راهنمای استفاده از ایمیل دانشگاهی

ایمیل دانشگاهی

در این مقاله می‌ خوانید:

سرویس‌های ایمیل رایگان زیادی وجود دارد که افراد بسته به نیاز خود می‌توانند در سایت مربوطه ثبت‌نام و از امکانات آنها استفاده کنند. ولی چنانچه قصد مکاتبه با دانشگاه و ارسال رزومه دارید بهتر است از ایمیل‌های عمومی و رایگان استفاده نکنید زیرا بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا، ایمیل‌های دریافتی از سرویس‌دهنده‌های رایگان را مسدود می‌کنند در نتیجه استاد مربوطه ایمیل شما را دریافت نخواهد کرد. استفاده از ایمیل دانشگاهی باعث می‌شود دریافت‌کننده ایمیل، به شما اعتماد کند زیرا ایمیل دانشگاهی قطعا از سمت یک شخص آکادمیک ارسال شده و ارزش زیادی دارد.

ایمیل دانشگاهی چیست؟

ایمیل دانشگاهی ایمیلی است که تحت دامنه یک دانشگاه، مرکز تحقیقاتی یا پژوهشی ایجاد می‌شود. داشتن ایمیل دانشگاهی کمک قابل توجهی به اساتید می‌کند تا بتوانند از روی آدرس ایمیل دانشجوی مورد نظر خود را شناسایی و با وی تعامل آموزشی داشته باشند.

ایمیل دانشگاهی از طریق وبسایت‌های دانشگاهی ارائه می‌شود. اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. دانشجویان برای ایجاد ایمیل دانشگاهی باید از طریق سایت دانشگاه درخواست خود را ثبت کنند تا سیستم به‌صورت پیش‌فرض شناسه‌ایی برای دانشجو ایجاد کند.

مزایای ایمیل دانشگاهی

امکانات ایمیل دانشگاهی بسیار متفاوت‌تر از یک پست الکترونیک معمولی است با داشتن ایمیل دانشگاهی می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

امنیت و قابلیت اعتماد زیاد

باتوجه به اینکه هنگام ساخت ایمیل دانشگاهی نیاز است اطلاعات افراد ثبت شود، بنابراین اینگونه ایمیل‌ها نسبت به انواع ایمیل‌های رایگان که مشخصات و اطلاعات اشخاص بدرستی اعتبارسنجی نمی‌شوند بسیار امن و قابل‌اطمینان است.

مناسب برای ارسال رزومه و یافتن شغل

ایمیل دانشگاهی ضمن اعتباربخشی به ایمیل گزینه مناسبی برای ارسال ایمیل معرفی بوده که می‌تواند به‌عنوان رزومه کلی فرد در نظر گرفته شود. همچنین داشتن یک ایمیل معتبر تاثیر مثبتی روی کارفرما گذاشته، سبب افزایش اعتماد شده و احتمال اینکه ایمیل شما سریع‌تر از یک دامنه معمولی مورد توجه قرار گیر بیشتر است و گامی موثر در یافتن شغل محسوب می‌شود.

اسپم نشدن

ایمیل‌هایی که توسط سرویس‌دهنده‌های عمومی و رایگان ارسال می‌شوند، ممکن است به دلایل امنیتی و به‌خطر افتادن اطلاعات علمی و پژوهشی اساتید به دست آنها نرسد و وارد پوشه اسپم شود. شما بر اساس اعتبار ایمیل خود، مشخص می‌کنید که فردی دارای اعتبار هستید و قصد ارسال ایمیل معتبر را دارید، داشتن ایمیل دانشگاهی در اینجا بسیار کارساز خواهد بود.

نحوه ساخت ایمیل دانشگاهی رایگان

 ایمیل دانشگاهی رایگان edu. حسابی است که توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های آمریکا به کارکنان و دانشجویان ارائه می‌شود. این ایمیل دانشگاهی ، امکانات رایگان زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد از جمله بهره‌مندی از تخفیفات شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و ادوبی، حساب گوگل درایو رایگان با ظرفیت 5 ترابایت و موارد دیگر. دریافت ایمیل دانشگاهی رایگان edu. کار دشواری نیست و با دنبال کردن مراحلی که در ادامه ذکر شده می‌توانید یک حساب رایگان ایجاد کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

آموزش تصویری ساخت ایمیل دانشگاهی

جهت ساخت ایمیل دانشگاهی رایگان، در ابتدا لازم است با کلیک روی mcckc.edu وارد سایت مربوطه شوید. همانطور که مشاهده می‌کنید در این صفحه توضیحاتی در مورد فواید و مزایای ایمیل دانشگاهی ارائه شده است.

برای داشتن ایمیل دانشگاهی رایگان کافی است به سمت پایین صفحه حرکت کرده و روی دکمه APPLY now FOR FREE کلیک کنید تا صفحه ثبت‌نام برای شما نمایش داده شود.

در صفحه بعدی به معرفی دانشکده MCC پرداخته و توضیحاتی در مورد آن داده است. با ضربه روی دکمه Next وارد بخش Personal Information می‌شوید در این قسمت اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. برای مورد آخر یعنی “Military Status” یا همان وضعیت نظامی، گزینه “No Military Service” را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

از آنجاییکه نیاز است آدرس وارد شده در این بخش، متعلق به آمریکا باشد می‌توانید برای این‌کار به سایت fakexy مراجعه کنید (لازم است با فیلترشکن وارد شوید) و تمام اطلاعات مورد نیاز را از این سایت دریافت کنید. فقط فیلدهای اجباری که با علامت ستاره مشخص شده‌اند را پر کنید. Next را انتخاب کنید و در بخش بعدی اطلاعات تماس را وارد نمایید. در این قسمت لازم است یک آدرس ایمیل برای پاسخگویی به درخواست‌تان وارد نمایید.

برای تکمیل اطلاعات مربوط به بخش Emergency Contact می‌توانید از سایت fakexy کمک بگیرید. البته می‌توانید شماره تماس یک شرکت یا کسب‌و‌کار خانگی مستقر در امریکا را هم در این بخش وارد نمایید. برای تکمیل ثبت‌نام روی Next کلیک کنید.

ایمیل دانشگاهی رایگان

در مرحله بعد سوالاتی در مورد پرداخت مالیات از شما پرسیده می‌شود که مورد اول را yes و گزینه دوم را No بزنید. در گام بعدی نیاز است اطلاعات دانشگاهی خود را تکمیل نمایید. در مرحله آخر، به یکی از سوالات پرسیده شده پاسخ داده و برای اثبات اینکه ربات نیستید، تیک آن‌را فعال کنید در انتها روی دکمه Submit Application کلیک کنید تا درخواست شما ارسال شود و منتظر دریافت پاسخ بمانید. نتیجه درخواست شما پس از 7 الی 10 روز به آدرس ایمیلی که وارد کرده بودید ارسال خواهد شد.

ایمیل دانشگاهیپسوند ایمیل دانشگاهی

پسوند ac.ir یک پسوند دامنه اینترنتی برای دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی یا پژوهشی است که دارای مجوز قطعی از شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری، شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، یا شورای سرپرستی حوزه‌های علمیه داشته باشند.
در دامنه ac.ir پسوند ac مخفف کلمه Academic می‌باشد و ir مخفف کلمه iran است.

جمع‌بندی

با وجود مزایای زیاد ایمیل دانشگاهی تردیدی برای داشتن یک ایمیل معتبر دانشگاهی باقی نمی‌ماند. اگر دانشجو هستید می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه درخواست خود را برای داشتن ایمیل ثبت کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *