جشن تولد 50 سالگی ایمیل

تولد 50 سالگی ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

تولد ایمیل
تولد ایمیل

حدود پنجاه سال از زمان پیدایش بستر ارتباطی ایمیل می‌گذرد. روزانه تعداد بسیار زیادی پیام در غالب ایمیل شخصی یا ایمیل سازمانی در سراسر جهان رد و بدل می‌شود. بخواهیم مهمترین دستاوردهای ایمیل را بشماریم، 15 مورد از محبوبترین دستاوردهای ایمیل شامل این موارد هستند:

1. روزانه 306 میلیارد (بله درست است میلیارد!) پیام در سراسر جهان رد و بدل می‌شود.

2. استفاده از ایمیل جان تازه‌ایی به محیط زیست بخشیده است. چرا که تبادل پیام با ایمیل سبب کاهش نامه‌های کاغذی یا فکس شده و در نتیجه کاغذ کمتری استفاده کنیم.

3. ایمیل در راس بسیاری از نوآوری‌ها و سرویس‌های جدید قرار دارد.

4. یکی از نوآوری‌های بسیار کاربردی در این زمینه، ارائه اپلیکیشن‌های ایمیل روی دستگاه‌های موبایل بود. این اپلیکیشن‌ها به کاربران این امکان را داد که با گوشی‌های مجهز به اینترنت بتوانند به ایمیل‌ها دسترسی داشته باشند و در نتیجه حس رهایی از دفترکار را ایجاد کرد.

5. بستر ایمیل کاملا منعطف است تا بتواند با ابزارهای نوین و در حال تغییر ما بخوبی ارتباط برقرار کند.

6. ایمیل فقط یک بستر ارسال و دریافت پیام نیست بلکه امکان چت کردن، تعامل و تماس ویدئویی هم در سرویس‌های ایمیل وجود دارد.

7. ارسال و دریافت پیام‌ها از طریق ایمیل بسیار سریع و فوری انجام می‌شود.

8. کاربری و استفاده از ایمیل بسیار ساده و آسان است.

9. ایمیل تا حد زیادی افراد را از تماس‌های غیرضروری و ناخواسته در امان نگه داشته است.

10. شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند ایمیل را به صورت نصب در سرویس‌های ابری، نصب در محل یا ترکیبی از هر دو روش برای کسب و کار خود راه اندازی کنند.

11. استفاده از ایمیل ارزان است و نسبت به تسهیل‌گری و امکانات فراوانی که دارد، هزینه چندانی ندارد.

12. سابقه پیام‌ها در ایمیل باقی می‌ماند و حتی اگر سهوا ایمیلی را پاک کنید، اصلا جای نگرانی نیست، ایمیل‌های پاک شده در پوشه بازیافت در دسترس هستند.

13. به کمک ایمیل می‌توانید به مجموعه‌ای از شواهد و مدارک و مستندات کاری باتوجه به زمان‌ها و تاریخ‌های آن دسترسی داشته باشید. به عنبارت بهتر می‌توانید در ایمیل‌هایتان به دنبال هر چیزی که میخواهید بگردید.

14.ایمیل تاثیر مثبتی در نزدیک شدن جوامع به یکدیگر و قدرتمند شدن هزاران سازمان داشته است. تبادل پیام با ایمیل مرزهای ارتباطی را از بین برده است و هر کسی ار هرجای دنیا و هر زمان، می‌تواند برای آدرس یک مخاطب پیام ارسال کند.

15. در دوران همه‌گیری کرونا، ایمیل و ابزارهای ارتباطی در بستر اینترنت، نقش بسیار پررنگ و مهمی در ادامه حیاط کسب و کارها داشتند و یکی از مهمترین ابزارهای ایجاد بستر دورکاری برای کسب و کارهای مختلف بود.

از نظر شما مهمترین تاثیری که ایمیل در زندگی کاری و شخصی‌تان داشته کدام مورد است؟

منبع

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *