چطور ایمیل موقت یا ایمیل یکبار مصرف بسازیم؟

ایمیل موقت

در این مقاله می‌ خوانید:

ایمیل موقت یا ایمیل یکبار مصرف سرویسی است که بی‌شک توسط بسیاری از کاربران مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر برای ثبت‌نام و عضویت در برخی از سایت‌ها و استفاده از خدمات آنها نمی‌خواهیم ایمیل اصلی خودمان را وارد کنیم، بهترین راه‌حل استفاده از ایمیل موقت است. با این روش دیگر نگرانی بابت سواستفاده از آدرس ایمیل و ارسال پیام‌های تبلیغاتی نخواهیم داشت.

تعریف ایمیل موقت یا ایمیل یکبار مصرف

ایمیل موقت همان‌طور که از نامش پیداست آدرس ایمیلی است که به‌صورت موقت و کوتاه‌مدت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در برخی مواقع ممکن است شما برای عضویت در سایت یا اپلیکیشنی و یا استفاده از خدمات وب‌سایت‌هایی که به آنها اعتماد ندارید، نیاز باشد آدرس ایمیل خود را وارد کنید ولی نگران امنیت حریم خصوصی خود هستید برای رهایی از این مشکل تنها یک راه وجود دارد آن هم استفاده از ایمیل موقت یا یکبار مصرف است.
ایمیلهای موقت تاریخ انقضاء دارند و بعد از زمان مشخصی آدرس ایمیل و ایمیل‌های موجود در صندوق ورودی شما به کلی پاک می‌شوند.
حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای اشتراک‌گذاری و ارسال اطلاعات حساس و محرمانه به هیچ‌عنوان از سرویس‌ ایمیل موقت استفاده نکنید.

دلایل استفاده از ایمیل موقت

از مهم‌ترین دلایل استفاده از ایمیل موقت رهایی از پیام‌های تبلیغاتی است، اگر می‌خواهید از شر پیام‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی فروشگاه یا سایتی که تنها یکبار به آن مراجعه کرده‌اید در امان باشید بجای وارد کردن آدرس ایمیل اصلی خود از ایمیل موقت یا یکبار مصرف استفاده کنید.
یکی دیگر از دلایل استفاده از ایمیل موقت ، پیشگیری از افشاء اطلاعات شخصی افراد است. با توجه به اخبار متعددی که روزانه در مورد هک‌شدن برخی از سایت‌ها و سرویس‌ها می‌شنویم، بنا به دلایلی اگر وبسایت مربوطه هک شود آدرس ایمیل واقعی شما محفوظ باقی می‌ماند.
یکی از دغدغه‌های کاربران وجود ایمیل‌های اسپم است. استفاده از ایمیل یکبار مصرف ابزار بسیار مفیدی برای کاربرانی است که در سایت‌های خبری، گروه‌ها و انجمن‌ها عضو شده‌اند. برخی از سایت‌های خبری که آدرس ایمیل خود را جهت دریافت خبرنامه در اختیار آنها گذاشته‌اید روزانه پیام‌های اسپم زیادی به شما ارسال می‌کنند شما می‌توانید برای رهایی از چنین پیام‌هایی از آدرس ایمیل موقت استفاده کنید.

سایت‌های برتر ساخت ایمیل موقت ایرانی و خارجی

برای ساخت ایمیل موقت روش‌های زیادی وجود دارد که این روش‌ها نیاز به استفاده از هیچ نرم‌افزار خاصی ندارند. ساخت ایمیل موقت کار چندان سختی نیست، برای ساخت ایمیل یکبارمصرف سرویس‌های مختلفی در اینترنت وجود دارد که در ادامه به معرفی چندین سرویس برتر ساخت ایمیل موقت ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

سرویس ایمیل موقت ایرانی emeil

اگر به‌دنبال سایت‌ داخلی برای ساخت ایمیل یکبار مصرف هستید می‌توانید با مراجعه به سایت emeil.ir یک آدرس ایمیل موقت برای خود ایجاد کنید. تازمانی که داخل سایت باشید ایمیل شما فعال است و به محض بسته‌شدن صفحه از بین می‌رود. این سرویس ایمیل موقت ایرانی سرویس بسیار خوبی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ساخت ایمیل موقت با Tempail

دریافت ایمیل موقت

برای ساخت ایمیل یکبار مصرف ابتدا باید وارد سایت Tempail شوید. پس از ورود به سایت، آدرس ایمیل موقت قابل مشاهده است. می‌توانید آن‌را کپی کرده و در سایت یا اپلیکیشنی که قصد دارید حساب موقت ایجاد نمایید وارد کنید.
پس از واردکردن ایمیل موقت در سایت مربوطه، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در قسمت پایین صفحه فرستنده، موضوع و زمان آن قابل نمایش می‌باشد. یکی از ویژگی‌های این سایت پشتیبانی از زبان فارسی است.
ایمیل‌های موقتی که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهند تنها برای یک ساعت قابل‌استفاده بوده و پس از آن منقضی می‌شود.

سایت ایمیل موقت mohmal.com

این سرویس اصالتا عربی است ولی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. با کلیک روی لینک mohmal.com وارد سایت ‌شوید. پس از ورود به سایت دو گزینه نام تصادفی و انتخاب کنید را مشاهده می‌نمایید.

ساخت و ایجاد ایمیل موقت
اگر روی گزینه نام تصادفی کلیک کنید سیستم به‌صورت تصادفی یک آدرس ایمیل برای شما می‌سازد. اگر می‌خواهید از نام دلخواه خود برای ساخت ایمیل موقت استفاده کنید روی دکمه انتخاب کنید بزنید. در کادر نمایش داده شده نام موردنظر خود را به زبان انگلیسی وارد کنید. سپس دکمه بعد را انتخاب نمایید.
همانطور که مشاهده می‌کنید آدرس ایمیل با نام دلخواه شما نمایش داده می‌شود، کافی است در این مرحله گزینه ایجاد کردن را انتخاب کنید تا آدرس ایمیل موقت شما ایجاد شود.

ساخت و ایجاد ایمیل یکبار مصرف
مدت زمان استفاده از این آدرس ایمیل موقت 46 دقیقه می‌باشد.

دریافت ایمیل موقت از Maildrop

ایمیل یکبار مصرف

یکی دیگر از سرویس‌های سریع برای ایجاد ایمیل موقت سایت Maildrop است. برای ساخت ایمیل یکبار مصرف در میل دراپ، کافی است آدرس دلخواه خود را در کادر بالای صفحه تایپ کنید و با انتخاب دکمه view Inbox می‌توانید می‌توانید به صندوق ورودی دسترسی داشته باشید. استفاده از این سرویس نیازی به رمز ندارد و با داشتن آدرس آن می‌توان ایمیل‌های موجود در اینباکس را بررسی کرد بنابراین ایمیل موقت ایجاد شده توسط maildrop امنیت بالایی ندارد.
مدت زمان نگهداری آدرس‌های ایمیل موقت که توسط این سرویس ایجاد می‌شوند 24ساعت است و پس از آن پیام‌ها پاک می‌شوند.

سرویس ایمیل موقت 10minutemail

ایجاد ایمیل یکبار مصرف رایگان

همانند سایر سرویس‌ها برای ایجاد ایمیل یکبار مصرف در ابتدا وارد سایت 10minutemail شوید. در کادری که در وسط صفحه قرار دارد آدرس ایمیل موقت نمایش داده می‌شود. این سایت اهمیت زیادی به شرایط و حریم‌خصوصی کاربران خود می‌دهد.
مدت زمان استفاده از ایمیل موقت ساخته شده توسط این سایت همانطور که از نامش پیداست 10دقیقه می‌باشد و پس از گذشت این زمان ایمیل ایجاد شده خودبخود از بین می‌رود. البته با کلیک روی دکمه Get 10 more minutes می‌توانید مجدد زمان استفاده از ایمیل موقت را تمدید کنید.

ایمیل یکبارمصرف EmailOnDeck

ایمیل موقت emailondeck

وب سایت EmailOnDeck یک سایت مطمئن و معتبر برای ساخت ایمیل موقت است که ضمن حفظ حریم خصوصی شما یک آدرس ایمیل منحصربفرد در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به ساده و رایگان بودن این سرویس اشاره کرد. با طی دو مرحله ساده و آسان می‌توانید ایمیل موقت خود را بسازید. پس از ورود به سایت در گام نخست گزینه I am human را علامت بزنید و تایید کنید که شما ربات نیستید برای دریافت آدرس ایمیل خود کافی است روی دکمه Get Email کلیک کنید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سرویس نسبت به سایر سرویس‌ها حذف خودکار ایمیل‌های اسپم از اکانت شما می‌باشد.

جمع‌بندی

سرویس‌های ارائه‌دهنده زیادی برای ساخت ایمیل موقت یا ایمیل یکبار مصرف وجود دارد که در این نوشته تنها به معرفی برخی از آنها پرداختیم. این ایمیل‌ها برای مدت زمان کوتاهی قابل‌استفاده هستند و پس از آن از بین می‌روند. امیدواریم با استفاده از این ایمیل‌ها بتوانید مشکلات و چالش‌های پیش‌رو را برداشته و از شر ایمیل‌های تبلیغاتی مزاحم و اسپم ها رها شوید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *