحت‌تر باشد، سریع‌تر بخاطر سپرده می‌شود و دیرتر از ذهن پاک می‌شود. اگر آدرس ایمیل سخت و پیچیده‌ایی انتخاب کرده باشید مجبور خواهید شد آن‌را کلمه به کلمه بنویسید و این‌کار بسیار زمان‌گیر است.

قابل اعتماد و بدون ابهام

برخی از فرمت‌های مرسوم برای نام ایمیل که متاسفانه خیلی رواج پیدا کرده است استفاده از حروف اختصاری در آدرس ایمیل است. مثلا برخی کاربران از ترکیب یکی دو حرف اول نام و نام‌خانوادگی خودشان برای آدرس ایمیل استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال اگر نام شما سید محمدحسن احمدی باشد در این حالت نباید آدرس smha را برای نام ایمیل خود انتخاب کنید شاید این حروف برای شما معنی‌دار باشد ولی برای گیرنده ایمیل مبهم است.

پیشنهاداتی برای فرمت نام ایمیل

از ساختارهای متفاوتی برای قسمت اول آدرس ایمیل که قبل از علامت @ نوشته می‌شود می‌توان استفاده کرد. در ادامه لیستی از فرمت‌های مرسوم و استاندارد برای نام ایمیل را بررسی می‌کنیم، برای تمام موارد از مثال  Ali ahmadiاستفاده می‌کنیم.

1: حرف اول نام+نام‌خانوادگی

Aahmadi که جزو استاندارترین فرمت‌ها برای آدرس ایمیل است.

2: ترکیب نام+نام خانوادگی

Aliahmadi این فرمت نام ایمیل هرچند کمی طولانی است اما دقیق‌تر است.

معمولا توصیه می‌شود از اعداد در ترکیب آدرس ایمیل استفاده نشود اما از آنجائیکه حجم بسیار زیادی از آدرس‌های ایمیل رایگان قبلا توسط سایر کاربران ثبت شده است یا اینکه آن اعداد اهمیت ویژه‌ایی برای شما دارند می‌توانید در اسم ایمیل خود درج کنید.

نکاتی برای داشتن یک آدرس ایمیل استاندارد

برای نوشتن ایمیل رسمی لازم است نکاتی را رعایت کنید در ادامه به چندین راهکار ساده برای داشتن یک آدرس ایمیل مناسب اشاره می‌کنیم.

نخستین قدم برای نوشتن ایمیل، استفاده از یک اسم مناسب برای ایمیل است. بهترین اسم برای ایمیل باید برگرفته از نام واقعی شما و شامل نام و نام‌خانوادگی باشد. هنگام ثبت‌نام در سرویس‌های رایگان ایمیل ممکن است نام کاربری موردنظر شما توسط شخص دیگری ثبت شده باشد که می‌توانید با اضافه‌کردن نقطه یا خط فاصله شانس خود را برای داشتن اسم ایمیل موردنظر خود امتحان کنید.

استفاده از حرف، خط تیره یا عدد اضافه برای اسم ایمیل حرفه‌ای به‌نظر نمی‌رسد سعی کنید در صورت امکان استفاده نکنید.

از به‌کاربردن نام مستعار برای آدرس ایمیل حرفه‌ای خودداری کنید.

برای اینکه در انتخاب نام ایمیل خود حق انتخاب داشته و یک آدرس ایمیل منحصربفرد داشته باشید لازم است یک نام دامنه سفارشی خریداری کرده باشید و آدرس ایمیل منحصربفرد خود را ایجاد کنید.

جمع‌بندی

یکی از عوامل مهم در کسب‌و‌کارهای اینترنتی انتخاب بهترین اسم برای ایمیل است سعی کنید از یک فرمت استاندارد برای نام ایمیل استفاده کنید. امیدواریم ایده‌ها و نکات گفته شده برای انتخاب اسم ایمیل موثر بوده و با داشتن یک آدرس ایمیل حرفه‌ای بتوانید بخوبی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *