ایمیل مارکتینگ چیست؟ فواید بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ

در این مقاله می‌ خوانید:

با وجود شبکه‌های اجتماعی مختلف، ایمیل همچنان کاربرد بسیار زیادی دارد و تنها راه رسمی و مطمئن برای برقراری ارتباط است. شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک برای معرفی برند خود با چالش‌هایی روبرو هستند که بهتر است برای رونق کسب‌و‌کار و افزایش فروش، روش‌های بازاریابی نوین را جایگزین روش‌های سنتی نمایید. ایمیل مارکتینگ یکی از پرکاربردترین روش‌ها در بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه‌ترین، سریع‌ترین و موثرترین ابزارهای ارتباطی است.

تعریف ایمیل مارکتینگ   – بازاریابی ایمیلی

در ایمیل مارکتینگ مشتری یا مخاطب به خواست خود ایمیل شخصی‌اش را در اختیار کسب‌وکار قرار می‌دهد. در این روش برای گروهی از مخاطبان هدف یک ایمیل اختصاصی ارسال می‌شود مثلا ایمیل‌هایی با محتوای فاکتورخرید، نظرسنجی درباره محصولات، معرفی برند یا محصول به مشتریان، تبریک تولد،… بازاریابی ایمیلی در راستای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید انجام می‌شود.

تبلیغات ایمیلی چیست ؟

تبلیغات ایمیلی یکی از انواع روش‌های بازاریابی آنلاین است که با ارسال یک پیام تبلیغاتی به افراد زیادی آغاز می‌شود. امکان دارد افراد با دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی مشتاق به استفاده و خرید محصول شما شوند. در تبلیغات ایمیلی معمولاً اهداف کوتاه مدت است و پس از فروش، کمپین به پایان می‌رسد.

در تبلیغات ایمیلی یک پیام تبلیغاتی برای یک یا چندبار به انبوهی از افراد ارسال می‌شود و همین کار ممکن است سبب اسپم شدن شما از سوی کاربر شود.

انواع ایمیل در بازاریابی ایمیلی

با توجه به شرایط می‌توان انواع ایمیل را در موقعیت‌های مختلف به مخاطبان ارسال کرد:

ایمیل‌های خوش‌آمدگویی

ایمیل خوش‌آمدگویی ایمیلی است که هنگام عضویت کاربران در سایت شما جهت استقبال از آنها ارسال می‌شود. در واقع این نوع ایمیل‌ها روشی برای تشکر شما از ثبت نام مشتریان جدید است. ارسال ایمیل خوش‌آمدگویی به مشتریانی که تازه به جمع شما اضافه شده‌اند احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری می‌دهد.

ایمیل‌های خبرنامه

بهترین نمونه‌‌ ایمیل‌ مارکتینگ ایمیل‌های خبرنامه است که حاوی اخبار مربوط به کسب‌و‌کار شماست و در آن به معرفی محتوای جدید سایت مثل مقالات، ویدیو و … پرداخته می‌شود. ایمیل‌های خبرنامه در فواصل زمانی منظم برای مثال بصورت هفتگی یا ماهانه ارسال می‌شوند.

ایمیل‌های تبلیغاتی

ارسال ایمیل تبلیغاتی یکی از روش‌های جذب مشتری است که اگر بدرستی انجام شود تاثیر فراوانی در افزایش فروش خواهد داشت. در ایمیل‌های تبلیغاتی اطلاعاتی در مورد شرکت، خدمات و محصولات جدید به مشتریان ارائه می‌شود.

ایمیل‌های نظرسنجی

در ایمیل‌های نظرسنجی فایل سوالات را می‌توان ضمیمه ایمیل کرد. با بررسی نظرات مشتریان می‌توانید اطلاعات زیادی درباره آنها کسب کرده و خدمات خود را در راستای نظرات آنها ارائه دهید.

ایمیل‌های اختصاصی

این نوع ایمیل‌ها در رابطه با یک موضوع یا هدف خاص به کاربران ارسال می‌شود مثلا شرکت از طریق ایمیل اختصاصی تخفیف‌های ارائه شده روی محصولات خود را به اطلاع مشتریان می‌رساند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های موثر برای افزایش فروش محصولات است که استفاده از آن مزایای زیادی برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ اشاره می‌کنیم.

هزینه پایین

مهم‌ترین مزیت بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه و اقتصادی‌بودن آن نسبت به سایر روش‌های بازاریابی است.

شخصی‌سازی ایمیل‌ها

شما می‌توانید با دسته‌بندی مشتریان براساس علاقه آنها روی مخاطبان خاصی متمرکز شده و پیام‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده را برای مشتریان مختلف ارسال کنید.

شروع و راه‌اندازی آسان

اجرای ایمیل مارکتینگ به تخصص خاصی نیاز ندارد و با استفاده از ابزارها و الگوهای آماده امکان‌پذیر است.

بازاریابی مستقیم

در این روش بدون هیچ واسطه‌ایی و به‌صورت مستقیم می‌توان برای مشتریان ایمیل ارسال کرد.

دسترسی آسان به ایمیل

امروزه افراد از طریق لپتاپ، تبلت و گوشی در هر مکانی به حساب ایمیل خود دسترسی دارند بنابراین استفاده از بازاریابی ایمیلی راهکار مناسبی برای تبلیغات است.

هزینه ایمیل مارکتینگ

قطعا هزینه ایمیل مارکتینگ در انتخاب کسب و کارها برای استفاده از این سرویس مهم است. ایمیل مارکتینگ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و فاکتورهای مختلفی همچون تعداد ایمیل ارسالی، نوشتن متن ایمیل مارکتینگ ، طراحی قالب ایمیل، طراحی بنر، ویدئوی اختصاصی و … در قیمت ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارند. برای موفقیت‌آمیز بودن ایمیل مارکتینگ در مرحله اول نیاز است لیستی از آدرس ایمیل مخاطبان خود تهیه کنید در مرحله بعدی باید از صحت لیست خود مطمئن باشید و در نهایت محتواهای هدفمند و تأثیرگذار به مخاطبان خود ارسال کنید.

جمع‌بندی

ایمیل مارکتینگ از طریق ارسال ایمیل انبوه از سوی یک کسب‌و‌کار انجام می‌شود در واقع هر زمان که یک شرکت در خصوص کسب و کار، تخفیف محصولات و … ایمیل ارسال می کند، بازاریابی ایمیلی انجام داده است. ایمیل مارکتینگ روشی موثر برای معرفی، فروش، تبلیغات و به طور کلی ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *