معرفی نرم‌افزار مدیریت ایمیل اوت لوک

مایکروسافت اوت لوک

در این مقاله می‌ خوانید:

سرویس‌های ایمیل متعددی برای مدیریت و ارسال پیام‌ها توسط شرکت‌های مختلفی مانند گوگل، یاهو و مایکروسافت ارائه می‌شوند. اوت لوک یک سرویس ایمیل قدرتمند، امن و قابل‌اطمینان است که برای ارسال، دریافت و خواندن ایمیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار ایمیل مایکروسافت، رابط کاربری ساده آن است که کارکردن با آن برای هر کاربری امکانپذیر است.

ایمیل outlook چیست

اوت لوک یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. outlook برنامه‌ای رایگان برای ارسال، دریافت و به‌طور کلی مدیریت ایمیل‌هاست که می‌تواند به عنوان یک تقویم کاری، سیستم مدیریت فعالیت‌ها، مدیریت تماس و یادداشت برداری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه اوت لوک در ابتدا به‌عنوان بخشی از مجموعه آفیس روی سیستم‌های کامپیوتری تحت ویندوز اعمال شد. بعدها نسخه‌های مختلف دیگری از اوت لوک منتشر شد که با تلفن‌های همراه، لپ تاپ و سایر دستگاه‌های اندروید و مک سازگار بودند.

برنامهoutlook به دو شکل عرضه شده است که عبارتند از: مایکروسافت اوتلوک اکسپرس، که همراه با ویندوز نصب می شود و مایکروسافت اوتلوک که در مجموعه microsoft office قرار دارد. به رغم این که از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند ولی تقریبا کارکردهای یکسانی دارند.

تاریخچه مایکروسافت اوت لوک

نرم افزار اوت‌لوک (Outlook) برای اولین بار در سال 1997 به عموم مردم معرفی و در مجموعه آفیس 97 عرضه شد که به نوعی با نامگذاری متفاوت همان امکانات سرویس هات‌میل (Hotmail) را عرضه می‌کرد.

اوت لوک در بسیاری از مجموعه‌های کاربردی مایکروسافت آفیس مانند آفیس 2010، 2016،2013 و مایکروسافت 365 عرضه شده است. البته فقط نسخه‌های خاصی از این مجموعه‌ها شامل اوت لوک هستند برای مثال، مایکروسافت اوت لوک در Microsoft 365 Home وجود دارد ولی در Office Home & Student ارائه نشده است.

از آن زمان تاکنون مایکروسافت برروزرسانی‌های زیادی برای این برنامه منتشر کرده است که در هر نسخه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی به آن اضافه شده است.

کاربردهای اوت لوک

برنامه اوت لوک امکانات کاربردی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه اشاره می‌کنیم:

مدیریت ایمیل‌های شخصی

امکان مدیریت چندین حساب مختلف به صورت همزمان

قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات ذخیره شده در برنامه

عملکرد فوق‌العاده در تامین امنیت داخلی، کنترل هرزنامه‌ها و امنیت اطلاعات

امکان ارسال عکس و ویدیو در قالب ایمیل

مدیریت کارها، جلسات و ملاقات‌ها

به اشتراک‌گذاری تقویم و مخاطبین

ساخت ایمیل اوتلوک

برای ساخت اکانت ابتدا وارد سایت مایکروسافت اوت لوک شده و روی Create free account کلیک کنید. همانند سایر سرویس‌های ایمیل لازم است یک نام کاربری و رمزعبور برای حساب خود ایجاد کنید. اگر با پیام خطای قرمز رنگی مواجه شدید به این معنی است که این آدرس ایمیل قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده است که می‌توانید با افزودن عدد یا حرف اضافی، آدرس ایمیل متفاوتی ایجاد کنید. البته خود اوت لوک نیز پیشنهاداتی برای نام کاربری به شما می‌دهد که با کلیک روی متن آبی رنگ نام‌های موجود برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید نام کاربری خود را از بین موارد موجود انتخاب نمایید. در مرحله بعد اطلاعات تکمیلی مانند نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را جهت تکمیل فرایند ثبت‌نام وارد نمایید. در نهایت پس از کلیک روی دکمه Next حساب کاربری شما در اوت لوک ایجاد شده و می‌توانید از امکانات متنوع آن استفاده کنید.

ورود به ایمیل اوت لوک

برای ورود به ایمیل مایکروسافت اوتلوک کافی است ابتدا وارد سایت Outlook.com شده و با کلیک روی دکمه Sign in و واردکردن شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود بصورت کامل و همینطور گذرواژه وارد حساب کاربری خود شوید. اگر از قبل حساب کاربری ندارید می‌توانید با ساخت ایمیل جدید از مزایای سرویس رایگان ایمیل در نسخه وب استفاده کنید.

نرم‌افزار اوت لوک در ویندوز

برای دسترسی به نرم‌افزار اوت لوک در ویندوز، ابتدا در قسمت search در منوی Taskbar ویندوز 10 یا در منوی استارت ویندوز 8.1 عبارت outlook را تایپ کنید. اگر در لیست نتایج نمایش داده شده برنامه اوت لوک را مشاهده کردید پس این برنامه بصورت پیش‌فرض روی سیستم شما نصب بوده و با اجرای آن می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در صورتی که در مجموعه آفیس یا سیستم‌عامل خود به نرم‌افزار اوت لوک دسترسی ندارید می‌توانید آخرین نسخه outlook را دانلود کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

نسخه اندروید اوتلوک

مایکروسافت نسخه اندروید outlook را هم منتشر کرده تا کاربران در گوشی همراه نیز بتوانند حساب خود را مدیریت کرده و به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشند. با نصب نسخه اندروید اوتلوک می‌توانید ایمیل‌های سرویس اوت لوک را درون گوشی‌های اندرویدی خود همانند نسخه ویندوزی این سرویس مطالعه و مدیریت کنید.

از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن اوتلوک اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسته‌بندی ایمیل‌های دریافتی

ارسال رایگان ایمیل بدون هزینه اضافی یا هرگونه تبلیغاتی

امکان مدیریت چندین ایمیل بصورت همزمان در نسخه اندروید اوتلوک

دسترسی آسان به تقویم برنامه روزانه

ارسال عکس و ویدئو در قالب ایمیل

همچنین به‌تازگی مایکروسافت نسخه سبک و کم‌حجمی از نرم‌افزار اوتلوک به‌نام outlook Lite را برای دستگاه‌های اندرویدی ضعیف منتشر کرده است که بیشتر قابلیت‌های نسخه اصلی این نرم افزار را نیز در خود جای داده است. اوتلوک لایت در مقایسه با نسخه اصلی outlook از حجم بسیار کمتری برخودار بوده و تنها 5 مگابایت حجم دارد.

ساخت ایمیل outlook در گوشی

در ابتدا برنامه اوتلوک را روی گوشی خود نصب کنید، البته نرم‌افزار اوتلوک روی نسخه‌های جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ نصب می‌باشد. پس از باز کردن برنامه روی گزینه Add Account کلیک کنید در این بخش می‌توانید هر حساب ایمیلی که در هر یک از سرویس‌دهنده‌های جیمیل، یاهو، اوتلوک، هات میل و .. دارید را راه‌اندازی کنید. آدرس ایمیل موردنظر را انتخاب کرده و روی دکمه Continue در پایین صفحه کلیک کنید.

رمزعبور حساب را وارد کرده و گزینه Sign in را انتخاب کنید. سپس اوتلوک پیامی مبنی بر احراز هویت حساب شما نشان می‌دهد این پیام نشان‌دهنده این است که حساب شما با موفقیت راه‌اندازی شده و به‌راحتی می‌توانید از اوتلوک برای مدیریت ایمیل‌های خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاربردهای نرم افزار Outlook، مدیریت ایمیل می‌باشد. نرم افزار مایکروسافت اوت لوک ابزاری مناسب و کارآمد برای نگهداری و مدیریت ایمیل‌ها، برنامه کاری، نگهداری اطلاعات تماس و بسیاری قابلیت‌های دیگر خانگی و اداری می‌باشد. همین ویژگی‌ها سبب شده که اشخاص و سازمان‌ها اوت لوک را به‌عنوان اولین یا شاید تنها انتخاب منطقی برای مدیریت ایمیل در نظر بگیرند.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *