ایمیل اینفو چه کاربردهایی دارد؟

ایمیل اینفو

در این مقاله می‌ خوانید:

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تبلیغ شرکت یا کسب‌و‌کار شما ایجاد آدرس ایمیل همنام با دامنه شماست. بسیاری از افراد که وبسایتی برای کسب‌و‌کار خود دارند علاقه زیادی به ساخت ایمیل اینفو بر روی دامنه خود دارند. در این مقاله به توضیحاتی در مورد ایمیل اینفو و نحوه ایجاد آن می‌پردازیم.

ایمیل اینفو چیست؟

یکی از انواع ایمیل، ایمیل اینفو می‌باشد. info، مخفف عبارت information به‌معنای اطلاعات است. در ایمیل اینفو نام کاربری با کلمه info شروع می‌شود. اگر بخواهیم به‌طور ساده‌تر بیان کنیم، ایمیل اینفو یک آدرس ایمیل است که بر روی دامنه اختصاصی هر شخص، سایت یا شرکت ارائه می‌شود.
به‌عنوان نمونه اگر آدرس وبسایت شما Yoursite.com باشد می‌توانید آدرس ایمیل info@Yoursite.com را به‌عنوان ایمیل اینفو ایجاد کنید.

چرا به ایمیل اینفو نیاز داریم؟

اغلب سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد به‌جای ایجاد حساب کاربری در سرویس‌های رایگانی مانند یاهو، گوگل و اوت لوک سعی می‌کنند جهت افزایش اعتبار و جلب اعتماد مشتریان از ایمیل‌هایی که دامنه آن معرفی‌کننده کسب‌و‌کارشان است استفاده کنند. بیشتر وب‌سایت‌های بزرگ اخبار و پیشنهادات خود را به ایمیل اینفو سایت موردنظر ارسال می‌کنند و از این ایمیل برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند.
داشتن آدرس ایمیل شرکتی و سازمانی حرفه‌ای‌ بوده و این حس را به مشتریان القا می‌کند که شرکت و سازمان شما قانونی و قابل‌اعتماد است. همچنین به‌علت کوتاه‌بودن، بخاطرسپاری آن نیز آسان‌تر است.
مثلا آدرس ایمیلی مانند ali.alavi2022@gmail.com کاملا غیرحرفه‌ایی محسوب می‌شود. از آنجاییکه همه افراد به‌راحتی می‌توانند با ورود به سایت‌های رایگان ارائه‌دهنده خدمات ایمیل چنین حساب‌‌های کاربری ایجاد کنند اعتماد به این‌گونه ایمیل‌ها نیز، هم برای مشتریان و هم برای سایر کسب‌وکارها سخت و دشوار است.

ایمیل اینفو

نیازمندی‌ها جهت ساخت ایمیل اینفو

برای ایجاد آدرس ایمیل اینفو لازم است یک دامنه و سایت داشته باشید، همینطور برای مدیریت ایمیل‌های خود به یک ارائه‌دهنده خدمات ایمیل نیاز دارید. ایمیل اینفو ، ایمیل اصلی سایت شما می‌باشد و برای ارسال پیام به مدیریت سایت‌ها بهتر است پیام خود را به آدرس ایمیل اینفو که در سایت مربوطه درج شده است، ارسال کنید.

دامنه چیست؟

دامنه یا Domain آدرس اینترنتی سایت شماست در واقع همان آدرسی که برای باز کردن یک سایت در مرورگر خود وارد می‌کنید. برای مثال آدرس اینترنتی وبسایت ما www.collaboxide.com است. همانند آدرس منزل افراد که منحصربفرد است دامنه‌ها هم اختصاصی هستند، امکان ندارد دو وبسایت آدرس یکسانی داشته باشند. دامنه‌ها بصورت سالیانه خریداری می‌شوند و اگر پس از اتمام یک سال آن‌را تمدید نکنید دیگران می‌توانند دامنه شما را خریداری کنند.
توجه داشته باشید برای داشتن سایت، دامنه کافی نیست و برای ساخت سایت به هاست هم نیاز دارید.

ساخت ایمیل اینفو به‌صورت رایگان

استفاده از ایمیل‌های رایگان به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا شرکت‌هایی که خدمات رایگان ارائه می‌‌دهند تعهدی نسبت به امنیت اطلاعات و حریم خصوصی شما ندارند. شما برای سرویس رایگانی که دریافت می‌کنید هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید ولی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات باید به‌نوعی هزینه‌های خود را تامین کنند. مثلا یکی از روش‌ها برای جبران هزینه‌ها، فروش فضای خالی در صفحات برای تبلیغات است. با این‌حال اگر همچنان مایل به ساخت ایمیل اینفو رایگان هستید می‌توانید از شرکت‌هایی که خدمات ایمیل را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند استفاده کنید مانند یاهو، گوگل. برای این کار کافی است هنگام ساخت ایمیل و واردکردن نام کاربری خود، عبارت info را در ابتدای نام کاربری خود ذکر کنید. مثلا info-ali.alavi2022@gmail.com نمونه‌ایی از ایمیل اینفو رایگان در بستر جیمیل است.

دلایل عدم استفاده از ایمیل اینفو

ساخت ایمیل اینفو می‌تواند معایبی هم داشته باشد در ادامه به چندین دلیل برای عدم استفاده از آنها به‌عنوان آدرس ایمیل عمومی می‌پردازیم:

آدرس‌های ایمیل اینفو خیلی دوستانه و خوشایند نیستند.

یک لحظه خودتان را جای فردی که برایش ایمیل ارسال می‌کنید بگذارید اگر ایمیلی از یک آدرس ایمیل عمومی، مبهم و نامعلوم دریافت کنید چه احساسی پیدا می‌کنید. اغلب مردم تصور می‌کنند آدرس‌های ایمیل اینفو تحت مالکیت شخص خاصی نیستند و نظارتی روی آنها وجود ندارد. بهتر است برای ارسال ایمیل از ایمیل‌هایی با آدرس شخصی استفاده کنید تا فرستنده نیز حس خوبی داشته باشد.

برخی از سایت‌ها به شما اجازه نمی‌دهند از ایمیل اینفو استفاده کنید.

تعدادی از وبسایت‌ها همچون فیسبوک اجازه نمی‌دهند برای ثبت‌نام در صفحات شخصی یا کاری از آدرس ایمیلی که با اینفو شروع شده است استفاده کنید. در واقع آدرس‌های ایمیل مبتنی بر نقش(آدرس‌هایی که به شخص خاصی تعلق ندارند) هنگام ایجاد حساب کاربری در برخی سایت‎ها تایید نمی‌شوند.

در اغلب موارد ایمیل‌هایی که با آدرس ایمیل اینفو ارسال می‌شوند به‌عنوان اسپم تلقی می‌شوند.

ممکن است ایمیل ارسالی شما از طریق آدرس ایمیل اینفو به‌طور ناخواسته فیلتر شود زیرا بسیاری از شرکت‌ها مواضع سختی در مورد هرزنامه‌ها اتخاذ می‌کنند و ارسال ایمیل با استفاده از ایمیل‌های اینفو یا سایر حساب‌های ایمیل عمومی مانند @admin یا @support ممکن است هرزنامه تلقی شده و گیرنده موردنظر هرگز ایمیل شما را دریافت نکند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به‌صورتی کاملا ساده و واضح به تعرف ایمیل اینفو، نیازمندی‌ها جهت ساخت ایمیل اینفو و معایب آن بپردازیم. امروزه استفاده از ایمیل info می‌تواند ذهنیت نادرستی از فرستنده به مخاطب القا می‌کند همچنین ممکن است به عنوان یک هرزنامه تلقی شود. بهتر است از ایمیل info به‌عنوان ایمیل اصلی خود استفاده نکنید و برای اینگونه موارد یک ایمیل شخصی داشته باشید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *