نکات مهم و ضروری برای ارسال ایمیل انبوه

در این مقاله می‌ خوانید:

با جایگزین شدن بازاریابی دیجیتال بجای بازاریابی سنتی، ابزارهای برقراری ارتباط و تبلیغات نیز دچار تحول شده‌اند. یکی از این روش‌های کم‌هزینه و اثربخش، بازاریابی از طریق ایمیل است. تبلیغات از طریق ایمیل بسیار مقرون به صرفه است چرا که هزینه آن کمتر از تبلیغات از طریق سایر رسانه‌ها از جمله تلویزیون، رادیو و روزنامه است.

ایمیل انبوه چیست؟

ارسال ایمیل انبوه یا گروهی به حالتی گفته می‌شود که شما می‌توانید ایمیل موردنظر را به گروه بزرگی از دریافت کنندگان در بازه‌ی زمانی مشخص ارسال کنید. برای ارسال ایمیل انبوه لازم است لیستی از آدرس‌های پست الکترونیک مخاطبان هدف خود را داشته باشید. این قابلیت می‌تواند حاوی یک پیام تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی یک رویداد یا جلسه به کارمندان یک سازمان باشد.

مزایای ایمیل انبوه

 یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی محصول، استفاده از ایمیل است. اگر شما کالا یا خدمات خود را بطور مستقیم و از طریق ایمیل به مشتریان معرفی کنید شانس موفقیت شما بیشتر است.

1. سرعت ارسال ایمیل انبوه بسیار بالاست. سرویس‌های عمومی و رایگانی مانند یاهو و جیمیل، اجازه ارسال روزانه حداکثر 500 ایمیل را به کاربران می‌دهند ولی از طریق سرویس ایمیل انبوه امکان ارسال هزاران ایمیل به هزاران مخاطب وجود دارد.

2. بیشتر از 50درصد کاربران اینترنت، روزانه از ایمیل استفاده می‌کنند بنابراین گستره این بازار بسیار وسیع است.

3. با استفاده از ایمیل انبوه امکان شخصی‌سازی محتوا و همچنین ارسال محتوا به‌صورت هدفمند برای مخاطبان خاص وجود دارد.

4. ارسال ایمیل انبوه سبب تقویت نام تجاری شده و ابزار مفیدی برای جذب و نگهداری مشتریان است.

5. یکی دیگر از مزایای ارسال ایمیل انبوه، امکان دسته‌بندی مخاطبان و ارسال ایمیل به‌صورت هدفمند به آنهاست.

6. مزیت بسیار مهم دیگر در ارسال ایمیل انبوه، پیگیری بازخورد هرتبلیغ است. مثلا شما با قرار دادن لینکی در ایمیل ارسالی می‌توانید آمار کاربران را تحلیل کرده و بفهمید که چه تعداد از افراد بر روی آن لینک کلیک کرده‌اند.

نکات کلیدی در ارسال ایمیل انبوه

از پیوست تصاویر یا فایل‌هایی با حجم زیاد به ایمیل خودداری کنید. حداکثر حجم توصیه شده برای ارسال ایمیل‌های انبوه 300کیلوبایت است.

هرگز از لیست‌های آماده ایمیل که در اینترنت به‌فروش می‌رسد استفاده نکنید.

اولین چیزی که گیرنده ایمیل به آن توجه می‌کند موضوع ایمیل است در انتخاب آن دقت کرده و موضوع ایمیل مناسبی انتخاب کنید.

یکی از اشتباهات رایج، ارسال ایمیل انبوه به افراد مختلف است. بهتر است قبل از ارسال ایمیل انبوه مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده و محتوای ایمیل را طبق نیاز آنها تهیه کنید.

آموزش ارسال ایمیل انبوه با جیمیل

ارسال ایمیل انبوه با جیمیل

برای ارسال پیامک به افراد لازم است شماره موبایل آنها را داشته یا در لیست مخاطبان گوشی شما ذخیره شده باشند. ارسال ایمیل انبوه نیز به همین صورت است و برای ارسال آن لازم است شما ایمیل شخص را داشته یا در لیست مخاطبین ایمیل خود ذخیره کرده باشید. برای انجام این کار لازم است گروهی از مخاطبین را در جیمیل ایجاد کنید.

یکی از برنامه‌های کاربردی جیمیل Google Contacts است که شما می‌توانید اطلاعات مخاطبان خود مانند نام و آدرس ایمیل را وارد کنید.

برای ایجاد گروه مخاطبین جهت ارسال ایمیل انبوه لازم است در ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. در گوشه سمت راست و بالای صفحه روی گزینه Google apps کلیک کنید تا تمامی برنامه‌هایی که توسط گوگل ارائه می‌شود برای شما نمایش داده شود.

برای مشاهده لیست تمامی مخاطبان روی گزینه Contacts کلیک کنید.

برای اضافه کردن مخاطبان کافی است از سمت چپ دکمه Create contact را بزنید. با استفاده از گزینه اول یعنی Create a contact می‌توانید مخاطبان را تک به تک اضافه کنید. این گزینه امکانات زیادی به شما می‌دهد از جمله استفاده از تصویر شخصی سازی شده برای هرنفر، نام و نام خانوادگی و اطلاعات دیگری همچون شغل، تاریخ تولد و ایمیل را می‌توانید برای هرفرد مشخص کنید.

ارسال ایمیل انبوه در جیمیل

در صورتیکه بخواهید فقط نام، نام‌خانوادگی و آدرس ایمیل شخص را ذخیره کنید روی دکمه Create contact کلیک کرده و گزینه Create Multiple Contacts را انتخاب کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید مخاطبان را بصورت گروهی به Contacts اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن مخاطبان به این صورت است که ابتدا اسم مخاطب را نوشته مثلا Ali سپس مقابل آن علامت <> گذاشته و مابین آن علامت آدرس جیمیل مخاطب را اضافه می‌کنید. برای وارد کردن اطلاعات مخاطب بعدی کافی است بلافاصله بعد از ایمیل قبلی که وارد کردید علامت کاما گذاشته و گزینه بعدی را درج کنید. هر تعداد مخاطب که دوست دارید از این قسمت اضافه کنید.

با انتخاب دکمه No Lable می‌توانید مخاطبین را به گروه‌هایی که قبلا ساخته‌اید اضافه کنید. اگر گروهی ندارید در بخش New Lable گروهی ساخته و مخاطبان را به آن اضافه کنید. در انتها با کلیک روی دکمه Create مخاطبان اضافه می‌شوند.

برای ارسال ایمیل انبوه از طریق جیمیل، روی دکمه نوشتن یا Compose کلیک کرده تا پنجره نوشتن برای شما نمایش داده شود. با کلیک روی عبارت To ،مخاطبینی که اضافه کرده‌اید نمایش داده می‌شوند. می‌توانید مخاطبان را بصورت تکی انتخاب کرده یا با استفاده از گزینه My contacts می‌توانید گروه‌هایی که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید و در نهایت دکمه Insert را بزنید. ایمیل، تمام افرادی که انتخاب کرده‌ بودیم در بخش To نمایش داده می‌شود. عنوان ایمیل را مشخص کرده و متن موردنظر را تایپ کنید. کافی است روی دکمه Send کلیک کنید تا ایمیل به تمامی مخاطبینی که انتخاب کرده‌اید ارسال شود.

ایمیل گروهیارسال ایمیل انبوه با جیمیل، بیشتر برای استفاده شخصی مناسب است البته شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از این قابلیت جیمیل استفاده کنند.

جمع‌بندی

ارسال ایمیل انبوه در کنار سایر روش‌های تبلیغاتی یک ایده هوشمندانه است که سبب رشد کسب و کار شما می‌شود. ارسال ایمیل به این شیوه روشی آسان و کم‌دردسر است که علاوه بر سرعت بالا، هزینه اندکی دارد. اگر می‌خواهید به تعداد زیادی مشتری بالقوه در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنید، ارسال ایمیل انبوه ایده بسیار خوبی است.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *