انواع ادرس ایمیل ها

انواع آدرس ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد در حال مهاجرت به دنیای مجازی هستند تا روش کار خود را تغییر داده و از کسب‌وکارهای آفلاین به سمت کسب‌وکار آنلاین کوچ کنند. در این میان، ایمیل یکی از موثرترین ابزارهای ارتباطی محسوب می‌شود و آدرس ایمیل شما همانند سند هویت شما در دنیای مجازی است. شما می‌توانید انواع ادرس ایمیل را برای خود ایجاد کنید. فرمت مناسبی که برای ادرس ایمیل ها پیشنهاد می‌شود ترکیب حرف اول نام شما به اضافه نام‌خانوادگی شماست. این ادرس ایمیل ها به‌راحتی خوانده می‌شوند و به‌خاطرسپاری آن‌ها نیز آسان است. البته ممکن است این ترکیب برای ادرس ایمیل قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده باشد می‌توانید از جداکننده‌هایی مانند “.” “-” یا”_” برای ثبت آدرس ایمیل خود استفاده کنید.

لیست پسوند ایمیل ها

از آنجاییکه ایمیل بهترین راه برای برقراری ارتباط یک به یک با افراد می‌باشد کاربران از میان سرویس‌دهندگان ایمیل با ایمیل‌های یاهو و جیمیل بیشتر از بقیه آشنا هستند سرویس‌دهندگان رایگان ایمیل دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به لیست پسوند ایمیل ها که توسط این شرکت‌ها ارائه شده‌اند می‌پردازیم.

 جیمیل ” Gmail “

جیمیل جزو محبوب‌ترین سرویس ایمیل ها در جهان می‌باشد که برای اولین بار در سال 2004معرفی شد. جی میل بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده و در رتبه اول قرار دارد. پسوند ایمیل متعلق به ایمیل‌های رایگان شرکت جیمیل به‌صورت gmail.com@ می‌باشد. برای ساخت حساب کاربری در gmail می‌توانید نوشته ساخت ایمیل را مطالعه کنید.

 یاهو ” Yahoo “

سرویس ایمیل یاهو از قدیمی‌ترین و برترین سرویس‌های ایمیل در جهان می‌باشد. برای استفاده از سرویس یاهو پیش از هرکاری نیاز است یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. ایمیل صحیح ایمیلی است که حتما @ دارد در پایان نیز به پسوند هایی مثل com. ختم شود.

نمونه ایمیل یاهو: sam@yahoo.com این آدرس ایمیل شامل نام کاربری شما، علامت @ و آدرس سایت سرویس‌دهنده که در اینجا yahoo.com است.

 مایکروسافت اوت لوک ” Outlook “

این سرویس ایمیل توسط شرکت مایکروسافت که بزرگترین ارائه‌کننده نرم‌افزارهای رایانه‌ای در دنیاست طراحی شده است. برای استفاده از سرویس ایمیل رایگان مایکروسافت ابتدا به وب‌سایت شرکت اوت لوک مراجعه کرده و سپس فرم ثبت‌نام را پر کنید. پس از ثبت نام پسوند ایمیل رایگان شما outlook.com@ خواهد بود.

 زوهو میل ” Zoho Mail “

زوهو میل
زوهو میل یک سرویس ایمیل جامع است که جزو جدیدترین خدمات دهندگان رایگان ایمیل محسوب می‌شود. زوهو میل امکان ایجاد انواع آدرس ایمیل به صورت زیر را برای کاربران فراهم کرده است :
Your name@zoho.com یا your name@your company با این روش، افراد و شرکت ها می توانند آدرس ایمیل با پسوند ایمیل zoho.com یا پسوند ایمیل مرتبط با کسب‌وکار خود را داشته باشند.

 پروتون میل ” ProtonMail “

پروتون میل بزرگترین سرویس ایمیل های رمزگذاری شده در جهان است به این معنی که تنها شما می‌توانید ایمیل‌های موجود در صندوق پستی ایمیل خود را بخوانید. جهت ایجاد حساب در این سرویس امن ایمیل می‌توانید به سایت https://protonmail.com مراجعه کنید و مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.

اگر مایلید آدرس ایمیل منحصربفرد و اختصاصی خودتان را روی دامنه شخصی یا سازمانی خود داشته باشید می‌توانید از میان لیست پسوند ایمیل ها که در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل موجود است برای راه‌اندازی ایمیل سازمانی یا شخصی خود استفاده نمایید.

لیست ایمیل های گوگل

لیست ایمیل در واقع لیستی از انواع ادرس ایمیل‌ افراد است که می‌توانید برای ارسال ایمیل گروهی از آن استفاده کنید. با داشتن لیست ایمیل می‌توانید افراد را به گروه‌های مختلف تقسیم بندی کرده و در صورت لزوم جهت ارسال ایمیل، دیگر نیازی نیست به تک تک افراد به‌صورت جداگانه  ایمیل ارسال کنید. با ساخت لیست ایمیل های گوگل تا حد زیادی در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. اگر مایل به ایجاد لیست ایمیل های گوگل حساب جیمیل خود هستید با ما همراه باشید
1. در ابتدا وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید. درگوشه سمت راست و بالای صفحه روی گزینه Google apps کلیک کنید تا لیست برنامه‌های گوگل برای شما نمایش داده شود.

2. روی گزینه Contacts کلیک کنید. تا لیست تمامی مخاطبان برای شما نمایش داده شود.

3. در این بخش هریک از مخاطبانی را که می‌خواهید به لیست خود اضافه کنید با زدن تیک در کادر کناری آن انتخاب نمایید. پس از انتخاب مخاطبان خود جهت ساخت لیست ایمیل روی آیکون Manage Lables کلیک کنید و سپس عبارت Create Lable را انتخاب کنید.

افزودن مخاطبان4. در پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود باید برای لیست ایمیل خود نام انتخاب کنید و سپس روی Save کلیک کنید تا لیست ایمیل شما با نام موردنظری که انتخاب کرده‌اید ایجاد شود.

5. اکنون در سمت چپ صفحه Contacts و در قسمت Lables توانسته‌اید اولین لیست ایمیل های گوگل خود با نام Friends را ایجاد کنید.

6. اگر در آینده بخواهید به لیست ایمیلی که ایجاد کرده‌اید افراد دیگری را هم اضافه کنید ابتدا باید مخاطب را با زدن تیک در کنار نام آن انتخاب کرده سپس آیکن lable را کلیک کنید از لیست برچسب‌هایی که نمایش داده می‌شود یکی را انتخاب کرده و در پایان روی Apply کلیک کنید.

مخاطبین جیمیللیست ایمیل های یاهو

آیا به این فکر می‌کنید که چطور لیست ایمیل های یاهو خود را بسازید و با قراردادن مخاطبان خود در لیست ایمیل هایی که ایجاد کرده‌اید به‌راحتی یک پیام را به بیش از یک گیرنده ارسال کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:
1. برای تنظیم لیست ایمیل های یاهو در ابتدا وارد حساب کاربری یاهو خود شوید. در بخش سمت راست صفحه روی آیکن مربوط به Contacts کلیک کنید.

2. تب سوم یعنی Lists را انتخاب کرده و روی Create List کلیک کنید.

3. در صفحه‌ایی که نمایش داده می‌شود در بخش مربوط به List name یک نام برای لیست خود بنویسید و در بخش Add contacts اسامی مخاطبینی که می‌خواهید در لیست ایمیل مربوطه وجود داشته باشند را اضافه کنید. با تکمیل این دوبخش گزینه Save در پایین صفحه فعال می‌شود.

4. همان‌طور که دیدید ایجاد لیست ایمیل های یاهو کار سختی نیست و اکنون شما توانستید یک لیست ایمیل با عنوان collaboxide و سه مخاطب ایجاد کنید. با این روش به‌راحتی می‌توانید ایمیل‌های ارسالی خود را به گروه خاصی از افراد که داخل لیست قرار دارند ارسال نمایید.

با انتخاب گزینه Edit می‌توانید تغییراتی در لیست ایمیل خود ایجاد کنید به‌عنوان مثال کاربرانی را به لیست مربوطه اضافه یا کاربری را از این لیست حذف نمایید.

لیست ایمیل های یاهو

جمع‌بندی

تمامی انواع ادرس ایمیل ها از یک ساختار مشخص و واحدی پیروی می‌کنند که شما برای داشتن ایمیل می‌توانید با مراجعه به سایت معروفترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در این حوزه مانند گوگل، یاهو، مایکروسافت،زوهو میل و پروتون میل برای خود حساب کاربری با پسوند ایمیل مربوط به آن شرکت را ایجاد کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *