معرفی مایکروسافت 365 و امکانات آن

مایکروسافت 365

در این مقاله می‌ خوانید:

مایکروسافت بزرگترین شرکت ارائه دهنده نرم‌افزار در دنیاست و همواره روش‌های نوینی را برای افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه کرده است. پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز و نرم‌افزار مایکروسافت آفیس است که آفیس 365 ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

اخیرا این شرکت سرویس مایکروسافت 365 را  با ویژگی‌های جدید جایگزین سرویس محبوب آفیس 365 کرده است.

معرفی مایکروسافت 365

مایکروسافت 365 یکی از سرویس‌های شرکت مایکروسافت است که قبلا با عنوان آفیس 365 شناخته می‌شد. این سرویس در واقع آفیس ۳۶۵ ، ویندوز ۱۰، پشتیبانی فنی و ویژگی‌های امنیتی موردنیاز کاربران سازمانی را یکجا فراهم آورده است.

 این سرویس اشتراکی مایکروسافت که در دو نسخه شخصی و خانوادگی معرفی شده به شرکت‌ها و کاربران حرفه‌ای امکان ایجاد، ویرایش و به اشتراک گذاری مستندات، جداول، پروژه‌ها و ایمیل‌ها را می‌دهد.

مایکروسافت 365 برنامه‌های مختلفی را برای رفع نیازهای کاربران ارائه می‌دهد و با داشتن مایکروسافت 365 کاربران می‌توانند از طریق هر دستگاهی در هر مکان و در هر زمان به فایل‌های خود دسترسی داشته و با دیگران همکاری کنند.

امکانات مایکروسافت 365

مایکروسافت 365 شامل برنامه‌های Office، سرویس‌های ابری هوشمند و امنیتی است که امکانات مختلفی را برای کاربران فراهم می‌نماید. به عنوان مثال:

مایکروسافت ورد : (Microsoft Word) برای ایجاد و ویرایش مستندات و نوشتاری استفاده می‌شود.

مایکروسافت اکسل : (Microsoft Excel) برای ایجاد و ویرایش جداول و انجام محاسبات عددی و آماری به کار می‌رود.

مایکروسافت پاورپوینت : (Microsoft PowerPoint) برای ایجاد ارائه‌های تصویری و اسلایدها استفاده می‌شود.

مایکروسافت اوت لوک : (Microsoft Outlook) برنامه‌ای برای مدیریت ایمیل‌ها و تقویم شخصی است.

مایکروسافت وان درایو : (Microsoft OneDrive:) ابر ذخیره‌سازی مایکروسافت که امکان ذخیره‌سازی و به اشتراک گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها را فراهم می‌کند.

مایکروسافت تیمز : (Microsoft Teams) یک اپلیکیشن ارتباط سازمانی که برای مدیریت پیام‌های کاری، برقراری تماس، جلسات ویدیویی و اشتراک گذاری فایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آفیس 365 چیست

آفیس 365 در اوایل سال 2015 توسط مایکروسافت ارائه شد. با در اختیار داشتن آفیس ۳۶۵ به تعداد قابل توجهی از نرم افزارها و سرویس‌ها دسترسی خواهید داشت که برخی از این خدمات بصورت آفلاین ارائه شده و برخی تحت وب بوده و نیازمند دسترسی به اینترنت است. آفیس 365 قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و اندروید است. مهم‌ترین امکاناتی که آفیس 365 در اختیار کاربران قرار می‌دهد: اوت لوک جهت مدیریت ایمیل، تقویم سازمانی برای مدیریت جلسات و رویدادهای سازمان، سرویس people یا مخاطبین که برای مدیریت لیست مخاطبان شما در داخل و خارج از سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نرم‌افزار sharepoint که بر روی سرورهای مایکروسافت ‌هاست ارائه می‌شود. آفیس 365 بخشی از مایکروسافت 365 است.

مایکروسافت 365 اندروید

مجموعه برنامه‌های شرکت مایکروسافت جزو محبوب‌ترین برنامه‌های اداری محسوب می‌شوند. نرم‌افزار مایکروسافت 365 اندروید تمام امکانات موجود در آفیس‌های ویندوز را دارد و کاربران می‌توانند براحتی تمامی کارهای خود را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود مدیریت کنند. در مایکروسافت 365 اندروید سه برنامه پرکاربرد آفیس یعنی Word، PowerPoint و Excel قرار گرفته است.

قیمت مایکروسافت 365

داشتن اشتراک مایکروسافت 365 مستلزم پرداخت هزینه است و برای استفاده از خدمات آن باید مبلغی بصورت ماهانه یا سالانه پرداخت شود. سرویس مایکروسافت 365 براساس برنامه و طرح‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی دارد.

آفیس 365 خانگی شامل دو نسخه شخصی و خانوادگی است، نسخه‌ شخصی مایکروسافت ۳۶۵ با هزینه‌ایی معادل 6/99 دلار در هر ماه و نسخه خانوادگی این سرویس با هزینه ماهانه 9/99 دلار  در دسترس است.

نسخه شخصی مایکروسافت 365 تنها برای یک کاربر قابل استفاده می‌باشد که قابل نصب بر روی 5 دستگاه به انتخاب کاربر بوده و شامل یک ترابایت فضای ابری جهت ذخیره‌کردن فایل‌ها و اسناد می‌باشد.

مایکروسافت 365 شخصی با قابلیت نصب روی 5 دستگاه مختلف به انتخاب کاربر از انواع سیستم عامل‌های ویندوز، مک، اندروید، آیفون، آیپد و دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در سرویس وان درایو از هر کجا و روی هر دستگاهی، انتخابی مناسب برای کاربران می‌باشد.

نرم‌افزارها و برنامه‌‌های پرکاربرد ورد، اکسل، پاورپوینت، نرم‌افزار مایکروسافت اکسس جهت ایجاد پایگاه داده، نرم‌افزار اوت لوک برای مدیریت، ارسال و دریافت ایمیل و همچنین نرم افزار وان‌نوت  نیز در امور یاداشت برداری، ایجاد یادآور، ذخیره متون و اسناد کاری پس از خرید نسخه شخصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

نسخه‌ خانوادگی مایکروسافت 365 به‌صورت همزمان از ۶ کاربر پشتیبانی می‌کند و قابل نصب بر روی 30 دستگاه (6 اکانت، هر اکانت 5 دستگاه) به انتخاب کاربر می‌باشد. 6 ترابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین در OneDrive، برای هر کاربر 1 ترابایت.

از دیگر ویژگی‌های  نسخه خانوادگی مایکروسافت 365 می‌توان به دریافت آخرین آپدیت‌ها، مجموعه کامل برنامه‌ها و خدمات مایکروسافت آفیس، دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در سرویس وان درایو از هر کجا و روی هر دستگاهی جهت پوشش طیف وسیعی از نیازهای کاربران می‌توان اشاره کرد.

همچنین مایکروسافت 60 دقیقه اعتبار تماس رایگان اسکایپ را به صورت ماهیانه به ازای هر کاربر برای نسخه خانوادگی مایکروسافت 365 در نظر گرفته است.

مایکروسافت 365 رایگان

بطور کلی استفاده از آفیس 365 با پرداخت ماهانه مبلغی به‌عنوان حق اشتراک امکان‌پذیر است اما در شرایط خاص می‌توان بصورت رایگان از برنامه مایکروسافت 365 استفاده کرد.

استفاده از حساب آفیس 365 دانش آموزی کاملا رایگان است و نیازی نیست این افراد برای بهره‌مندی از خدمات Office 365 هزینه‌ای را پرداخت کنند. دانش آموزان می‌توانند از برنامه‌هایی مانند ورد، اکسل، پاورپوینت و … به شکل رایگان استفاده نمایند. همچنین هرکاربر یکبار می‌تواند بمدت یک هفته از نسخه رایگان آفیس 365 استفاده کند و پس از اتمام دوره هفت روزه لازم است برای استفاده قانونی از آفیس 365 کد یا لایسنس فعال‌سازی نرم‌افزار را تهیه کند.

البته کاربرانی که از نسخه رایگان آفیس 365 استفاده می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه بوده و نمی‌توانند از تمام امکانات این برنامه استفاده کنند.

جمع‌بندی

مایکروسافت ۳۶۵ مزایای زیادی برای سازمان‌ها دارد و برای مدیریت فرآیند، کار گروهی و مدیریت محتوای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مایکروسافت 365 برنامه‌های کاربری مایکروسافت آفیس مانند اکسل، ورد و پاورپوینت را با سرویس‌های مبتنی بر ابر مانند وان درایو ترکیب می‌کند و بطور کلی امکان برقراری ارتباط یکپارچه و هوشمندانه را به کاربران می‌دهد.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *