آموزش ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین

در این مقاله می‌ خوانید:

اگر برای راه اندازی سایت خود، هاست لینوکس خریداری کرده باشید، شرکت هاستینگ، یک پنل دایرکت ادمین یا سی پنل جهت مدیریت هاست در اختیار شما قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که برای دسترسی به پنل مدیریت هاست خود، بایستی دامنه ثبت شده و فعال داشته باشید. در این مقاله پس از تعریف دایرکت ادمین نحوه ساخت ایمیل و ورود به پنل کاربری ادمین را به‌صورت گام‌به‌گام مرور خواهیم کرد.

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت‌ادمین یکی از محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌های میزبانی وب برای سیستم‌های لینوکسی است که ابزاری فوق‌العاده سریع و آسان برای مدیریت سرویس هاستینگ شما است البته بر روی سیستم عامل‌های مبتنی بر ویندوز پشتیبانی نمی‌شود.

دایرکت ادمین به‌خاطر امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین نیازمند دانش فنی خاصی نیست و مدیران و کاربران می‌توانند به‌راحتی از این کنترل پنل استفاده کنند.

دایرکت ادمین از سه سطح دسترسی مدیریت، نمایندگان فروش و کاربران پشتیبانی می‌کند که هر یک سطح دسترسی متفاوتی دارند.

ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

برای ساخت ایمیل در دایرکت ادمین مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: در ابتدا وارد حساب دایرکت ادمین خود شوید و از بخش Email Manager گزینه Email Accounts را انتخاب کنید.

گام دوم: در سمت راست بالای صفحه روی گزینه Create Account کلیک کنید.

گام سوم: برای ساخت حساب ایمیل لازم است فیلدهای زیر را تکمیل نمایید:

در قسمت Username نام کاربری حساب ایمیل خود را وارد کنید.

در بخش Password گذرواژه خود را مشخص کنید سعی کنید از یک رمزعبور قوی برای حساب خود استفاده نمایید.

در فیلد Email Quota حداکثر حجم اختصاصی به ایمیل را براساس مگابایت تعیین کنید.

در نهایت روی دکمه‌ Create Account در پایین صفحه کلیک کنید تا حساب ایمیل شما ایجاد شود.

گام چهارم: پس از وارد کردن اطلاعات، یک پیام که نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن ایجاد حساب کاربری است نمایش داده می‌شود.

ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

مراحل ساخت ایمیل در Direct admin (نسخه قدیمی)

برای ساخت ایمیل در دایرکت ادمین نیاز است ابتدا وارد پنل کاربری directadmin شوید.

از بخش E-Mail Management گزینه E-Mail Accounts را انتخاب کنید.

برای ایجاد ایمیل جدید روی گزینه Create mail account کلیک کرده و مشخصات مورد نیاز همچون نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید. در بخش Re-Enter Password تکرار رمز عبور، در قسمت E-mail Quota ظرفیتی برای ایمیل مشخص می‌کنید مثلا ۵۰۰ مگابایت و اگر حجم پر شود ایمیل‌های قدیمی حذف می‌شوند تا ایمیل‌های جدید دریافت شوند و در بخش Send Limit میزان محدودیت ارسال ایمیل با این حساب در طول روز را مشخص می‌کنید.

در نهایت روی دکمه‌ Create کلیک کرده تا حساب ایمیل شما ایجاد شود.

ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

ورود به حساب ایمیل در دایرکت ادمین

1- ابتدا از طریق نام دامنهhttps://your-domain.com:2222 یا از طریق آی پی https://IP-address:2222 وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید. (عدد 2222 نشان‌دهنده شماره پورت پیش‌فرض دایرکت ادمین است که روی سرویس مورد نظر راه اندازی شده و جهت ورود به دایرکت ادمین می‌توانید از آن استفاده کنید توصیه می‌شود مدیرسرور در اولین فرصت  پورت پیش فرض دایرکت ادمین را تغییر دهد)

2- در پنل کاربری از قسمت Extra Features روی Webmail:Roundcube کلیک کنید.

3- در ادامه در قسمت Username ، نام کاربری و در قسمت Password رمز عبوری که زمان ساخت برای حساب ایمیل وارد کرده‌اید را وارد کنید سپس روی دکمه LOGIN کلیک کنید.

4- اگر نام کاربری و رمز عبور خود را به صورت صحیح وارد کنید به صفحه مدیریت پیام‌های ایمیل خود هدایت خواهید شد.

ورود به حساب ایمیل

مزایای استفاده از دایرکت ادمین

دایرکت ادمین ویژگی‌های قابل‌توجهی دارد که آن را به یک رقیب جدی در برابر سایر کنترل پنل‌ها تبدیل کرده است در ادامه برخی از مزیت‌های آن‌را بیان می‌کینم

رابط کاربری آسان

یکی از دلایل محبوبیت پلتفرم دایرکت ادمین سهولت استفاده از آن است. در این کنترل پنل شما به وب‌میل، تنظیمات ادمین، مدیریت فایل و دیتابیس به راحتی دسترسی خواهید داشت. دایرکت ادمین یک کنترل‌پنل بسیار ساده است که باعث می‌شود با منوهای پیچیده و شلوغ مواجه نشوید.

مقرون‌به‌صرفه بودن

از دیگر مزایای آن می‌توان به قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر کنترل پنل ها اشاره کرد.

فیلتر نبودن

بزرگترین مزیت دایرکت ادمین این مورد است که کنترل پنل دایرکت ادمین در کشور ایران تحریم نیست و با خیال راحت می‌توانید از این سرویس استفاده کنید در حالیکه سی پنل در کشور ما تحریم بوده و برای بهره مندی از آن باید از فیلترشکن استفاده کرد.

امنیت بالا

یکی از مسائلی که برای  کاربران هنگام استفاده از نرم افزاری از اهمیت زیادی برخوردار است، امنیت آن می‌باشد. شما با بهره مندی از این کنترل پنل دیگر نگرانی بابت اطلاعات خود ندارید چرا که این نرم افزار دارای امنیت بسیار بالایی بوده و از تمامی جزئیات وب سایت شما محافظت می‌نماید.

سرعت بالا

دایرکت ادمین به گونه ای طراحی شده است که کم حجم و سریع باشد و شما می‌توانید هر آنچه نیاز دارید را سریعا ایجاد کنید. همین امر باعث شده تا پاسخگویی به درخواست کاربران با سرعت بالاتری انجام شود. به‌علت کم‌حجم بودن، حجم زیادی از هاست اشغال نمی‌شود در نتیجه با آسودگی خاطر می‌توانید این نرم افزار کم حجم را بروی سیستم خود راه اندازی نمائید.

جمع‌بندی

داشتن ایمیل اختصاصی تحت دامنه، کار با وب میل دایرکت ادمین و نرم افزارهای مدیریت میل را ساده‌تر می‌کند. در این نوشته پس از تعریف دایرکت ادمین، نحوه ساخت ایمیل در نسخه‌های جدید و قدیمی دایرکت ادمین و همچنین نحوه ورود به آن را آموزش دادیم. امیدواریم پس از این آموزش بتوانید به‌آسانی یک حساب ایمیل در دایرکت ادمین ساخته و ایمیل‌های خود را مدیریت کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *