روش‌ هایی برای حذف ایمیل از گوشی برای همیشه

حذف ایمیل از گوشی

در این مقاله می‌ خوانید:

برای دسترسی به ایمیل، تقویم، مخاطبین و همچنین استفاده از سرویس‌های نرم‌افزاری گوگل، لازم است یک حساب کاربری در گوشی هوشمند خود داشته باشیم. هنگامی که یک حساب کاربری در گوگل ایجاد می‌کنیم، اطلاعات مرتبط با آن حساب به‌طور خودکار در گوشی ما نیز همگام‌سازی می‌شود.

هنگامی که حساب‌کاربری را از گوشی خود حذف کنیم، تمام موارد مرتبط با آن مانند ایمیل نیز از تلفن ما حذف می‌شود. البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست با حذف ایمیل از گوشی، حساب کاربری‌مان همچنان باقی می‌ماند و با استفاده از مرورگر می‌توانیم از حساب خود استفاده کنیم.

حذف حساب

حذف حساب گوگل تصمیم بسیار بزرگی است و نباید بدون فکر انجام شود. قبل از حذف حساب خود به این موضوع توجه داشته باشید که با حذف دائمی حساب اطلاعاتی که در ایمیل‌های ارسالی و دریافتی خود داشته‌اید از بین خواهد رفت. ممکن است با توجه به تنظیمات تلفن همراه، برخی از مخاطبین خود را در جیمیل ذخیره  کرده باشید یا برای خرید آنلاین و ثبت‌نام در برخی خبرنامه‌ها ایمیل خود را وارد کرده باشید. بهتر است قبل از اقدام به حذف حساب از اطلاعات موجود در گوشی خود بکاپ بگیرید. با این‌حال اگر باز هم تصمیم به حذف حساب دارید با ما همراه باشید.

نحوه حذف حساب جیمیل از گوشی اندرویدی

اگر از اضافه کردن حساب کاربری گوگل به گوشی خود پشیمان هستید و تمایلی به استفاده از آن ندارید یا اینکه حساب کاربری جدیدی ساخته‌اید و قصد جایگزینی آن با حساب قبلی را دارید  ما در این مقاله روش حذف ایمیل از گوشی را به شما آموزش می‌دهیم.

1.برای حذف ایمیل از گوشی در ابتدا باید وارد بخش Settings یا همان تنظیمات گوشی شوید.

2. در بخش تنظیمات گزینه Accounts and backup را انتخاب کنید.

3.در قسمت Accounts and backup روی عبارت Manage accounts کلیک کنید.

تنظیمات موبایل در گوشی

4.تمامی حساب‌های کاربر در قسمت مدیریت حساب‎‌ها قابل مشاهده است. برای حذف ایمیل از گوشی ، کافی است از میان حساب‌های موجود، ایمیل مدنظر خود را انتخاب کنید.

5.پس از انتخاب ایمیل موردنظر برای حذف ایمیل از گوشی باید دکمه Remove account را کلیک کنید.

6.با انتخاب دکمه حذف حساب، پیامی با این عنوان برای شما نمایش داده می‌شود که با حذف حساب کاربری تمامی پیام‌ها، مخاطبین و اطلاعات شما از دستگاه پاک می‌شود. که برای تائید کافی است گزینه Remove account را انتخاب کنید.

حذف ایمیل از تلفن همراه

مراحل حذف حساب ایمیل در آیفون

اگر نیازی به استفاده از حساب ایمیل در گوشی آیفون ندارید، با انجام مراحل زیر می‌توانید اقدام به حذف ایمیل از گوشی یا آیپد خود نمایید.

1.به قسمت Settings یا همان تنظیمات بروید.

2.در بخش تنظیمات، عبارت Mail را انتخاب کنید.

3 روی گزینه Accounts کلیک نمایید.

4.در قسمت Accounts همه حساب‌های کاربری ثبت‌شده در گوگل و یاهو را مشاهده می‌نمایید هر کدام از حساب‌های خود را که می‌خواهید حذف نمایید انتخاب کنید. همانطور که در تصاویر نیز مشخص است می‌خواهیم حساب ایمیل یاهو را از گوشی آیفون حذف کنیم.

5 برای تکمیل حذف ایمیل از گوشی آیفون، در نهایت روی دکمه Delete account کلیک کنید.حذف ایمیل از آیفون

حذف ایمیل از گوشی شیائومی

حذف حساب ایمیل از گوشی شیائومی فرآیند پیچیده‌ایی نیست. شما به‌راحتی و با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید نسبت به حذف حساب خود اقدام کنید.

1. ابتدا وارد بخش Settings یا تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید.

2. در بخش تنظیمات، روی گزینه Account & sync (حساب‌ها و همگام‌سازی) کلیک کنید.

3. گزینه گوگل را انتخاب کنید و حساب جیمیل که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و در پایین صفحه روی گزینه More یا سه‌نقطه ضربه بزنید.

4. برای تکمیل پروسه‌ی حذف ایمیل از گوشی کافی است عبارت Remove account (حذف حساب) را انتخاب کنید.

حذف ایمیل از گوشی شیائومی

حذف جیمیل از گوشی سامسونگ

اگر در گوشی سامسونگ خود یک حساب جیمیل دارید پاک‌کردن آن کار دشواری نیست. شرکت سامسونگ در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند و نحوه حذف ایمیل در آن همانند حذف حساب جیمیل از گوشی‌های اندرویدی است که در بخش بالا بصورت کامل توضیح داده شد. شما با انجام چند مرحله ساده می‌توانید اقدام به حذف ایمیل از گوشی سامسونگ خود نمایید.

آموزش حذف ایمیل از گوشی برای همیشه

ممکن است شما نیز دلایل زیادی برای حذف ایمیل از گوشی و استفاده از سایر سرویس‌های جایگزین را داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که پس از انجام مراحل زیر ایمیل شما به‌صورت دائمی پاک می‌شود و شما نمی‌توانید از این آدرس ایمیل برای ارسال و دریافت پیام استفاده کنید. پس اگر تصمیم شما جدی است با ما همراه باشید.

گام اول: برای حذف ایمیل از گوشی لازم است در ابتدا از قسمت تنظیمات (Settings) گوشی، گزینه Google را انتخاب کنید.

گام دوم: روی عبارت Manage your Google Account کلیک کنید.

گام سوم: در بخش Data & privacy به سمت پایین صفحه حرکت کرده و گزینه Delete your Google Account را انتخاب کنید.

البته می‌توانید بدون گذراندن مراحل قبلی و تنها با کلیک روی لینک زیر به‌طور مستقیم وارد این قسمت شوید.

https://myaccount.google.com/preferences#deleteservices

اگر از قبل وارد حساب جیمیل خود نشده باشید لازم است ابتدا در این مرحله حساب کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید. پس از ورود به حساب کاربری از قسمت Delete your Google account برای حذف ایمیل از گوشی ، روی عبارت Delete your account کلیک کنید.

گام چهارم: برای ورود به مرحله بعد نیاز است گذرواژه حساب جیمیل خود را وارد نمایید. سپس روی دکمه Next ضربه بزنید.

گام پنجم: برای تکمیل فرایند حذف ایمیل از گوشی به انتهای صفحه رفته و دو گزینه آخر را تیک بزنید. با انتخاب دکمه DELETE ACCOUNT تمامی سرویس‌های گوگل بر روی این حساب کاربری شما حذف خواهند شد.

حذف همیشگی ایمیل از گوشیجمع‌بندی

در این مقاله مرحله به مرحله، مراحل حذف ایمیل از گوشی های اندرویدی، آیفون، سامسونگ و شیائومی را به‌صورت تصویری توضیح دادیم. در مقاله دیگری با عنوان آموزش تصویری حذف ایمیل نحوه حذف همیشگی حساب‌ها و ایمیل‌های یاهو و جیمیل را به‌صورت مفصل بررسی کرده‌ایم.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *