معرفی سرویس ایمیل زوهو و  برخی از ابزارهای آن

زوهومیل

در این مقاله می‌ خوانید:

در سال‌های اخیر و با ظهور پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایمیل همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و برای انجام کار‌های اداری، دانشگاهی و مکاتبات رسمی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که سرویس ایمیل ارائه می‌دهند. بعضی از این سرویس‌های ایمیل رایگان بوده و برخی با دریافت مبلغ مشخصی این سرویس را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

انتخاب یک سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی مناسب که همه امکانات موردنیاز کاربر را ارائه دهد کار بسیار سختی است. به همین دلیل سرویس دهندگان رایگان ایمیل وارد رقابت بسیار سختی شده‌اند.

معرفی ZohoMail

زوهومیل یکی از سرویس‌های شرکت Zoho است که فعالیت خود را از اکتبر سال ۲۰۰۸ آغاز کرده است. سرویس ایمیل زوهو در سال 2023 توانست تعداد کاربران خود را به 90 میلیون افزایش دهد، بدون ارسال تبلیغات مزاحم حتی برای کاربرانی که از سرویس رایگان زوهو استفاده می‌کنند.

فضای اختصاص داده شده به نامه های الکترونیکی کاربران در این سرویس پست الکترونیک، از 10 گیگا بایت تا 200 گیگا بایت بوده و با پشتیبانی از پروتکل های POP3 و IMAP قابل اجرا بر روی سیستم عامل‌های iOS و Android می‌باشد.

اگرچه عمر این سرویس در مقایسه با رقبا بسیار کم به نظر می‌رسد، با این حال زوهومیل باز هم توانسته پس از سه سرویس جیمیل، یاهو و اوت‌لوک جزو برترین خدمات‌ دهندگان ایمیل جهان باشد.

آیا زوهو میل رایگان است؟

زوهومیل یک نسخه رایگان دارد که همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند اما این سرویس برای کاربران تجاری پولی است. طرح رایگان این سرویس به شما پنج صندوق پستی با حداکثر ۵ گیگابایت برای هر کاربر در اختیار شما قرار می دهد.

اگرچه دسترسی به حساب‌های رایگان ایمیل بسیار عالی است، ولی اگر سرویس دهنده‌های ایمیل همه ویژگی‌های مورد نیاز خود را ارائه ندهند، مفید نخواهد بود. با این حال اگر طرح رایگان برای شما مناسب نیست، طرح استاندارد به شما پشتیبانی IMAP و POP و 30 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای فایل ها، و پشتیبانی از دامنه‌های متعدد را می‌دهد. این سرویس نسبت به برخی از رقبای دیگر ، مزایای بیشتری دارد که با پرداخت ماهیانه 3دلار برای هر کاربر می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

طرح Lite با ارائه 5گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ماهانه فقط 1دلار برای هر کاربر هزینه دارد.

نسخه PREMIUM زوهو، 4دلار برای هر کاربر در ماه هزینه دارد و 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مزایای زوهو میل

زوهومیل قابلیت‌های فراوانی دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به پوشه‌بندی چند لایه، مشاهده‌‌ی ایمیل‌ها در حالت مکالمه‌ای، سازماندهی اینباکس با درگ‌دراپ و فیلترگذاری ایمیل‌ها اشاره کرد. همچنین یکی از ویژگی‌های نادیده گرفته شده‌ی این سرویس، ابزار چت ویدیویی داخلی است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سرویس ایمیل زوهو رایگان بودن آن است که کاربران عادی می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ایی از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنند.

میل سرور زوهو با رمزنگاری ایمیل‌ها، حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند.

به دلیل سهولت در استفاده، طرفداران بسیاری دارد.

ایمیل zoho ، برای اهداف تبلیغات و بازاریابی کلمات کلیدی ایمیل شما را اسکن نمی کند.

Zoho Mail  همچنین دارای یک سرویس گیرنده IMAP است، بنابراین می‌توانید سایر حساب‌های ایمیل خود را از طریق IMAP پیکربندی، همگام سازی و مدیریت کنید.

زوهومیل در راستای محافظت از حریم شخصی مشتریان هیچ تبلیغی به کاربران نمایش نمی‌دهد.

کاربران با اعمال یکسری فیلترها می‌توانند از بخش نمای مکالمات، ایمیل‌های خود را دسته‌بندی کنند.

معرفی برخی از ابزارهای زوهو

زوهو نرم افزاری شناخته شده است که برای خدمات بهتر به کاربران، بیش از 40 ابزار و برنامه کاربردی دارد. از مهم‌ترین ابزارهای ابری زوهو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Zoho Forms

یکی از محبوب‌ترین فرم‌سازهای آنلاین است که ویژگی‌های زیادی دارد. با استفاده از آن می‌توان چندین الگو برای صنایع و واحدهای تجاری مختلف تولید کرد. سازمان‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها می‌توانند از طریق Zoho Forms اقدام به تهیه فرم‌های آنلاین کرده و آنها را به اشتراک‌ بگذارند.

Zoho Desk

هدف Zoho Desk افزایش بهره وری و بازدهی کارشناسان برای ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان است. ابزارهای آن به شناسایی دیدگاه‌ها و روندها کمک می‌کنند تا تیم پشتیبانی تصمیمات بهتر و سریع‌تری جهت حل و رفع درخواست‌ها و مشکلات مشتری اتخاذ نماید.

Zoho Reports

یک برنامه جهت ثبت گزارش است.

Zoho Meeting

بستری مناسب جهت راه‌اندازی وب کنفرانس است که امکان به اشتراک‌گذاری دسک‌تاپ، فایل‌ها و برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. افراد و سازمان‌ها می‌توانند از زوهو میتینگ برای میزبانی تماس‌های گروهی استفاده کنند.

Zoho Survey

با استفاده از Zoho Survey می‌توان بدون نیاز به لپ‌تاپ و از طریق گوشی، فرم نظرسنجی آنلاین تهیه کرده و پس از به اشتراک‌گذاری، پاسخ‌های دریافتی را تجزیه و تحلیل کرد.

Zoho CRM

برنامه مدیریت روابط مشتری زوهو یک برنامه کاربردی است که در بخش فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سی ار ام زوهو با داشتن محیطی ساده و کاربرپسند به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا فعالیت روزانه کسب و کار خود را مدیریت کرده، اطلاعات مشتریان خود را ثبت نمایند و با آنها از طریق ایمیل و تماس تلفنی ارتباط برقرار کنند.

مدیریت ایمیل‌ها در تلفن همراه با نرم افزار ایمیل زوهو

برنامه‌های تلفن همراه زیادی برای برقراری ارتباط در دسترس است زوهو میل یک برنامه کامل و کاربردی مخصوص سیستم عامل اندروید است که به شما کمک می‌کند بدون محدودیت زمانی، با سایر افراد در ارتباط باشید.

این نرم‌افزار قدرتمند که برای مدیریت ایمیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از چندین حساب ایمیل پشتیبانی می‌کند. در صورت داشتن چندین آدرس ایمیل می‌توانید همه آن‌ها را در برنامه زوهو میل مدیریت کرده و ایمیل‌های هر کدام را به صورت جداگانه مشاهده نمایید یا این که به همه پیام‌ها در یک صندوق ایمیل مشترک دسترسی داشته باشید.

زوهو میل یکی از بهترین ابزارهای مدیریت ایمیل اندروید است که بصورت آفلاین هم می‌توانید از آن استفاده کنید در این‌حالت پس از وصل‌شدن به اینترنت پیام‌های ایجاد شده ارسال می‌شوند.

جمع‌بندی

Zoho یک مجموعه از نرم افزارهای آنلاین است که بصورت رایگان در اختیار همگان قرار داده شده است. این سرویس شامل ابزارهای مختلف و کاربردی می‌باشد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزارهای نصبی بر روی سیستم باشند. Zoho mail یکی از بهترین سرویس‌های میزبانی ایمیل است که از طریق آن می‌توانید اطلاعات محرمانه و ایمیل‌های تجاری خود را در بستری امن و بدون تبلیغات به اشتراک بگذارید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *