چرا کد ایمیل نمیاد + آموزش رفع عدم دریافت کد

علل عدم دریافت کد ایمیل

در این مقاله می‌ خوانید:

یکی از بهترین روش‌ها جهت افزایش امنیت کاربران و جلوگیری از دستیابی سایر افراد به حساب ایمیل آنها فعال کردن احرازهویت دومرحله‌ای جیمیل می‌باشد. برای فعال کردن آن لازم است شماره همراه خود را در اختیار گوگل قرار دهید تا از این طریق کد تایید 6رقمی که گوگل برایتان ارسال می‌کند را دریافت نمایید.

همچنین در برخی مواقع همچون فراموشی رمزعبور حساب ایمیل، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ایمیل برای اطمینان از هویت کاربران و احرازهویت آنها کدی برایشان ارسال می‌کنند، متاسفانه در برخی موارد دچار مشکل شده و کد ایمیل نمیاد.

در این نوشته قصد داریم برخی از علل عدم دریافت کد ایمیل را بررسی کنیم:

 اختلال در سیستم‌های مخابراتی

اختلال در سیستم ها

یکی از رایج‌ترین دلایلی که کد ایمیل نمیاد ممکن است به مشکلاتی مانند عدم آنتن‌دهی یا ضعیف‌بودن آنتن گوشی شما مرتبط باشد. برای رفع این مشکل بهتر است موقعیت مکانی خود را تغییر دهید و در جاهایی که شرایط آنتن‌دهی مناسب است مستقر شوید. در چنین شرایطی گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

کمک گرفتن از امنیت گوگل

اگر مشکلی در سیستم‌های مخابراتی وجود نداشت می‌توانید از بخش امنیت گوگل در گوشی خود کمک بگیرید. برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را انجام دهید

1.وارد قسمت تنظیمات یا Settings گوشی خود شوید.

2. گزینه Google را انتخاب کنید.

3. در صفحه نمایش داده شده روی عبارت Manage your Google Account کلیک کنید.

بررسی کد ایمیل4. از بین تب‌های موجود گزینه Security را انتخاب کنید.

5. در این قسمت روی بخش Security code کلیک کنید.

6. در این بخش کد ده رقمی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از این کد برای تائید حساب گوگل و ورود به جیمیل خود استفاده نمایید.

کدهای دریافتی از گوگلتوجه داشته باشید این کد ده رقمی تنها به مدت 15 دقیقه از زمان ارسال یا استفاده از کد معتبر بوده و پس از مدت زمان ذکرشده منقضی می‌شود.

استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP

نرم افزارهای تغییر IPممکن است بخاطر تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که گوگل برای کشور ایران در نظر گرفته است کاربران موفق به دریافت کد ایمیل نشوند.

سرویس‌های رایگانی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد از رایج‌ترین روش‌ها برای رفع  این مشکل که کد ایمیل نمیاد استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP رایگان است. با این روش و با استفاده از IP جدید، گوگل شما را به‌عنوان کاربر خارج از ایران شناسایی کرده و کد تائید ایمیل را برای شما ارسال می‌کند.

البته هیچ‌کدام از برنامه‌های تغییر Ip رایگان بهترین خدمات را به کاربران ارائه نمی‌دهند و توصیه می‌شود از نرم‌افزارهای معتبر استفاده کنید.

بررسی پوشه اسپم

هرزنامه‌ها معمولا در پوشه اسپم قرار می‌گیرند. پوشه اسپم در ستون کناری ایمیل و زیر پوشه‌های Inbox , Sent قرار می‌گیرد. البته در برنامه جیمیل برای مشاهده پوشه اسپم نیاز است روی گزینه More کلیک کنید تا برای شما نمایش داده شود. در برخی موارد ممکن است علت عدم دریافت کد تایید ایمیل این موضوع باشد که ایمیل ارسال شده بجای اینکه در بخش inbox قرار بگیرد وارد پوشه spam ایمیل شود بهتر است در صورت عدم دریافت کد ایمیل در صندوق ورودی پوشه اسپم را هم چک کنید.

حذف اشتباهی کد تایید ایمیل

یکی از دلایل اصلی که کد ایمیل نمیاد به حذف اشتباه و ناخودآگاه کد تایید مربوط می‌شود. ممکن است کاربران به اشتباه پس از دریافت کد آن‌را حذف کنند و از خدمات سرویس‌دهنده‌های ایمیل ناراضی شوند. بهتر است قبل از حذف پیامک، محتوای آن را بررسی و سپس اقدام به پاک‌کردن آن کنید.

جمع‌بندی

در مقاله بالا مهم‌ترین دلایلی که کد ایمیل نمیاد را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با استفاده از روش‌های فوق مشکل عدم دریافت کد شما رفع شده و به‌راحتی بتوانید کد ارسالی از جانب گوگل را دریافت کنید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *