آموزش تصویری حذف ایمیل

روش حذف ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

این روزها شاید کمتر کسی باشد که یک ایمیل شخصی نداشته باشد. خصوصا با رواج یافتن تلفن‌های هوشمند، حتی کسانی که با تکنولوژی بیگانه بودند هم ناچار به ایجاد ایمیل برای ثبت نام در بسیاری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها شدند. برخی از ما حتی ممکن است بیش از یک آدرس ایمیل دارشته باشیم. مثلا در گذشته روی تمامی سرویس‌دهندگان ایمیل رایگان حساب کاربری ایجاد کرده‌ایم و احتمالا سال‌هاست دیگر نیازی به آن‌ها نداریم.

در صورتیکه که دیگر نیازی به حساب ایمیل نداریم، بهتر است آنها را حذف کنیم. این احتمال وجود دارد حسابی که فراموشش کرده‌ بودیم، هک شده و در اختیار دیگران قرار گیرد. در این مواقع بهتر است حساب کاربری را حذف کنیم.

اگر تصمیم دارید که با حساب ایمیل یاهو یا جیمیل خود برای همیشه خداحافظی کرده و آن را حذف کنید با ما همراه بشوید که در ادامه راه‌حل حذف ایمیل یاهو و جیمیل بطور کامل توضیح داده شده است.

حذف تمام ایمیل های جیمیل

 حذف ایمیل های موجود در صندوق ورودی جیمیل باعث نظم دادن اینباکس شده و از بهم ریختگی جلوگیری می‌کند. اگر تعداد ایمیل‌ها زیاد باشد پیدا کردن ایمیل‌های مهم دشوار می‌شود. می‌توان ایمیل‌های موجود در حساب جیمیل خود را تک به تک حذف کرده یا همه ایمیل‌ها را به یکباره از دستگاه حذف کنید.

1. برای حذف گروهی ایمیل‌های موجود در حساب جیمیل خود ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. از منوی سمت چپ، گزینه All Mail یا تمامی نامه‌ها را انتخاب کنید. اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید در همین بخش روی عبارت More یا بیشتر کلیک کنید تا همه گزینه‌ها نمایش داده شوند.

2. تمامی ایمیل‌های موجود در حساب جیمیل شما نمایش داده می‌شوند. برای حذف ایمیل ها کافی است گزینه select که با شکل مربعی شکل نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید. بدنه اصلی ایمیل به رنگ آبی روشن تغییر پیدا می‌کند. سپس روی آیکن سطل زباله یا همان Delete کلیک کنید.

3. تمامی ایمیل‌های موجود در اینباکس شما توسط جیمیل حذف و به پوشه Trash منتقل شده است. برای حذف کامل ایمیل‌های خود باید از منوی سمت چپ Trash را انتخاب کرده، تیک کادر انتخاب که با عدد2 در تصویر مشخص شده است را بزنید و در نهایت گزینه Delete forever را انتخاب کنید تا تمامی ایمیل‌ها حذف شوند.

حذف ایمیلچه زمانی لازم است ایمیل حذف شود

دلایل زیادی وجود دارد که کاربران اقدام به حذف ایمیل خود می‌کنند. ممکن است این موضوع به‌دلایل شخصی یا مسائل امنیتی باشد. ممکن است یک ایمیل حاوی پیام‌هایی در گذشته باشد که دیگر تمایلی به حفظ آنها نداریم. در مواردی ایمیل‌های قدیمی ممکن است تهدیدی برای امنیت و حریم شخصی‌مان در فضای مجازی شود و هرچه تعداد حساب‌های کاربری بیشتری داشته بشیم، به همان اندازه امکان سو استفاده یا درز اطلاعات در اینترنت هم افزایش می‌یابد.

   آیا می شود ایمیل را برای همیشه پاک کرد

پاک کردن ایمیل کار دشواری نیست ولی بهتر است قبل از شروع اینکار بدقت فکر کنید، چرا که این کار یک راه بی بازگشت است. با حذف ایمیل از سرویس یاهو و جیمیل برای  همیشه حساب ایمیل خود را از دست خواهید داد و دیگر قادر به ایجاد حساب کاربری با نام و گذرواژه کنونی خود نخواهید بود.

   حذف کامل و همیشگی جیمیل

جیمیل یکی از سرویس های ارسال و دریافت ایمیل است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. بخاطر داشتن رابط کاربری ساده و آسان موردعلاقه بسیاری از کاربران قرار گرفته و به یکی از محبوبترین سرویس‌های ایمیل تبدیل شده است. اگر حساب کاربری گوگل خود را بطور کامل حذف نمایید دسترسی شما به تمامی سرویس‌های وابسته به گوگل نیز قطع می‌شود و تمامی اطلاعات شما پاک می‌شود. قبل از حذف حساب‌های ایمیل خود حتما یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید زیرا تنها باچند کلیک شما می‌توانید عملیات حذف ایمیل را انجام داده و تمامی اطلاعات خود را پاک کنید.

انجام مراحل زیر منجر به حذف ایمیل حساب جیمیل شما بصورت کامل و همیشگی خواهد شد:

1. وارد حساب جیمیل خود شوید، از گوشه سمت راست و قسمت بالا از بخش Google Account گزینه Manage your Google Account را انتخاب کنید.

2. در قسمت سمت چپ صفحه، گزینه Data & Privacy را انتخاب کنید. این قسمت شامل گزینه‌های حفظ حریم شخصی، ذخیره اطلاعات و بخش‌های مهم دیگری از جمله امکان حذف حساب جیمیل می‌باشد. درپایین صفحه و از بخش More options گزینه Delete your Google Account را انتخاب کنید.

3. در این مرحله مجدد از شما درخواست می‌شود که رمزعبور حساب جیمیل خود را وارد نمایید. در انتهای صفحه دو گزینه وجود داردکه با زدن تیک مسئولیت هرگونه هزینه برای خدمات پولی گوگل را به عهده می‌گیرید همینطور مسئولیت حذف حساب کاربری و تمامی اطلاعات خود را تائید می‌کنید. روی گزینه Delete Account کلیک کنید.

4. پس از این مرحله پیامی از سمت گوگل برایتان نمایش داده می‌شود که حذف حساب کاربری شما را تائید می‌کند که این پیام شامل لینکی است که این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که در صورت پشیمانی از حذف حساب جیمیل خود آنرا مجدد بازگردانید.

حذف کامل و همیشگی جیمیل

با حذف ایمیل حساب جیمیل خود دسترسی شما به ایمیل‌هایتان قطع می‌شود و قادر به استفاده از ایمیل‌های خود نخواهید بود و سرویس های گوگل وابسته به آن حساب کاربری مثل: جیمیل، گوگل پلاس، تاریخچه جستجوهایتان و صفحه شخصی گوگل شما و… برای همیشه حذف خواهد شد. بنابراین هنگام حذف حساب جیمیل دقت کافی را به خرج دهید.

   حذف کامل و همیشگی ایمیل یاهو

یاهو یکی از پیشگامان خدمات اینترنتی است و در سالیان نه چندان دور ایمیل یاهو یکی از معروفترین و بهترین‌ سرویس‌های ایمیل بود. ولی طولی نکشید که سرویس جیمیل با ارائه خدمات جانبی در کنار ایمیل، محبوبیت بیشتری در بین کاربران پیدا کرد.

اگر می‌خواهید بطور دائمی اقدام به حذف ایمیل یاهو خود کنید و از خدمات ایمیل سایر ارائه‌دهندگان ایمیل استفاده کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا وارد حساب کاربری ایمیل یاهو خود شوید و از سمت راست صفحه با کلیک روی تصویر نام کاربری خود از پنجره باز شده گزینه Add or manage accounts را انتخاب کنید.

2. در صفحه بعد روی عبارت account info کلیک کنید.

3. در صفحه باز شده از منوی سمت چپ گزینه Preferences را انتخاب کرده و در این بخش با کلیک روی عبارت Privacy Dashboard وارد صفحه حریم خصوصی یاهو می‎‌شوید.

حذف ایمیل یاهو

4. در انتهای صفحه از قسمت Delete your Yahoo Account، گزینه Delete My Account را انتخاب کنید تا وارد صفحه حذف ایمیل حساب کاربری یاهو شوید. برای حذف ایمیل یاهو باید روی گزینه قرمزرنگ در انتهای صفحه یعنی Continue delete my account کلیک نمایید.

5. در ادامه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ایمیل یاهو خود را در قسمت 1 وارد نمایید و سپس روی گزینه شماره 2 یعنی دکمه، Yes, Terminate this account  کلیک نمایید.

6. صفحه جدیدی که خبر از موفقیت آمیز بودن عملیات حذف ایمیل یاهو است، برای شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه اشاره شده است که حساب کاربری یاهو شما در حال حاضر غیرفعال شده و درخواست شما برای حذف کامل و همیشگی حساب ایمیل یاهو شما پذیرفته شده است. برای تکمیل فرایند حذف ایمیل خود روی Got it کلیک کنید.

حذف همیشگی ایمیل یاهو

حذف ایمیل از گوشی

ممکن است شما هم حساب کاربری ایمیلی به گوشی هوشمند خود اضافه کرده‌اید و بنا به دلایل مختلفی همچون تعویض گوشی مایل به حذف ایمیل از گوشی قدیمی خود هستید. بسته به نوع سیستم‌عامل گوشی شما نحوه حذف ایمیل از گوشی ممکن است تا حدی متفاوت باشد. در مقاله روش‌هایی برای حذف ایمیل از گوشی ، نحوه حذف حساب جیمیل در گوشی‌های اندرویدی، آیفون و شیائومی بصورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

جمع‌بندی

 بهم‌ریختگی صندوق ایمیل ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود. در برخی مواقع نیاز است کاربران ایمیل‌های خود را حذف کرده تا براحتی بتوانند به ایمیل‌های مهم و ضروری خود دسترسی داشته باشند. با استفاده از روشی که در نوشته بالا ذکر شد می‌توانید بصورت دوره‌ای به حذف ایمیل های بی‌مصرف خود یا حذف دائمی و همیشگی ایمیل یاهو و جیمیل اقدام نمایید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *