معرفی سرویس ایمیل ایرانی میل فا

در این مقاله می‌ خوانید:

ایمیل میل فا

با رشد روزافزون تکنولوژی و نیاز به برقراری ارتباط سریع و امن بین افراد، ایمیل به یکی از پرکاربردترین روش‌های ارتباطی در جهان تبدیل شده است. ساخت ایمیل از ضروری‌ترین کارهایی است که برای بهره‌مندی از امکانات و برنامه‌های دنیای وب باید از آن آگاه باشید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایران سرویس ایمیل رایگان و پولی به کاربران ارائه می‌دهند. یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان سرویس ایمیل ایرانی فارسی، ایمیل میل فا می‌باشد که توسط شرکت فناوری اطلاعات یاران خورشید تولید و پشتیبانی می‌شود. این سرویس ایمیل در سال 1388 فعالیت خود را با ارائه یک نسخه آزمایشی آغاز کرد البته در حال حاضر نسخه اصلی آن ارائه می‌شود.

امکانات ایمیل فارسی میل فا

با ساخت ایمیل در سرویس ایمیل میل فا می‌توانید به امکانات زیر دسترسی داشته باشید البته برای دسترسی به امکانات و فضای بیشتر لازم است حساب کاربری خود را به کاربر ویژه ارتقا دهید

– فضای ذخیره سازی 500مگابایتی برای کاربران عادی

– محیط کاملا فارسی و طراحی شده با نیازهای فارسی زبانان

– درایو اختصاصی با امکان ذخیره سازی فایل‌ها و اشتراک گذاری و ضمیمه کردن به ایمیل

– داشتن سرویس‌های پیامکی جهت بازیابی گذرواژه با استفاده از پیامک، دریافت پیامک آگاه ساز ایمیل‌های جدید و دریافت پیامک یادآوری رویداد یا قرار ملاقات به لیست دلخواه شما

– تقویم شمسی با لیست رویدادهای مهم و تعطیلات

– مقابله با هرزنامه

– دارا بودن گواهینامه تائیدیه امنیتی آپا

– امکان نگهداری پیام‌های حذف‌شده تا 30روز

– مدیریت پوشه‌ها جهت دسته بندی ایمیل‌ها، تعریف و تغییر نام پوشه

آموزش ساخت ایمیل فارسی در میل فا

1.برای ساخت ایمیل ابتدا وارد سایت میل فا به آدرس https://mailfa.com شده و روی دکمه ساخت ایمیل کلیک کنید.

2.در این مرحله شما می‌توانید شماره موبایل خود را وارد کرده یا اینکه با علامت‌زدن گزینه ساخت ایمیل بدون موبایل و تنها با واردکردن نام و نام‌خانوادگی خود ایمیل بسازید.

در صورت ساخت ایمیل با وارد کردن موبایل از شماره همراه شما برای بازیابی رمز عبور و ارسال اطلاعات ایمیل ساخته شده استفاده خواهد شد.

3.مرحله بعدی وارد کردن اطلاعات است. کافی است نام و نام‌خانوادگی خود را وارد کنید در صورتی که در حال ساخت ایمیل برای شرکت یا سازمانی هستید عنوان سازمان را وارد کنید. اسامی می‌تواند به هر دو زبان فارسی یا انگلیسی وارد شوند. پس از تکمیل اطلاعات روی دکمه ثبت ضربه بزنید.

4.در این مرحله میل فا یک آدرس ایمیل و گذرواژه به شما پیشنهاد می‌دهد. در بخش نام‌های پیشنهادی نام‌های دیگری نیز به رنگ آبی نمایش داده می‌شوند که می‌توانید از این نام‌ها برای آدرس ایمیل خود استفاده کنید. با کلیک روی دکمه ایجاد رمزجدید در پایین بخش کادر کلمه عبور می‌توانید رمزجدیدی برای حساب ایمیل خود انتخاب کنید. پس از انتخاب آدرس ایمیل و کلمه عبور روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

5.در صورتی که در مرحله اول شماره همراه خود را ثبت نکرده‌اید و تنها با واردکردن نام و نام خانوادگی ثبت‌نام خود را انجام داده باشید مرحله پاسخ به سوال امنیتی برای شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که در مرحله یک شماره موبایل وارد کرده باشید این مرحله برای شما نمایش داده نخواهد شد. این مرحله برای کمک به بازیابی رمز عبور شما در صورت فراموشی آن است. توصیه می‌شود اطلاعاتی که در این مرحله ساخت ایمیل وارد می‌کنید را حتما در یک جای امن یادداشت و نگه‌داری کنید.

6.مرحله آخر برای ساخت ایمیل در میل فا پرداخت هزینه است. سرویس ایمیل میل‌فا بدون تبلیغات می‌باشد و این هزینه جهت ارائه خدمات با کیفیت، جلوگیری از فعالیت اسپمرها، پشتیبانی سرویس‌ها و استفاده از خدمات جانبی و به‌عنوان اعتبار اولیه برای فعال‌سازی ایمیل دریافت می‌شود.

پس از ورود به درگاه اینترنتی و پرداخت هزینه، ایمیل شما ساخته و تحویل داده می‌شود. چنانچه در مرحله اول شماره موبایل خود را وارد کرده باشید اطلاعات حساب کاربری برای شما پیامک می‌شود.

مراحل ثبت نام در ایمیل میل فا

ایمیل های ساخته شده در میل فا با دو آدرس ایمیل یکی با دامنه mailfa.com و دیگری با دامنه mailma.ir در اختیار کابران قرار می‌گیرد که دامنه mailma.ir اغلب برای بانک‌ها و سایت‌های حقوقی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازیابی رمز میل فا

فراموشی رمزعبور یکی از مشکلاتی است که می‌تواند دسترسی شما به حساب ایمیل را با مشکل مواجه کند. ممکن است این موضوع برای اکثر کاربران رخ دهد، البته جای نگرانی نیست و با استفاده از روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم می‌توانید مجدد به حساب ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به سایت میل فا در کادر ورود به ایمیل روی عبارت کلمه عبور را فراموش کرده‌اید؟ کلیک نمایید تا به صفحه فراموشی کلمه عبور و بازیابی حساب کاربری منتقل شوید، سپس در کادر پایین آدرس ایمیل خود را وارد کرده و در بخش کپچا تیک من انسان هستم را بزنید در نهایت روی دکمه بررسی اطلاعات کلیک کنید. چندین روش برای بازیابی رمز میل فا و دسترسی به حساب ایمیل وجود دارد

_ در صورتی که هنگام ثبت نام شماره موبایل خود را ثبت کرده باشید با ارسال پیامک به شماره همراه می‌توانید رمز میل فا خود را بازیابی کنید.

_ اگر ایمیل دومی به‌عنوان ایمیل پشتیبان ثبت کرده‌اید رمزعبور به حساب ایمیل ثبت شده ارسال خواهد شد.

_ پاسخ به پرسش امنیتی روش دیگری برای بازیابی رمز میل فا است.

ایمیل ایرانی با دامنه ir

پسوندهای مختلفی برای ثبت دامنه وجود دارند، دامنه ملی هر کشور معمولا با بخشی از نام آن کشور مشخص می شود. دامنه ir برگرفته از ابتدای کلمه ایران است که به دامنه‌های ایرانی تخصیص داده می‌شود. ایمیل ir ایمیلی است که روی دامنه‌ای با پسوند ir راه‌اندازی شده باشد. برای داشتن ایمیل ایرانی با دامنه ir باید به شرکت‌های ایرانی ارائه‌دهنده دامنه مراجعه کنید. همانطور که در بالا اشاره شد میل فا دو آدرس ایمیل با دامنه‌های mailfa.com و mailma.ir را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که پس از ساخت ایمیل آدرس ایمیل شما بصورت yourname@mailma.ir یا yourname@mailfa.com خواهد بود.

جمع‌بندی

میل فا یک سرویس دهنده ایمیل با محیط کاملا فارسی و کاربری آسان است. در این نوشته با امکانات این ایمیل فارسی آشنا شدیم و در ادامه ساخت ایمیل در این سرویس‌دهنده ایرانی را به صورت گام به گام آموزش دادیم.  با ثبت‌نام در میلفا علاوه بر ایمیل به سرویس‌های جذاب تقویم فارسی با یادآور پیامکی ، درایو مجازی ذخیره فایل ،چت با دوستان نیز دسترسی خواهید داشت.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *