بهترین شرکت های ایمیل ایرانی و مقایسه مزایا و معایب هر کدام

معرفی سرویس های ایمیل ایرانی

در این مقاله می‌ خوانید:

با فراگیرشدن استفاده از اینترنت در داخل کشور و گسترش سرویس‌دهنده‌های ایمیل در خارج از کشور مسئله  تضمین امنیت اطلاعات کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده است در همین راستا و به منظور حفظ و ارتقاء امنیت اطلاعات، برخی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی جهت راه‌اندازی سرویس‌ ایمیل ایرانی وارد میدان شدند.

معرفی بهترین ایمیل ایرانی

در حال حاضر تعداد زیادی سرویس ارائه دهنده ایمیل خارجی مانند یاهو و جیمیل وجود دارد که افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آنها استفاده می‌کنند. اما برخی سرویس‌های ایمیل فارسی، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای استفاده باشند که در ادامه به معرفی چند سرویس ایمیل ایرانی می‌پردازیم:

ایمیل ایرانی اپیک

ایمیل ایرانی اپیک در گذشته با نام توکا به بازار عرضه شده بود که با توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های ابری، سرویس مبتنی بر ابر راه‌اندازی شد و نام تجاری آن به اپیک تغییر یافت.

از جمله مزایای ایمیل ایرانی اپیک می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی، قابلیت‌هایی چون تقویم حرفه‌ای برای مدیریت زمان و تنظیم قرارملاقات‌ها، فضای ابری نامحدود جهت نگهداری مستندات و مدیریت فایل‌ها، پشتیبانی شبانه‌روزی توسط متخصصان حرفه‌ای اشاره کرد.

این سرویس ایمیل ایرانی امکان مدیریت و سازماندهی ایمیل‌های دریافتی یا ارسالی را، با ابزارهای مختلفی از جمله برچسب‌ها، پالایشگرها و پرچم‌گذاری فراهم کرده است. داشتن نرم‌افزارهای اختصاصی برای ایمیل و تقویم که با نصب آن می‌توانید پیام‌های دریافتی را در تلفن همراه خود مشاهده نمایید. تنها نقطه ضعف ایمیل ایرانی اپیک عدم پشتیبانی از سرویس رایگان در حال حاضر است.

ایمیل ایرانی چاپار

پست الکترونیک چاپار تحت عنوان chmail توسط شرکت خصوصی چاپار به کاربران ارائه می‌گردد. این سرویس ایمیل به‌خاطر داشتن ویژگی‌های متنوع، یکی از گزینه‌های کاربران ایرانی برای سرویس ایمیل می‌باشد.

برای ثبت‌نام و استفاده از این نوع ایمیل می‌توانید به وبسایت آن به آدرس https://chmail.ir مراجعه کنید. ثبت‌نام در ایمیل ایرانی چاپار به 3 روش انجام می‌‌شود: کاربر حقیقی رایگان، کاربر حقیقی ویژه و کاربر حقوقی ویژه که استفاده از سرویس کاربر حقیقی ویژه و کاربر حقوقی ویژه آن مستلزم پرداخت هزینه است.

از مزایای این پست الکترونیکی می توان به ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای هر حساب کاربری و دریافت ایمیل به صورت پیامک اشاره کرد. شما می‌توانید با فعال‌سازی این سیستم، ایمیل‌هایتان را به صورت پیامک دریافت کنید.

پست الکترونیکی ایران

پست الکترونیکی ایران یک سرویس ایمیل دولتی است که تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد. برای استفاده از این نوع سرویس ایمیل ایرانی می‌توانید به سایت https://mail.iran.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهید. 24 ساعت پس از تکمیل عملیات ثبت‌نام، حساب کاربری شما فعال می‌شود.

پلن‌های ثبت‌نام در سرویس پست الکترونیکی ایران یا همان سرویس رایانامه ایران در سه سطح :کاربر حقیقی رایگان، کاربر حقیقی ویژه و کاربر حقوقی ویژه انجام می‌شود.

برای ثبت‌نام ایمیل حقیقی رایگان، نیازی به احراز هویت نیست اما برای دو کاربر حقیقی ویژه و حقوقی ویژه، احراز هویت الزامی است.

سرویس ایمیل بومی وطن میل

وطن میل یک شرکت ایرانی است که ارائه‌دهنده سرویس ایمیل فارسی است. برای ساخت ایمیل می‌توانید از آدرس https://www.vatanmail.ir استفاده کنید.

 پس از ثبت‌نام در این سرویس ایمیل که محیط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی 500 مگابایتی رایگان آن استفاده کنید. هر کاربر روزانه می‌تواند 200 ایمیل ارسال نماید.

ایمیل فارسی میل فا

ایمیل فارسی میلفا که توسط شرکت فناوری اطلاعات یاران خورشید تولید و پشتیبانی می‌شود در سال 1388 فعالیت خود را با ارائه یک نسخه آزمایشی آغاز کرد. میل فا یک سرویس دهنده ایمیل با محیط کاملا فارسی و کاربری آسان است. برای ساخت این ایمیل ایرانی می‌توانید به سایت آن به آدرس https://mailfa.com مراجعه کرده و یک حساب کاربری رایگان برای خود ایجاد کنید.

پس از ساخت ایمیل در سرویس ایمیل ایرانی میل فا می‌توانید به امکاناتی مانند فضای ذخیره سازی 500مگابایتی برای کاربران عادی، محیط کاملا فارسی و طراحی شده با نیازهای فارسی زبانان، تقویم شمسی با لیست رویدادهای مهم و تعطیلات، امکان نگهداری پیام‌های حذف‌شده تا 30 روز و مدیریت پوشه‌ها جهت دسته بندی ایمیل‌ها، تعریف و تغییر نام پوشه دسترسی داشته باشید.

میهن میل

یکی دیگر از سرویس‌های قدیمی ایرانی که خدمات ایمیل ارائه می‌دهد میهن میل می‌باشد که با هزینه‌های شخصی اداره می‌شود و وب‌سایت میهن‌میل وابسته به هیچ شرکت یا سازمان دولتی نمی‌باشد. این سرویس ایمیل فارسی قابلیت‌های زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد:

ارائه یک گیگابایت فضای رایگان که شامل 600 مگابایت برای ایمیل‌ها و 400 مگابایت برای فضای وب است، همگام‌سازی اطلاعات و امکان چک کردن ایمیل‌ها از طریق نرم افزارهایی مانند اوت لوک، ایمیل مستعار که امکان داشتن چند آدرس ایمیل برای یک کاربر را فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس mihanmail.ir  به راحتی در میهن میل ثبت نام کرده و به صدها هزار کاربر این سرویس ایمیل بپیوندید.

خرید ایمیل ایرانی

در ابتدای مقاله به معرفی چندین سرویس ایمیل ایرانی پرداختیم. این سرویس‌دهندگان ایمیل دارای پلن‌های رایگان و پولی هستند که در بیشتر مواقع ایمیل‌های رایگان امکانات محدودی در اختیار قرار می‌دهند و ممکن است تمامی اهداف و نیاز آنها را رفع نکنند، از طرفی شرکت‌هایی که خدمات متنوع خود را بصورت رایگان ارائه می‌دهند از محتوای تولیدشده توسط کاربران برای ارائه‌ تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند. با خرید ایمیل ایرانی ضمن برخورداری از رابط کاربری به زبان فارسی که بسیار ساده‌تر و شفاف‌تر نسبت به نمونه مشابه خارجی آن است از پشتیبانی توسط تیم فارسی زبان هم بهره‌مند ‌می‌شوید.

ایمیل فارسی

ایمیل فارسی یا ایمیل ایرانی بدلیل پشتیبانی از زبان فارسی بسیار مورد استقبال کاربران و سازمان‌ها قرار گرفته است. در سرویس ایمیل فارسی نیازی به تسلط و آشنایی کاربران با زبان انگلیسی نیست و افراد به‌راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کرده و پیام‌های خود را ارسال کنند همچنین از برخی امکانات موجود در ایمیل فارسی مانند پشتیبانی از تقویم شمسی، فونت‌های فارسی، ویژگی راست چین بودن و راهنمای فارسی هم بهره‌مند شوند. منظور از ایمیل فارسی صرفا معادل‌سازی واژه‌ها و اصطلاحات به زبان فارسی نیست بلکه بیشترین بومی‌سازی روی سرویس ایمیل انجام می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

خرید ایمیل فارسی

از آنجاییکه سرویس‌های ایمیل ایرانی توسط شرکت‌های ایرانی راه‌اندازی می‌شوند تمامی گزینه‌ها، امکانات، مستندات و آموزش‌های نحوه استفاده از سرویس به ‌زبان فارسی نمایش داده می‌شود به همین دلیل ایمیل ایرانی برای کاربرانی که تسلط به زبان انگلیسی ندارند گزینه مناسبی است. شرکت‌های متعددی در ایران وجود دارند که ایمیل ایرانی ارائه می‌دهند که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی دارند. بهتر است هنگام خرید ایمیل ایرانی نکاتی مانند امنیت، پشتیبانی، رضایت کاربران و سهولت استفاده در نظر گرفته شود.

ایمیل ایرانی اندروید

کاربران معمولا برای چک کردن ایمیل‌های خود از مرورگر کامپیوتر استفاده می‌کنند در حالی که استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص، می‌تواند بسیار کارآمدتر و راحت‌تر باشد. چندین شرکت ایرانی وجود دارند که با طراحی برنامه برای دستگاه‌های اندروید دسترسی به ایمیل را آسان‌تر کرده‌اند.

نرم‌افزار تلفن همراه چاپار و برنامه همراه توکا از جمله نرم‌افزارهایی هستند که برای مدیریت پیام‌های الکترونیکی در اندروید مورداستفاده قرار می‌گیرند. به وسیله این نرم افزارها می‌توانید به صورت لحظه‌ای گزارش‌هایی دقیق از پیام‌های خود داشته باشید.

ایمیل ایرانی ir

دامنه ملی ایران با ir مشخص می‌شود که حروف ir مخفف کلمه iran است. ساخت ایمیل ایرانی با دامنه ir در دو مرحله که شامل خرید دامنه ir و خرید هاست جهت راه‌اندازی سرویس ایمیل موردنظر است انجام می‌شود.

همچنین برای ساخت ایمیل ایرانی ir و استفاده از خدمات ایمیل ملی ایران می‌توانید به سایت mail.iran.ir مراجعه کرده و با تکمیل مراحل ثبت‌نام، حساب کاربری موردنظر خود را ایجاد کنید.

ایمیل ایرانی رایگان

ایمیل یکی از پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی در دنیای دیجیتال است و ساخت ایمیل یکی از نیازهای امروزی کاربران است. احتمالا همه کسانی که با اینترنت سر و کار دارند، به یک آدرس ایمیل نیاز خواهند داشت. شما هم اگر تمایل به ساخت ایمیل ایرانی رایگان دارید کافی است به سایت‌های ایمیل فارسی که در بخش بالا معرفی شدند مراجعه کرده و با پرکردن اطلاعات خواسته شده ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. البته برخی از پلن‌های ارائه شده در این سرویس‌ها پولی بوده و جهت برخورداری از قابلیت‌های بیشتر لازم است مبلغی را برای ثبت‌نام واریز نمایید.

بهترین ایمیل بومی

تمام سرویس‌های ایمیلی که در بخش بالا معرفی کردیم در نوع خود بهترین هستند. عوامل مختلفی می‌توانند در انتخاب بهترین سرویس ایمیل ایرانی تاثیرگذار باشند. عواملی مانند ابزارهای امنیتی و انتقال امن فایل‌ها و مستندات، میزان فضای ذخیره‌سازی فایل‌ها، فضای ابری، خدمات پشتیبانی و پاسخگویی سریع به مشکلات کاربران و … از جمله فاکتورهایی است که در انتخاب و استفاده از ایمیل می‌توانید در نظر بگیرید بنابراین بهترین ایمیل ایرانی متناسب با نیاز و هدف استفاده شما از ایمیل مشخص می‌شود.

جمع‌بندی

در شرایطی که دسترسی به سرویس دهنده های ایمیل خارجی با مشکلات متعددی روبرو است استفاده از سرویس ایمیل ایرانی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای کاربران اینترنتی باشد. در این نوشته به معرفی برخی از سرویس‌های ایمیل ایرانی همچون اپیک ، چاپار، پست الکترونیکی ایران، وطن میل، ایمیل ایرانی میل فا و میهن میل پرداختیم که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف و منحصر به‌فردی می‌باشند. شما بسته به نیاز و حوزه استفاده خود می‌توانید از هرکدام از سرویس‌های ایمیل فارسی معرفی شده استفاده نمایید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *