چرا لازم است هر شرکتی یک ایمیل اینفو داشته باشد؟

ایمیل اینفو

در این مقاله می‌ خوانید:

امروزه داشتن نام دامنه در آدرس ایمیل یکی از مهم‌ترین نیازها برای برقراری ارتباطات بین افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. داشتن ایمیل اختصاصی باعث می‌شود تا کار و تجارت شما حرفه‌ای‌تر و قابل‌اعتمادتر باشد. اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها که دارای دامنه اختصاصی هستند ایمیل اینفو را روی دامنه خود تعریف می‌کنند. داشتن ایمیل اینفو یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغ شرکت و کسب‌و‌کار شماست. در این مقاله قصد داریم پس از تعریف ایمیل اینفو و مزایای آن به بررسی روش‌های مختلف ساخت ایمیل اینفو بپردازیم.

 ایمیل اینفو چیست

ایمیل اینفو یکی از پرکاربردترین ایمیل‌هاست که روی دامنه اختصاصی افراد یا سازمان‌ها ارائه می‌شود. Info مخفف کلمه information به معنای اطلاعات است و اغلب شرکت‌ها برای اطلاع‌رسانی از آدرس ایمیل اینفو استفاده می‌کنند.

ایمیل اینفو در اختیار یک فرد خاصی قرار ندارد و از آنجاییکه برای تمامی موضوعات کاربرد داشته استفاده نامحدودی دارد. بیشتر سایت‌ها خبرنامه‌ها و پیشنهادات خود را به آدرس ایمیل اینفو شرکت‌ها ارسال می‌کنند.

ایمیل اینفو در بستر ایمیل کاری یا ایمیل سازمانی سازمان‌ها و شرکت‌ها ساخته می‌شود.

راه اندازی ایمیل اینفو

ایمیل اینفو ایمیل اصلی سایت شما می‌باشد و معمولا بصورت پیش‌فرض برای وبسایت شما ایجاد می‌شود. روش‌های مختلفی برای ساخت و راه‌اندازی ایمیل اینفو وجود دارد که در برخی از روش‌ها شما می‌توانید حتی بدون داشتن سایت هم ایمیل اینفو خود را راه‌اندازی کنید در ادامه تمامی روش‌های ساخت ایمیل اینفو را بررسی خواهیم کرد.

 ساخت ایمیل اینفو بدون سایت

بدون داشتن سایت و انجام مراحل زیر می‌توانید اقدام به ساخت ایمیل اینفو کنید، مرحله اول خرید دامنه است که می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر دامنه موردنظر خود را خریداری کنید بهتر است نام دامنه‌ خود را متناسب با کسب‌و‌کار خود انتخاب نمایید.

مرحله دوم خرید سرویس ایمیل است که می‌توانید از طریق یکی از شرکت‌های ارائه دهنده ایمیل ابری بر اساس نیازمندی خودتان یک سرویس خریداری کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

مرحله آخر ساخت ایمیل اینفو است که پس از خرید و فعال‌سازی دامنه موردنظر روی سرویس ایمیل خود می‌توانید هر حساب کاربری که نیاز دارید از جمله info را روی دامنه خود بسازید.

 ساخت ایمیل اینفو در سی پنل

اغلب هاستینگ‌های معتبر از سرویس ایمیل پشتیبانی کرده و ایمیل تجاری رایگان را به عنوان بخشی از خدمات در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از این طریق شما می‌توانید ایمیل اینفو روی آن راه‌اندازی کنید. جهت ساخت ایمیل اینفو در سی پنل مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا از طریق صفحه ورود به هاست، وارد پنل کاربری سی پنل خود شوید.

از قسمت Email گزینه Email Accounts را انتخاب کنید.

در این بخش روی دکمه آبی رنگ  CREATE کلیک کرده و اطلاعات مربوط به حساب ایمیل را وارد نمایید.

در انتها روی گزینه Create کلیک کنید تا ایمیل اینفو برای دامنه اختصاصی شما ساخته شود.

 ساخت ایمیل اینفو در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین یک کنترل پنل حرفه‌ایی است که از طریق آن می‌توانید وبسایت، هاست و سرور خود را مدیریت کنید.

برای ساخت ایمیل اینفو در دایرکت ادمین کافیست وارد کنترل پنل دایرکت ادمین سایت خود شوید و از بخش E-mail Manager گزینه  Email Accounts را انتخاب کنید.

در سمت راست بالای صفحه روی CREATE ACCOUNT کلیک کرده و فیلدهای موردنظر را تکمیل کنید.

پس از تکمیل اطلاعات روی Create Account کلیک کنید تا حساب ایمیل اینفو شما ساخته شود.

ساخت ایمیل اینفو رایگان

برای ساخت ایمیل رایگان می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیل رایگان عمومی مانند یاهو و جیمیل، حساب ایمیل اینفو رایگان برای خود بسازید. برای داشتن ایمیل اینفو کافی است هنگام ساخت ایمیل در بخش نام کاربری عبارت info را وارد نمایید. البته با توجه به عدم تعهد به موضوع امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران توسط شرکت‌هایی که خدمات رایگان ارائه می‌دهند اکثر کارشناسان حوزه امنیت توصیه‌ایی به ساخت ایمیل رایگان ندارند.

 مزایای ایمیل اینفو

ایمیل اینفو یک ایمیل کاربردی و شناخته شده است که معمولا برای ارتباط با سازمان یا شرکت‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد. یکی از مزایای ایمیل اینفو این است که روی دامنه اختصاصی شرکت و به‌صورت info@yourdomain.com ارائه می‌شود.

بسیاری از کسب‌و‌کارها ایمیل اینفو را به‌عنوان ایمیل اصلی خود معرفی می‌کنند.

از دیگر مزیت‌هایی که داشتن ایمیل اینفو می‌تواند برای صاحبان سایت داشته باشد بخاطرسپاری راحت ایمیل اینفو به‌دلیل نام آشنا بودن آن است.

نمونه ایمیل اینفو

قطعا شما هم هنگام مراجعه به وب‌سایت‌ها با ایمیل‌هایی که با کلمه info آغاز می‌شوند مواجه شده‌اید که اغلب برای ارتباط با مدیران مجموعه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این آدرس ایمیل‌ها که در بخش نام‌کاربری آنها کلمه info استفاده شده است جزو حساب‌های کاربری ایمیل اینفو محسوب می‌شوند.

مثلا آدرس ایمیل info@yourdomain.com یک آدرس ایمیل اینفو است که در بخش yourdomain نام دامنه شرکت یا کسب‌و‌کار مربوطه ذکر می‌شود.

ورود به ایمیل اینفو

پس از ساخت ایمیل برای ارسال و بررسی ایمیل‎های دریافتی می‌توانید از دو روش ورود از طریق هاست و ورود از طریق پورت با واردکردن آدرس ایمیل به حساب ایمیل اینفو خود دسترسی داشته باشید. ورود از طریق هاست برای مدیران هاست و صاحبان وبسایت که به سی پنل هاست دسترسی دارند روش مناسبی است و روش دوم برای افرادی کاربرد دارد که به کنترل پنل هاست دسترسی ندارند مانند کارمندان که با ورود به صفحه خاصی می‌توانند وارد وب میل شوند.

جمع‌بندی

ایمیل یکی از مهمترین بخش‌های ارتباط با مشتریان در کسب‌و‌کارهای اینترنتی است و داشتن آدرس ایمیل مرتبط با نام دامنه شرکت یا کسب‌و‌کار شما علاوه بر امن بودن نسبت به سرویس‌های ایمیل رایگان عمومی سبب افزایش اعتبار و جلب اعتماد مشتریان نیز می‌شود. در این مقاله روش‌های مختلف ساخت ایمیل اینفو را بررسی کردیم که شما بسته به شرایط شرکت و سازمان خود می‌توانید از روش‌های ذکر شده برای راه‌اندازی ایمیل اینفو استفاده کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *