ایمیل من چیست + روش‌های بدست‌آوردن آدرس ایمیل من

در این مقاله می‌ خوانید:

امروزه برای ثبت‌نام و ورود به اکثر سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، نیاز است آدرس ایمیل خود را وارد کنید و بدون داشتن ایمیل این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. به هر دلیلی ممکن است آدرس ایمیل خود را فراموش کرده باشید و هنگام ورود به حساب ایمیل خود این سوالات به ذهن شما خطور کند که ایمیل من چیست یا لیست ایمیل های من کدام است؟ خوشبختانه جای نگرانی نیست و سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل برای چنین مشکلاتی راه چاره‌ایی اندیشیده‌اند که در ادامه و با مطالعه این نوشته می‌توانید لیست ایمیل های خود را مشاهده نمایید.

آدرس ایمیل من چیست؟

برخی از کاربران به ندرت از ایمیل استفاده می‌کنند و ممکن است پس از ساخت ایمیل، آدرس ایمیل و رمز عبور آن را بخاطر نیاورند. روش‌های زیادی برای یافتن آدرس ایمیل وجود دارد. قبل از بازیابی آدرس ایمیل بهتر است بررسی کنید که آیا آدرس ایمیل شما در مرورگر ذخیره شده است یا نه؟ برای این کار کافی است مرورگر همیشگی خود را باز کرده و وارد سایت سرویس ایمیلی که قبلا در آن ثبت‌نام کرده بودید شوید روی کادر مربوط به واردکردن ایمیل کلیک نمایید اگر مرورگر، نام کاربری حساب‌های ایمیل شما را ذخیره کرده باشد در این قسمت نمایش داده می‌شود در غیر اینصورت با انجام مراحلی که در ادامه مقاله آمده است می‌توانید به ایمیل یاهو و جیمیل خود دسترسی پیدا کنید.

لیست ایمیل های من

ایمیل های من

همه ما شاید با این مشکل مواجه شده باشیم که هنگام خرید آنلاین و وارد‌کردن ایمیل خود دچار مشکل شویم و آدرس ایمیل خود را به‌خاطر نیاوریم. از دست‌رفتن حساب‌های کاربری ایمیل ممکن است برای خیلی از افراد چالش برانگیز باشد. نگران نباشید این اتفاق ممکن است برای همه ما پیش بیایید در ادامه راهکارهایی برای یافتن لیست ایمیل ها در یاهو و جیمیل ارائه شده است.

لیست ایمیل های من در یاهو

خیلی از افراد به‌ندرت از ایمیل استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود پس از گذشت مدت زمانی آدرس ایمیل خود را فراموش کرده و به‌خاطر نیاورند. اگر ایمیل شما متعلق به شرکت یاهو باشد و قبلا در این سرویس‌دهنده ثبت‌نام کرده بودید حالا از خودتان می‌پرسید ایمیل من چیست با ما همراه باشید.
1. در مرحله اول باید وارد صفحه اصلی یاهو به نشانی www.yahoo.com شوید. در قسمت بالای صفحه و سمت راست روی عبارت Sign in کلیک کنید.

2. در صفحه‌ایی که نمایش داده می‌شود گزینه ?Forgotten username را انتخاب کنید.

3. باتوجه به این‌که شما آدرس ایمیل خود را فراموش کرده‌اید در این بخش شماره موبایل خود را وارد کنید.

لیست ایمیل‌های یاهو4. در مرحله بعد برای اثبات اینکه شما ربات نیستید تیک بخش I’m not a robot را زده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

5. در ادامه جهت اطمینان بیشتر از شما سوال می‌شود که آیا شماره موبایل وارد شده همان شماره‌ایی است که در این قسمت نوشته شده است. پس از تایید شماره موبایل خود، کدی از سمت یاهو برای شما ارسال خواهد شد.

6. شما 55 ثانیه برای وارد کردن کد 8کاراکتری که به گوشی همراه شما ارسال شده است فرصت دارید. کمی سرعت عمل به خرج داده و سریع کد ارسالی را در کادر مربوطه در مرورگر خود وارد کنید. اگر در مدت زمان تعیین‌شده نتوانستید کد را وارد کنید، نگران نباشید روی عبارت resend کلیک کنید تا مجددا کد دیگری برایتان ارسال شود. پس از درست واردکردن کد ارسالی، در مرحله بعد پاسخ سوال خود، یعنی ایمیل من چیست را می‌گیرید و لیست ایمیل های شما در سرویس یاهو نشان داده می‌شوند.

لیست ایمیل‌های من در یاهو ایمیل مدنظر را انتخاب کرده و پس از واردکردن گذرواژه، تمامی ایمیل‌ها برایتان قابل مشاهده خواهد بود.

لیست ایمیل های من در جیمیل

شرکت گوگل که ارائه‌دهنده سرویس جیمیل است روش‌هایی را برای یافتن این پرسش که آدرس ایمیل من چیست پیش‌بینی کرده و در صورتی که آدرس ایمیل خود در جیمیل را فراموش کرده باشید راه‌حلی قرار داده تا بتوانید لیست ایمیل های خود را مشاهده کنید.
گام 1: ابتدا در قسمت نوار آدرس مرورگر خود، عبارت www.google.com را تایپ کنید تا صفحه اصلی گوگل نمایش داده شود. در قسمت بالای صفحه و سمت راست روی عبارت Sign in کلیک کنید.

گام 2. در صفحه نمایش داده شده گزینه ?Forgot email را انتخاب کنید.

گام3. شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه Next را کلیک کنید.

لیست ایمیل ها در جیمیل

گام4. در مرحله بعد گوگل برای اینکه به سوال شما در مورد اینکه آدرس ایمیل من چیست پاسخ دهد از شما می‌خواهد نام و نام‌خانوادگی خود را به زبان انگلیسی در کادرهای مشخص وارد کنید. پس از تکمیل این بخش گزینه Next را انتخاب کنید.

گام5. اگر اطلاعات وارد شده موردتایید گوگل باشد شما را به صفحه Get a verification code منتقل می‌کند. در قسمت پایین این صفحه، شماره موبایلی که شما با آن در سرویس جیمیل ثبت‌نام کرده بودید نمایش داده می‌شود. اگر شماره موبایلی که مشاهده می‌کنید متعلق به شماست روی دکمه Send کلیک کنید.

گام6. گوگل پیامکی حاوی کد 6رقمی که ابتدای آن با -G شروع می‌شود به موبایل شما ارسال می‌کند. کد دریافتی را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Next را انتخاب نمایید.

گام7 .اگر تمامی مراحل را به‌درستی انجام دهید در این بخش تمامی لیست ایمیل های من در جیمیل که  به شماره همراه واردشده متصل است نمایش داده می‌شود. به‌همین سادگی توانستید تمامی لیست های ایمیل خود را پیدا کنید.

لیست ایمیل ها در گوگل

چه ایمیل هایی دارم

ایمیل ها من

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این سوال است که چه ایمیل هایی دارم و به دلیل مشغله فکری آدرس ایمیل خود را فراموش کرده باشید. در قسمت بالا به‌طور مفصل در مورد اینکه آدرس ایمیل من چیست در سرویس‌های یاهو و گوگل صحبت شد. در این قسمت می‌خواهیم به این موضوع که چه ایمیل هایی دارم بپردازیم. برای شروع کار به سایت سرویس‌دهنده ایمیل خود مراجعه کنید. اگر پست‌الکترونیکی شما در سرویس‌دهنده جیمیل می‌باشد به این صورت عمل کنید.
جیمیل خود را باز کنید.
روی یکی از ایمیل‌های دریافتی کلیک کنید.

جزییات حساب کاربری جیمیل
در پایین آدرس فرستنده ایمیل عبارت to me را مشاهده می‌کنید که یک فلش کوچکی در کنار آن قرار دارد. با کلیک روی فلش کادری باز می‌شود که جزئیات ایمیل را به شما نشان می‌دهد در بخش from آدرس ایمیل ارسال کننده نوشته شده و در قسمت to آدرس ایمیل شما ذکر شده است.

اگر آدرس ایمیل ندارید و قصد ساخت آن‌را دارید می‌توانید با مطالعه مقاله ساخت ایمیل به‌راحتی حساب کاربری جدید برای خودتان ایجاد کنید.

ورود به ایمیل خودم

برای ارسال و دریافت ایمیل نیازی نیست حتما به سیستم کامپیوتری دسترسی داشته باشید چرا که با توسعه گوشی‌های هوشمند امکان ارسال پیام‌ از طریق گوشی نیز فراهم شده است که از طریق مرورگرهای گوشی یا نصب برنامه‌های مخصوص ارسال ایمیل می‌توانید ایمیل‌های رسمی و کاری خود را ارسال کنید. برای ورود به ایمیل خود کافی است نام کاربری و رمزعبور را وارد کرده تا وارد حساب کاربری خود شوید.

اطلاعات ایمیل من

هنگام ساخت ایمیل اطلاعات متفاوتی در حساب جیمیل شما ذخیره می‌شود ممکن است پس از مدتی بنا بدلایلی بخواهید اطلاعات ثبت شده خود را تغییر دهید. پس از ورود به حساب کاربری خود در جیمیل می‌توانید از قسمت Manage your Google Account وارد بخش personal info شده تا به صفحه اطلاعات کاربری منتقل شوید در این صفحه می‌توانید اطلاعات پایه مانند نام، تاریخ تولد، شماره موبایل، آدرس ایمیل و … را مشاهده نمایید. برای تغییر اطلاعات می‌توانید با کلیک روی فلش مقابل آن وارد بخش مربوطه شده و با انتخاب قلم اطلاعات خود را ویرایش کرده و در نهایت روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا اطلاعات جدید شما ثبت شوند.

جمع‌بندی

بهتر است قبل از انجام مراحل بازیابی ایمیل، سراغ مرورگر خود بروید. در صورتی‌که آدرس ایمیل در مرورگر ذخیره شده باشد برای شما نمایش داده خواهد شد در غیراینصورت با دنبال‌کردن روش‌هایی برای پیدا کردن لیست ایمیل‌ها در سرویس‌های یاهو و گوگل می‌توانید آدرس ایمیل خود را پیدا کنید. امیدواریم پس از مطالعه این نوشته به لیست ایمیل های خود دسترسی پیدا کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *