آشنایی با ایمیل بومی و ایمیل ملی

ایمیل بومی

در این مقاله می‌ خوانید:

شرکت‌های متعددی در سراسر جهان هستند که خدماتی مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، اشتراک گذاری مستندات و تصاویر را بصورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

بسیاری از کاربران ساخت و ارسال ایمیل را برای اولین بار با سرویس یاهو تجربه کردند اما با گذشت زمان جیمیل از یاهو پیشی گرفت و به محبوب‌ترین ارائه‌دهنده سرویس ایمیل در جهان تبدیل شد. این شرکت‌ها با ارائه خدمات رایگان موفق به جذب کاربران زیادی شدند البته از طریق تبلیغات گسترده و گاها فروش اطلاعات کاربران خود به شرکت‌های تجاری درآمدهای زیادی هم داشتند. به مرور زمان شرکت‌های ایرانی هم با آگاهی از نیاز کاربران به ایمیل، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. در حال حاضر چندین شرکت مطرح آماده سرویس‌دهی به کاربران داخلی هستند که با استقبال کاربران ایرانی هم مواجه شده است.

ایمیل بومی

امروزه همه افراد برای انجام مکاتبات، ارسال و دریافت اطلاعات به ابزاری امن و مطمئن نیاز دارند. ایمیل یکی از امن‌ترین و پرکاربردترین وسیله‌های ارتباطی است. یکی از نکات منفی استفاده از حساب‌های رایگان امنیت اطلاعات است که همین موضوع باعث می‌شود تا در استفاده از سرویس‌های رایگان احتیاط بیشتری داشته باشیم. این مسئله ضرورت راه‌اندازی ایمیل بومی و رسمی جهت ارتقاء امنیت داده‌ها را افزایش داده است.

بسیاری از سرویس‌های ایمیل بومی ساده طراحی شده‌اند و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنند. استفاده از سرویس ایمیل بومی برای انجام کارهای رسمی و اداری سبب افزایش امنیت ارتباطات و کاهش هزینه‌های سازمان می‌شود.

ایمیل بومی سرویس ایمیلی است  که ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده توسط آن به‌گونه‌ایی است که با نیاز کاربران سازگاری دارد. اگر بومی سازی ایمیل به درستی انجام شود مخاطبان به‌راحتی می‌توانند با سرویس ایمیل ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند.

مزایای استفاده از ایمیل بومی

افزایش امنیت ارتباطات

در صورت استفاده از سرویس‌های ایمیل خارجی امکان بروز مشکلاتی همچون هک شدن، فروش یا افشاء اطلاعات کاربران مطرح می‌شود همچنین سرویس دهندگان خارجی در هر زمانی که مایل باشند می‌توانند دسترسی کاربران ایرانی را محدود یا حتی مسدود نمایند که با بکارگیری ایمیل بومی تا حد زیادی می‌توان مانع انجام این کار شد.

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از نقاط قوت استفاده از ایمیل بومی مسئله پشتیبانی از زبان فارسی است و کاربران می‌توانند بدون اینکه لازم باشد به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند کارهای خود را انجام دهند.

پشتیبانی فنی

از آنجاییکه سرویس ایمیل بومی توسط شرکت‌های ایرانی توسعه پیدا کرده کاربران در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی می‌توانند با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را مطرح کنند. در صورتی که اگر از سرویس‌های ایمیل خارجی استفاده شود بخاطر موضوع تحریم و عدم داشتن قرارداد رسمی کاربران ایرانی به پشتیبانی دسترسی نخواهند داشت.

ایمیل داخلی

به سرویس ایمیلی که روی زیرساخت یک سازمان راه‌اندازی می‌شود و دسترسی به آن از طریق شبکه داخلی سازمان امکانپذیر است ایمیل داخلی گفته می‌شود. سرویس ایمیل داخلی در راستای برقراری ارتباطات امن داخلی راه‌اندازی می‌شود و در صورت بروز هرنوع مشکلی در اینترنت اعم از اختلال یا قطعی اینترنت کاربران می‌توانند در داخل شبکه پیام‌های خود را ارسال و دریافت کنند.

ایمیل ir

برای داشتن یک آدرس ایمیل ایرانی باید از دامنه‌های ثبت شده فارسی استفاده کنید. دامنه ir مخفف نام کشور iran می‌باشد که پسوند اختصاری دامنه‌های ایران است. استفاده از دامنه ir یکی از مطمئن‌ترین دامنه‌ها برای کسب‌و‌کارهای ایرانی است. برای خرید دامنه برای ایمیل ir باید به شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده دامنه مراجعه کنید. ایمیل ملی ایران یکی از معتبرترین سرویس‌های ایمیل است که بصورت رایگان به کاربران خدمات ارائه می‌دهد و برای داشتن ایمیل با پسوند ir می‌توانید به وبسایت ایمیل ملی ایران مراجعه کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید.

ایمیل ملی

یکی از پیش‌نیازهای ارائه خدمات دولت الکترونیک داشتن ایمیل است و اکثر کاربران ترجیح می‌دهند از یک بستر مطمئن، قابل اعتماد و امن استفاده کنند. منظور از ایمیل ملی این نیست که مجری و مدیر آن ایرانی باشد منظور این است که سرویس ایمیل توسط دولت بصورت رایگان به کاربران ارائه شود. با بکارگیری ایمیل ملی گردش اطلاعات در داخل کشور انجام می‌گیرد و نیازی نیست که اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده از سرویس‌های ایمیل خارجی ارسال شود. سرویس ایمیل ملی توسط چندین شرکت دولتی و غیردولتی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

ایمیل ملی ایران یک سرویس ایمیل دولتی است که تحت مالکیت سازمان فناوری اطلاعات می‌باشد و خدمات خود را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ایمیل چاپار یکی دیگر از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌ ایمیل ملی است که توسط شرکت خصوصی چاپار ارائه می‌شود. ایمیل فارسی یا میل فا هم از قدیمی‌ترین سرویس‌های ایمیل ایرانی است. میل فا با توجه به تحریم‌های غرب علیه ایران و پاسخگو نبودن پشتیبان‌های سرویس‌های ایمیل خارجی به ایرانیان با هدف ارائه خدمت همیشگی و پایدار به فارسی زبانان اقدام به تولید سرویس ایمیل کاملا فارسی نموده است.

ساخت ایمیل ملی

ساخت ایمیل ملی در هر یک از سرویس‌دهندگان ایمیل متفاوت است. ولی در حالت کلی برای ساخت ایمیل ملی در ابتدا لازم است جهت ثبت‌نام به وبسایت شرکت ارائه‌دهنده ایمیل ملی مراجعه نمایید و پس از انتخاب نام کاربری، رمزعبور و تکمیل اطلاعات درخواستی بصورت رایگان برای خود حساب ایمیل ساخته و از امکانات آن استفاده نمایید. البته برای استفاده از برخی قابلیت‌ها در سرویس ایمیل ملی نیاز است مبلغی پرداخت نمایید.

بهترین ایمیل ملی کدام است؟

سرویس‌های ایمیل ملی با توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی که برای کاربران فارسی زبان دارند از محبوبیت زیادی برخوردارند. عوامل مختلفی می‌توانند در انتخاب بهترین سرویس ایمیل ملی تاثیرگذار باشند. عواملی مانند ابزارهای امنیتی و انتقال امن فایل‌ها و مستندات، میزان فضای ذخیره‌سازی فایل‌ها، محدودیت ارسال ایمیل روزانه، فضای ابری، خدمات پشتیبانی و پاسخگویی سریع به مشکلات کاربران و … از جمله فاکتورهایی است که در انتخاب و استفاده از ایمیل فارسی می‌توانید در نظر بگیرید. البته ممکن است یک ایمیل ملی شامل تمامی این مولفه‌ها نباشد، بنابراین بهترین ایمیل ایرانی متناسب با نیاز و هدف استفاده شما از ایمیل مشخص می‌شود.

جمع‌بندی

یکی از الزامات حضور و فعالیت در دنیای وب استفاده از سرویس ایمیل امن و پایدار است، در ابتدا سرویس ایمیل فقط توسط شرکت‌های خارجی ارائه می‌شد و مسائلی از قبیل عدم پشتیبانی و هزینه بالا سبب شد تا شرکت‌های داخلی هم وارد میدان شوند و با بومی سازی ایمیل امکان ارتباط کاربران ایرانی با افراد زیادی در سراسر جهان فراهم شود.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *