نحوه ی ایمیل زدن در یاهو ، جیمیل و اوت لوک

ارسال ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که از اهمیت و کاربرد ایمیل مطلع نباشد. آگاهی از نحوه ایمیل زدن و ارسال و دریافت آن قطعا یکی از نیازهای امروزی هر شخصی می‌باشد. برای اینکه شما بتوانید ایمیلی ارسال یا دریافت کنید لازم است در یکی از سایت‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل ثبت‌نام کنید سایت‌های زیادی برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید بصورت رایگان در آنها ثبت‌نام کرده و از خدمات آنها استفاده نمایید از معروفترین شرکت‌های خدمات ارائه‌دهنده ایمیل می‌توان به گوگل و یاهو اشاره کرد در ادامه این نوشته با نحوه ایمیل زدن در یاهو، گوگل، اوت لوک و ارسال ایمیل با گوشی آشنا می‌شویم.

چه زمان هایی از ایمیل استفاده کنیم

با توجه به الکترونیکی‌شدن کارها، گسترش و نفوذ اینترنت در زندگی اشخاص، سریعترین، آسانترین، مطمئن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش استفاده از ایمیل است. نقش ایمیل در اکثر مشاغل بسیار حیاتی و پررنگ است. شما از طریق ایمیل زدن می‌توانید پیام‌های متنی، عکس و فیلم ارسال کرده یا همراه با آن فایل‌ها و مستندات خود را نیز ارسال نمایید.
ایمیل کاربردهای زیادی دارد که یکی از آنها بازاریابی از طریق ایمیل است از این طریق شما می‌توانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید و میزان سود و فروش خود را افزایش دهید که علاوه بر مزایایی چون حذف هزینه‌های اضافی برای تبلیغات و چاپ بروشور و کاتالوگ، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی و ترافیک را هم در بر خواهد داشت.
با به‌کارگیری رایانامه امکان دسته‌بندی مخاطبین براحتی امکان پذیر است، سرعت بالا و هزینه پایین یکی دیگر از مزایای استفاده از ایمیل می‌باشد. نکته دیگر قابلیت دسترسی آن است که هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان برای ارسال ایمیل وجود ندارد و در همه جا در دسترس شماست.

ورود به صفحه ایمیل

قدم اول در ارسال ایمیل انتخاب وبسایتی است که سرویس ایمیل ارائه می‌دهد. شرکت‌های خارجی و داخلی زیادی در این حوزه فعال هستند و با گذر زمان نیز تعداد آنها در حال افزایش است. با مراجعه به هریک از این سایت‌ها می‌توانید اقدام به ساخت حساب کاربری نمایید.

نحوه ایمیل زدن در یاهو

 پس از ایجاد حساب کاربری در هریک از سایت‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل حالا وقت آن رسیده که با نحوه ایمیل زدن در یاهو آشنا شویم. برای ارسال ایمیل با یاهو در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. وارد سایت https://login.yahoo.com شده و اطلاعات کاربری خود یعنی نام کاربری و گذرواژه حساب ایمیل خود را وارد نمایید.

پس از ورود به حساب کاربری ایجاد شده چنین صفحه‌ایی برای شما نمایش داده می‌شود. در سمت چپ بالای صفحه روی گزینه Compose کلیک کنید تا صفحه نوشتن ایمیل برای شما نمایش داده شود.

ارسال ایمیل در یاهو

در قسمت To آدرس ایمیل کاربری که می‌خواهید برایش ایمیل ارسال کنید را وارد نمایید در بخش subject عنوان یا موضوع ایمیل را بنویسید در کادر سفیدی که در پایین بخش subject قرار دارد متن موردنظر خود را تایپ کرده و در نهایت روی گزینه send کلیک کنید تا ایمیل شما ارسال شود.

ارسال ایمیل

نحوه ایمیل زدن در جیمیل

ارسال ایمیل با گوگل کار آسان و ساده‌ایی است. با این وجود در ادامه، مرحله به مرحله با نحوه ایمیل زدن در جیمیل آشنا می‌شویم.
ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در جیمیل شوید که به این منظور وارد لینک https://accounts.google.com شده و مشخصات حساب کاربری خود را وارد نمایید در اینجا فرض بر این است که شما قبلا یک حساب کاربری در جیمیل برای خود ایجاد کرده‌اید.

ورود به حساب کاربری جیمیل

پس از وارد کردن آدرس جیمیل خود و زدن گزینه Next به صفحه واردکردن گذرواژه منتقل می‌شوید.

رمزعبور خود را در این بخش وارد کرده و روی Next کلیک نمایید.

اکنون شما وارد حساب جیمیل خود شده‌اید و تمام ایمیل‌های دریافتی را در این صفحه می‌توانید مشاهده کنید. برای ایمیل زدن با جیمیل کافی است در این صفحه روی گزینه Compose کلیک کرده تا به صفحه نوشتن ایمیل هدایت شوید.

نحوه ارسال ایمیل با جیمیل

در این صفحه در بخش To آدرس ایمیل افرادی که مایل به ارسال پیام به آنها هستید را وارد نمایید در بخش Subject عنوان و موضوع ایمیل خود را بنویسید و در کادر پایین متن دلخواه خود را تایپ کنید سپس برای ارسال ایمیل از دکمه Send در پایین این کادر وجود دارد استفاده نمایید اکنون شما موفق شدید که اولین ایمیل خود را بنویسید و به مخاطب موردنظر ارسال کنید.

علاوه بر نوشتن پیام می‌توانید فایل‌های موردنظر خود را پیوست کرده و همراه پیام متنی به مخاطب موردنظر ارسال نمایید. توضیحات کامل‌تر را می‌توانید در نوشته حداکثر حجم یک ایمیل مطالعه نمایید.

قبل از ارسال ایمیل حتما پیام خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید تمامی اطلاعات را بدرستی منتقل کرده‌اید و غلط املایی در متن ایمیل وجود ندارد. اگر به محض ارسال ایمیل متوجه اشتباهی در آن شدید نگران نباشید جیمیل راه برگشتی برای شما گذاشته است و یکی از ویژگی‌های خوب و کاربردی جیمیل است که کاربران می‌توانند ایمیل را بعد از ارسال لغو کرده یا تغییراتی در ایمیل دهند. برای استفاده از این قابلیت کافی است ویژگی Undo send را فعال نمایید.

لغو ایمیل ارسال شده با قابلیت Undo Send در جیمیل

ویژگی undo send امکان بازگردانی ایمیل ارسال شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت undo send در بخش تنظیمات جیمیل قرار دارد.

برای تنظیم مدت‌زمان لغو ایمیل ارسالی کافی است پس از ورود به حساب کاربری جیمیل خود از بالای صفحه روی علامت چرخ‌دنده یا Settings کلیک کنید.

در زبانه General به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه Undo Send را مشاهده نمایید. در این قسمت می‌توانید زمان لغو یا بازگردانی را بین 5 تا حداکثر 30 ثانیه پس از ارسال ایمیل تنظیم کنید. و در انتها برای ذخیره تغییرات کافی است در انتهای صفحه روی دکمه Save Changes کلیک نمایید.

بازگرداندن ایمیل ارسالی

به‌همین سادگی شما می‌توانید بعد از ارسال پیام و با توجه به زمانی که برای بازگردانی تنظیم کرده‌اید ایمیل خود را لغو کنید. کافی است پس از ارسال ایمیل در کنار پیام Message Sent که در انتهای صفحه به شما نمایش داده می‌شود گزینه Undo را انتخاب کنید.

لغو ارسال

ایمیل زدن با اوت لوک

پس از اینکه مراحل ساخت ایمیل در اوت لوک را انجام دادید به‌راحتی می‌توانید از طریق outlook ایمیل ارسال کنید.

برای ایمیل زدن روی گزینه New message که در قسمت سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا کادر ارسال پیام برای شما نمایش داده شود.

در قسمت To آدرس ایمیل گیرنده پیام را بنویسید.

در بخش Add a subject عنوان ایمیل ارسالی را تایپ کنید.

متن پیام خود را در کادر میانی وارد کنید. با استفاده از ابزارهایی که در پایین کادر نوشتن ایمیل هست می‌توانید نوع فونت، سایز، رنگ متن یا سایر موارد را تغییر دهید.

برای ارسال فایل‌های پیوست کافی است روی علامت گیره کاغذی کلیک کرده تصاویر و مستندات خود را ضمیمه ایمیل نمایید.

در نهایت برای ارسال پیام روی دکمه Send را کلیک کنید.

ارسال پیام از طریق اوت لوک نحوه ایمیل زدن با گوشی

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پیشرفته‌تر شدن وسایل ارتباطی از جمله موبایل، افراد زیادی همچنان از ایمیل برای ارسال پیام‌های رسمی استفاده می‌کنند برای ارسال ایمیل نیازی نیست که کاربر حتما به کامپیوتر دسترسی داشته باشد و به‌راحتی می‌تواند این کار را با گوشی خود انجام دهد.

یکی از مواردی که دانستن آن کمک زیادی به شما می‌کند نحوه ایمیل زدن با گوشی است. برای این کار شما از دو روش می‌توانید استفاده کنید روش اول اینکه از برنامه‌های کاربردی ایمیل که روی گوشی شما نصب است استفاده کنید یا از روش دوم و مراجعه مستقیم به سایت ارائه دهنده خدمات ایمیل که در آن حساب کاربری دارید استفاده نمایید مثلا اگر شما در یاهو آدرس ایمیلی داشته باشید می‌توانید در مرورگر گوشی خود mail.yahoo.com را تایپ کنید و وارد صفحه ورود ایمیل شوید که تمامی مراحل ایجاد حساب کاربری و ایمیل زدن در یاهو و همینطور ایمیل زدن در جیمیل در قسمت‌های بالایی بطور دقیق توضیح داده شده است.
1. اگر می‌خواهید با گوشی خود از طریق جیمیل اقدام به ارسال ایمیل نمایید برای این کار در گوشی خود پوشه google را که بصورت پیش‌فرض روی تمام گوشی‌ها نصب است بیابید و از این بخش گزینه Gmail را انتخاب کنید.

2. پس از ورود به این بخش روی گزینه Compose در پایین صفحه کلیک کنید.

3. اکنون شما وارد بخش نوشتن ایمیل شده‌اید در قسمت From آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید در بخش To ایمیل فردی که می‌خواهید برایش پیام ارسال کنید را نوشته و در بخش Subject عنوان و موضوع ایمیل خود را مشخص کنید در قسمت Compose email متن انتخابی خود را بنویسید اگر می‌خواهید عکس یا فایلی به مخاطب خود ارسال نمایید می‌توانید با کلیک روی علامت سنجاق که با شماره 1 در تصویر مشخص شده است فایل خود را پیوست نمایید و در انتها با کلیک روی گزینه فلش که در تصویر با شماره 2 مشخص شده است ایمیل شما ارسال می‌شود.

ارسال ایمیل با گوشی

در این نوشته به آموزش تصویری ساخت ایمیل و همچنین نحوه ایمیل زدن در یاهو ، گوگل و اوت لوک پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در قسمت نحوه ایمیل زدن با گوشی برایتان مفید واقع شده باشد.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *