چطور باید ایمیل زد

نحوه ایمیل زدن

در این مقاله می‌ خوانید:

با وجود محبوبیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی مجازی که سبب آسان‌ترشدن ارتباط کاربران با یکدیگر شده، ایمیل همچنان جایگاه خود را به‌عنوان مهم‌ترین ابزار ارتباطی در محیط‌های کاری حفظ کرده است و کمتر کاربری وجود دارد که یک ایمیل شخصی نداشته باشد. ارسال ایمیل کار ساده‌ای است ولی ممکن است برخی از افراد تازه‌کار نتوانند این کار را انجام دهند و سوالاتی همچون چطور باید ایمیل زد ، نحوه ایمیل زدن عکس و نحوه صحیح ایمیل زدن ذهن آنها را درگیر کند.

چطور میشه ایمیل زد

برای ارسال و دریافت ایمیل ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده باشید. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با ساخت ایمیل یاهو یا ایمیل زدن با جیمیل می‌توانید نگاهی به مقاله نحوه ی ایمیل زدن و نکاتی که باید هنگام ارسال ایمیل رعایت کنید ، داشته باشید. پس از ایجاد حساب کاربری به این موضوع که چطور میشه ایمیل زد می‌پردازیم.

چطور میشه ایمیل زد + جیمیل

جیمیل بزرگترین سرویس ایمیل جهان است که توسط شرکت گوگل عرضه شده است. برای ایمیل زدن با جیمیل، پس از واردکردن اطلاعات کاربری خود که شامل آدرس ایمیل و رمزعبور حساب است وارد حساب کاربری خود می‌شوید.
1.در سمت راست صفحه روی گزینه Compose کلیک کنید.

نوشتن ایمیل در جیمیل

2.پس از کلیک روی Compose پنجره مخصوص نوشتن ایمیل در گوشه پایین سمت راست صفحه برای شما نمایش داده می‌شود.

نوشتن پیام در جیمیل
در بخش مربوط به Recipients آدرس ایمیل افرادی که می‌خواهید برای آنها پیامی ارسال نمایید را وارد کنید.
در قسمت Subject عنوان ایمیل خود را بنویسید، موضوع و عنوان ایمیل را به‌صورت صریح و روشن بیان کنید.
در کادر خالی پایین عنوان ایمیل، متن ایمیل خود را نوشته و پس از اتمام روی دکمه Send کلیک کنید تا ایمیل شما به شخص موردنظر ارسال شود.

چطور میشه ایمیل زد + یاهو

یاهو از بزرگترین و قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده ایمیل است. همانند سایر سرویس‌های ایمیل، برای ایمیل زدن از طریق یاهو باید یک حساب‌کاربری در سایت یاهو ایجاد کرده باشید. پس از واردکردن نام کاربری و رمزعبور خود در سایت یاهو حال نوبت به این می‌رسد که در یاهو چطور میشه ایمیل زد.
پس از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید در سمت چپ بالای صفحه روی گزینه Compose یا همان نوشتن کلیک کنید.

نوشتن ایمیل در یاهو
پس از انتخاب Compose صفحه‌ایی مطابق شکل زیر باز می‌شود

نوشتن و ارسال پیام در یاهو
در بخش To، آدرس ایمیل شخصی که می‌خواهید برایش پیامی ارسال کنید را وارد نمایید.
در قسمت Subject موضوع ایمیل را بنویسید.
در کادر پایین، متن پیام ایمیل را تایپ کنید. نکاتی در بخش نحوه صحیح ایمیل زدن ذکر شده است که با رعایت آنها می‌توانید متن مناسبی را به مخاطب خود ارسال نمایید.
در انتها روی دکمه Send یا ارسال بزنید تا ایمیل شما از طریق یاهو ارسال شود.

نحوه ایمیل زدن عکس

گاهی اوقات لازم است هنگام ارسال ایمیل به افراد، یک عکس یا فایل نیزبه همراه ایمیل ارسال کنید. در این بخش نحوه ایمیل زدن عکس را به ساده‌ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم.

نحوه ایمیل زدن عکس با روش کپی کردن و چسباندن تصاویر

بسیاری از سرویس‌دهندگان ایمیل امکان کپی کردن عکس را به شما می‌دهند. به این صورت که روی عکس موردنظر راست کلیک کرده و گزینه copy را انتخاب کنید سپس در بدنه ایمیل راست کلیک کرده و گزینه Paste را بزنید. به این طریق شما می‌توانید عکس خود را داخل ایمیل قرار داده و ارسال کنید.

نحوه ایمیل زدن عکس به شیوه ضمیمه کردن عکس یا فایل

در بخش چطور میشه ایمیل زد نحوه ورود به صفحه نوشتن پیام را آموزش دادیم. پس از نوشتن پیام موردنظر برای پیوست کردن عکس در ابتدا روی آیکن سنجاق یا همان attach files کلیک کنید.

ارسال تصویر در جیمیل
در پنجره باز شده عکس یا فایل موردنظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب تصویر
پس از انتخاب تصویر، دکمه Open را انتخاب کنید.

ارسال تصویر
منتظر بمانید تا کادر بارگذاری تصویر کامل شود ممکن است این کار چندلحظه طول بکشد. پس از بارگذاری کامل تصویر دکمه Send را کلیک کنید تا تصویر به ایمیل شما پیوست شود. شما می‌توانید برای اضافه کردن چند عکس همین کار را تکرار کنید.
با توجه به محدودیت درنظر گرفته شده برای حجم فایل ارسالی توسط سرویس‌های ارائه کننده ایمیل اگر حجم فایل ارسالی شما زیاد باشد می‌توانید با مطالعه مقاله حداکثر حجم یک ایمیل به‌راحتی فایل‌های سنگین و حجیم خود را پیوست کنید.

نحوه صحیح ایمیل زدن

ایمیل‌ها معمولا ساختار مشخصی دارند که با رعایت این نکات شما می‌توانید با نحوه صحیح ایمیل زدن آشنا شوید.
1. هر ایمیل برای هدف خاصی ارسال می‌شود، در بخش مربوط به عنوان ایمیل توجه داشته باشید که عنوان ایمیل علاوه بر گویابودن، کوتاه هم باشد هرچه عنوان ایمیل کوتاه‌تر باشد به همان اندازه جذاب‌تر خواهد بود و عنوان ایمیل تا حد زیادی هدف شما از ارسال آن را مشخص نماید.
2. متن ایمیل خود را طوری بنویسید که تاثیر مثبتی روی گیرنده پیام داشته باشد و آن‌را ترغیب به خواندن ایمیل شما کند. شیوه نگارش ایمیل شما بسته به اینکه ایمیل شما رسمی یا غیررسمی است می‌تواند متفاوت ‌باشد.
3. از نوشتن متن‌های طولانی و خسته‌کننده در بدنه ایمیل اجتناب کنید.
4. هرگز اطلاعات حساس و محرمانه خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید اطلاعاتی مانند شماره شماره کارت بانکی یا رمزعبور حساب، زیرا امکان هک‌شدن ایمیل و لو رفتن اطلاعات شما وجود دارد.
5. در انتخاب نوع و سایز فونت ایمیل دقت کنید. از سایز 10 تا 12 برای فونت استفاده کنید. بهترین انتخاب شما برای رنگ متن ایمیل، رنگ مشکی است.
6. بهتر است فایل‌های متنی خود را با فرمت پی‌دی‌اف ارسال نمایید تا مشکلی بابت باز نشدن یا به‌هم‌ریختگی متن‌های فایل وجود نداشته باشد.
7. قبل از ارسال ایمیل آن‌را یکبار دیگر مورد بازبینی قرار داده و پیام‌ ارسالی را در صورت نیاز ویرایش کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *