آموزش ساخت ایمیل ایرانی چاپار

ایمیل چاپار

در این مقاله می‌ خوانید:

ایمیل چاپار

ایمیل چاپار تحت عنوان chmail توسط شرکت خصوصی چاپار به کاربران عرضه می‌شود. پست الکترونیک چاپار اولین سرویس ایمیل ایرانی است که به زبان فارسی طراحی شده است.  این سرویس ایمیل خدمات خود را در دو نوع حقیقی و حقوقی ارائه می‌دهد که هرکدام برای گروه خاصی از کاربران طراحی شده است.

چاپار میل با هدف جایگزینی با جیمیل طراحی شده است تا بتواند نیاز کاربران ایرانی به این سرویس ایمیل را برطرف نماید. با توجه به برخی محدودیت‌ها در استفاده از سرویس‌های ایمیل خارجی در کشور عزیزمان ایران، این سرویس پیام‌رسان داخلی می‌تواند جایگزینی مناسبی باشد.

ویژگی‌های ایمیل چاپار

ایمیل چاپار محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. این سرویس پست الکترونیک بومی خدمات مطلوبی به کاربران ارائه می‌دهد در ادامه برخی از قابلیت‌های چاپار میل را بررسی می‌کنیم

– ارسال و دریافت ایمیل به صورت پیامک

– امنیت بالای سرویس

– دارا بودن کتابچه نشانی، سال نما، فهرست وظایف و مستند سازی

– ساده بودن فرایند ثبت نام بدون نیاز به هیچ گونه مدارک شناسایی

– سیستم آرشیو مبتنی بر درخواست کاربر

– رابط کاربری آسان و سرعت بالا در ارسال و دریافت ایمیل

– رمزنگاری اطلاعات و امضای دیجیتال بر روی کل ایمیل طبق درخواست کاربر

ثبت نام در چاپار

ساخت ایمیل در چاپار ساده است. ثبت‌نام در این سرویس ایمیل ایرانی به 3 روش انجام می‌‌شود: کاربر حقیقی رایگان، کاربر حقیقی ویژه و کاربر حقوقی ویژه که استفاده از سرویس کاربر حقیقی ویژه و کاربر حقوقی ویژه مستلزم پرداخت هزینه است. با ما همراه باشید که در ادامه مراحل ساخت ایمیل در این سرویس پست الکترونیک بومی را آموزش می‌دهیم

1. برای ثبت نام به وبسایت این شرکت به آدرس www.chmail.ir مراجعه کنید. روی آیکون قرمز رنگ وسط صفحه کلیک کرده یا گزینه حساب کاربری جدید را از بالای صفحه انتخاب نمایید.

2. در این صفحه سه گزینه با قابلیت‌های مختلف وجود دارد دو نوع حساب حقیقی رایگان و یک حساب حقیقی ویژه که امکانات بیشتری دارد، گزینه کاربر حقوقی ویژه مناسب افراد حقوقی مانند شرکت‌ها و سازمان‌ها است که می‌توانند یک حساب کاربری حقوقی برای شرکت ساخته و مکاتبات اداری خود را از طریق این آدرس ایمیل انجام دهند.

3. پس از انتخاب نوع حساب کاربری، صفحه ورود اطلاعات کاربری نمایش داده می‌شود. ما در این مقاله گزینه کاربر حقیقی رایگان را انتخاب می‌کنیم. در این مرحله لازم است اطلاعات زیر را وارد کنید

 نام و نام خانوادگی، نام نمایشی نامی است که هنگام ارسال ایمیل به دیگران نمایش داده می‌شود، نام کاربری در واقع آدرس ایمیل شماست البته باید نامی را انتخاب کنید که قبلا توسط کاربر دیگری ثبت نشده باشد همچنین نام کاربری باید حداقل 6 حرف و فقط شامل حروف انگلیسی و عدد باشد، ایمیل شما به‌صورت youraccount@chmail.ir ساخته می‌شود.

 رمز عبور باید حداقل 7 و حداکثر 30 حرف و شامل حداقل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. در بخش تکرار رمزعبور هم همان کلمه عبور که در قسمت بالا وارد کردید را تایپ نمایید، با کلیک روی بخش پرسش امنیتی چندین سوال به شما نمایش داده می‌شود  بهتر است سوالی را انتخاب کنید که پاسخ آن را فراموش نمی‌کنید زیرا در صورت فراموشی رمزعبور نیاز است به این پرسش پاسخ دهید.

در بخش تلفن همراه شماره موبایل خود را وارد کنید.

 گزینه رایانامه پشتیبان هم برای مواقعی است که رمزعبور خود را فراموش کرده‌اید اگر ایمیل دیگری ندارید اجباری به پرکردن این بخش نیست. کد امنیتی نمایش داده شده را در کادر مربوطه وارد کرده و در انتها تیک بخش “شرایط استفاده از سرویس را می‌پذیرم” را زده و روی دکمه ثبت‌نام کلیک کنید.

اگر تمامی اطلاعات را بدرستی وارد کرده باشید به صفحه اصلی چاپار منتقل خواهید شد. نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده و با کلیک روی گزینه ورود به حساب ایمیل خود هدایت می‌شوید.

مراحل ساخت ایمیل چاپارساخت ایمیل چاپار بصورت رایگان

ایمیل چاپار برای افرادی که مایلند از سرویس‌های داخلی استفاده کنند گزینه مناسبی است. برای ساخت ایمیل چاپار رایگان پس از ورود به سایت، گزینه حقیقی رایگان را انتخاب کنید. پس از تکمیل ثبت‌نام و واردکردن اطلاعات کاربری قابلیت‌هایی مانند: 2 گیگابایت حجم داخلی، خدمات مبتنی بر پیامک، ورود دو مرحله‌ای و هشدار ورود، 20 مگابایت پیوست فایل، دسترسی به پروتکل IMAP، خدمات پشتیبانی محدود مبتنی بر رایانامه، ارسال و دریافت ایمیل‌ها بصورت محدود و ثبت تعداد محدودی از مخاطبین در دفترچه نشانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ورود به ایمیل چاپار

پس از ثبت‌نام در سایت و ساخت حساب کاربری برای ورود به ایمیل چاپار می‌توانید آدرس https://accounts.chmail.ir/login را در مرورگر خود وارد کرده تا به صفحه ورود چاپارمیل منتقل شوید. در این صفحه کافی است نام کاربری و رمزعبوری که هنگام ساخت ایمیل برای خود انتخاب کرده بودید را وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک نمایید.

بازیابی رمزعبور در ایمیل چاپار

فراموش کردن رمز ایمیل مسئله‌ایی است که اکثر کاربران با آن مواجه می‌شوند ولی جای هیچ‌گونه نگرانی نیست با انجام چند مرحله ساده می‌توانید رمزعبور ایمیل چاپار خود را بازیابی کرده و به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید:

در ابتدا با واردکردن آدرس accounts.chmail.ir به صفحه ورود ایمیل چاپار مراجعه کنید. در قسمت پایین صفحه روی عبارت ” رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟” کلیک کنید.

در صفحه بعد پس از واردکردن نام کاربری و کدامنیتی ذکر شده که باید پیوسته و بدون فاصله نوشته شود، روی دکمه مرحله بعد ضربه بزنید.

در گام بعدی سه روش برای بازیابی رمزعبور ایمیل چاپار نمایش داده می‌شود

– استفاده از آدرس پشتیبان : اگر هنگام ثبت‌نام آدرس ایمیل پشتیبان وارد کرده‌اید با وارد کردن آدرس ایمیل خود یک ایمیل حاوی لینک بازیابی رمز عبور، به رایانامه پشتیبان شما ارسال خواهد شد که با کلیک روی لینک بازیابی رمزعبور می‌توانید گذرواژه جدید برای حساب ایمیل چاپار خود انتخاب کنید.

– استفاده از شماره همراه : با انتخاب این گزینه يك كد به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد و با وارد كردن آن شما می‌توانيد وارد صفحه‌ی بازیابی رمز عبور شده و گذرواژه جدید خود را وارد نمایید.

– پرسش امنیتی : باید به پرسش امنیتی که هنگام ثبت‌نام جواب داده‌اید پاسخ دهید.

پس از انتخاب یکی از سه مورد بالا روی دکمه مرحله بعد کلیک کرده و رمزعبور جدید خود را وارد نمایید.

بازیابی رمز عبور ایمیل چاپار

مزایا و معایب ایمیل چاپار

سرویس پست الکترونیک چاپارکه به عنوان یکی از محصولات مجموعه سرویس‌های چاپار، تحت عنوان پست الکترونیک چاپار – ChMail – ارائه و شناخته شده است دارای نقاط قوتی چون پشتیبانی از زبان فارسی، دارا بودن سرویس ایمیل سازمانی و  ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای هر حساب کاربری می‌باشد. ایمیل چاپار نیز مانند سایر سرویس‌های ایمیل معایبی دارد و از جمله نقاط ضعف آن می‌توان به الزامی بودن شماره موبایل و ایمیل هنگام ثبت‌نام و خدمات محدود برای کاربران سرویس رایگان اشاره کرد.

جمع‌بندی

یکی از خدمات سامانه چاپار، سرویس پست ‌الکترونیک است که با آدرس اختصاری chmail.ir قابل دسترسی است. ایمیل چاپار از جمله سرویس‌دهندگان معروف ایرانی است که خدمات خود را در سه سطح به کاربران ارائه می‌دهد. در این مقاله ضمن معرفی ایمیل چاپار و بیان ویژگی‌های آن به نحوه ساخت ایمیل ایرانی چاپار پرداختیم.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *