معرفی بهترین ایمیل های ایرانی و خارجی

سرویس‌های ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت، ارتباطات شکل تازه‌ای به‌خود گرفته است. هر فرد، برای بهره‌مندی از سرویس‌ها و خدمات متعدد در فضای آنلاین مانند ارسال مدارک، دریافت اطلاعات، خرید آنلاین، پشتیبانی سایت و برقراری ارتباط با دیگران بدون شک به یک حساب کاربری ایمیل نیاز دارد. البته برخی از افراد نرم‌افزارهای پیام‌رسان را جایگزین ایمیل کرده‌اند که چندان حرفه‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

بهترین ایمیل های ایرانی و خارجی

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که ارائه‌کننده سرویس ایمیل هستند. برای استفاده از ایمیل به آدرس ایمیل و اتصال اینترنت نیاز داریم، وظیفه سرویس‌دهنده ایمیل، ارسال و دریافت ایمیل می‌باشد. در این مقاله به معرفی بهترین ایمیل سرورهای ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

معرفی بهترین ایمیل خارجی

سرویس‌دهنده‌های مختلفی جهت ارائه سرویس ایمیل در دنیا وجود دارند که مشهورترین آنها جیمیل، یاهو و هات میل می‌باشد. با ایجاد حساب در هرکدام از این سرویس‌دهنده می‌توانید به‌راحتی اقدام به ارسال و دریافت ایمیل نمایید.

سرویس جیمیل

جیمیل یکی از امن‌ترین و محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل است که انقلابی در سرویس‌های ایمیل به‌پا کرد. از جمله ویژگی‌های ممتاز آن می‌توان به رابط کاربری ساده، اعمال تنظیمات دلخواه و شخصی‌سازی محیط کاربری، قدرت بالا در شناسایی هرزنامه‌ها (Spam) و جلوگیری از نمایش آن‌ها در صندوق ورودی و فضای ذخیره‌سازی 15 گیگا بایتی رایگان اشاره کرد. جیمیل بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

سرویس AOL

در ادامه معرفی بهترین ایمیل های ایرانی و خارجی به معرفی سرویس AOL که یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های موجود در حوزه ایمیل است می‌پردازیم. شرکت AOL هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که تقریباً هم‌زمان با یاهو و مایکروسافت سرویس ایمیل خود را راه‌اندازی کرد اما مانند دیگر شرکت‌ها به شهرت نرسید. با گذر‌ زمان و پدید آمدن سرویس‌های جدید این سرویس محبوب تا حدی فراموش شد ولی نباید به دلیل قدیمی بودن این سرویس از ویژگی‌های منحصربفرد آن همچون رابط کاربری ساده و آسان، فضای ذخیره‌سازی نامحدود، امنیت بالا و.. غافل شد.

سرویس ایمیل یاهو

یاهو از قدیمی‌ترین سرویس‌های ایمیل است هرچند این سرویس ایمیل رایگان از لحاظ تعداد کاربرانش با جی میل قابل‌مقایسه نیست ولی همچنان میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از امکانات آن استفاده می‌کنند. علاوه بر استفاده از خدمات مرتبط با ایمیل، کاربران پس از ثبت‌نام می‌توانند از سایر ویژگی‌های آن مانند داشتن یک تقویم شخصی، دفترچه آدرس‌ها و فضای ذخیره‌سازی ابری نیز استفاده کنند.

سرویس outlook

اوت لوک با پیشی گرفتن از یاهو به دومین برند محبوب در زمینه سرویس ایمیل تبدیل شده است. این سرویس توسط مایکروسافت طراحی شده است. استفاده از یک حساب Outlook مزایای قابل‌توجهی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان، دسته‌بندی منظم ایمیل‌های دریافتی، امنیت بالا، شناسایی خودکار ایمیل‌های حاوی ویروس یا بدافزار، امکان استفاده از چند ایمیل به‌صورت همزمان را نام برد.
از آن‌جایی که این سرویس توسط مایکروسافت مدیریت می‌شود به‌راحتی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ ادغام شده و استفاده از آن در Windows 10 بسیار راحت است.

زوهو میل

زوهو میل (Zoho Mail) از جدیدترین سرویس دهندگان رایگان ایمیل است. با اینکه این سرویس فعالیت خود را ازسال 2008 آغاز کرده است باز هم توانسته پس از سه سرویس معروف جیمیل، یاهو و اوت‌لوک جزو بهترین ایمیل های جهان باشد. با انتخاب زوهو میل می‌توانید گزینه‌های مختلفی همچون فیلترکردن اسپم، تقویم، کارها و یادداشت‌ها را در ایمیل زوهو دریافت کنید ولی فضای ذخیره‌سازی که در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد تنها 5 گیگا بایت است.

بهترین ایمیل ایرانی

شرکت‌های ایرانی نیز همگام با توسعه‌دهندگان خارجی، جهت رفع نیاز کاربران اقدام به راه‌اندازی چندین سرویس ارائه‌دهنده ایمیل کرده‌اند. عناصر مختلفی همچون امنیت ایمیل، فضای ذخیره‌سازی، خدمات پشتیبانی و خدمات ارائه‌شده توسط سرویس دهنده ایمیل در انتخاب بهترین ایمیل ایرانی تاثیرگذار هستند. در ادامه به معرفی بهترین ایمیل های ایرانی می‌پردازیم.

سرویس ایمیل ایرانیسرویس ایمیل اپیک

سرویس ایمیل اپیک یکی از بهترین ایمیل سرورهای ایرانی است. این سرویس‌ قدیمی ایمیل، به دو صورت ابری و نصب در محل مشتری (توکا) عرضه می‌شود. سرویس ایمیل سازمانی ابری بر بستر ابر راه‌اندازی شده و مناسب شرکت‌هایی است که تمایل دارند سرویس‌شان در ابر پایدار و امن شرکت آریس فعال شود. سرویس ایمیل توکا نیز برای شرکت‌هایی که مایل‌اند تمامی اطلاعات در داخل سرورهای شرکت خودشان نگهداری شود مناسب است. از جمله مزایای سرویس ایمیل اپیک می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی، بکارگیری ابزارهای امنیتی، دسترس‌پذیری بالا، نرم‌افزارهای اختصاصی ایمیل و تقویم و همچنین خدمات پشتیبانی حرفه‌ای و 24ساعته اشاره کرد.

سرویس رایانامه چاپار

یکی دیگر از سرویس‌دهندگان پست الکترونیک داخلی، سرویس ایمیل چاپار است. این سرویس ایمیل خدمات خود را در دو نوع حقیقی و حقوقی ارائه می‌دهد که هرکدام برای گروه خاصی از کاربران طراحی شده است. چاپار، حداقل حافظه ذخیره‌سازی برای هر حساب کاربری ایمیل را 2گیگابایت در نظر می‌گیرد. خدمات قابل‌استفاده برای کاربران سرویس رایگان، محدود است و جهت بهره‌مندی از خدمات بیشتر باید از سرویس پولی چاپار استفاده کرد. از جمله مزایای آن می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی و دارا بودن سرویس ایمیل سازمانی اشاره کرد. برای ساخت ایمیل در سرویس چاپار به سایت www.chmail.ir مراجعه کنید.

پست الکترونیکی ایران

سرویس رایانامه ایران یک سرویس ایمیل دولتی است که تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات می‌باشد. ثبت‌نام در پست الکترونیکی ایران از طریق سایت https://mail.iran.ir امکان‌پذیر است. فرد متقاضی لازم است علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیشنهادی نسبت به درج نام و نام خانوادگی، کد ملی، کدپستی و نشانی محل زندگی یا نشانی و کدپستی دستگاه محل خدمت و نام سازمان مربوطه، شماره تلفن ثابت و همراه اقدام کند. فعال‌سازی پست الکترونیکی ایران ۲۴ ساعت پس از ثبت نام صورت می گیرد. در زمان ساخت ایمیل امکان انتخاب دو نوع دسته‌بندی وجود دارد و به‌طور کلی براساس آنکه فرد حقیقی یا حقوقی هستید ثبت‌نام انجام می‌شود. از جمله نقاط قوت آن می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی، سرویس احراز هویت داخلی، ارتباط با دولت الکترونیک و مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این نوشته به معرفی بهترین ایمیل سرورهای ایرانی و خارجی پرداختیم که هرکدام دارای ویژگی‌های متنوع و منحصربفردی بوده و مزایای خاص خود را دارند. بهترین ایمیل متناسب با نیاز و هدف استفاده شما مشخص می‌شود. با‌توجه به توضیحات ذکرشده می‌توانید هریک از سرویس‌های ایمیل را برای استفاده شخصی یا حرفه‌ای خود انتخاب کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *