مهم ترین راه حل ها برای پیدا کردن رمز ایمیل

پیدا کردن رمز ایمیل حساب کاربری

در این مقاله می‌ خوانید:

فراموشی رمز ایمیل

با گسترش فضای مجازی و وجود ابزارهای مختلف در این حوزه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران برای ورود به حساب کاربری با آن مواجه هستند فراموش کردن رمز ایمیل است. همان‌طور که می‌دانید دسترسی به ایمیل بدون داشتن گذرواژه امکان‌پذیر نیست. شاید یکی از دلایل فراموشی رمز ایمیل، انتخاب گذرواژه‌ های سخت و پیچیده باشد. فراموشی رمز ایمیل موضوع نگران کننده‌ایی نیست خوشبختانه همه سرویس‌های محبوب روش‌هایی را برای پیدا کردن رمز ایمیل در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا در صورت فراموشی رمزعبور بتوانید مجدد به حساب ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

روش‌ های پیدا کردن رمز ایمیل

قبل از شروع کار بهتر است موارد زیر را بررسی کنید، این موارد مشکل رمزعبور کاربران را در 50درصد مواقع برطرف می‌کند.

مورد اول: آیا نام کاربری و گذرواژه خود را به‌صورت صحیح وارد می‌کنید؟

مورد دوم: توجه داشته باشید که رمزعبور نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساس می‌باشد، مطمئن شویدکه کلیدهای caps lock و num LK در صفحه کلید خاموش هستند.

مورد سوم: اغلب مرورگرها قابلیت ذخیره‌سازی تمامی نام‌های کاربری و رمزعبورهای شما را دارند تا در مراجعات بعدی به‌راحتی وارد حساب کاربری خود شوید. یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن رمز ایمیل فعالسازی گزینه ذخیره پسورد در مرورگرها می‌باشد.

پیدا کردن رمز ایمیل ذخیره شده در مرورگر کروم

برای دسترسی به قسمت مدیریت رمزعبور گوگل کروم که بخشی از مرورگر گوگل است لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

1.مرورگر کروم را باز کنید و جهت ورود به تنظیمات مرورگر روی علامت سه نقطه عمودی بالای مرورگر کلیک کنید.

2.گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب کنید.

3.از منوی سمت چپ روی عبارت Autofill و سپس گزینه Passwords کلیک کنید.

4.اگر از قبل گزینه Offer to save passwords را فعال کرده باشید لیستی از نام کاربری و رمزعبورهایی که هنگام ورود به سایت‌ها وارد کرده بودید به شما نمایش داده می‌شود.

5.برای پیداکردن رمز ایمیل کافی است در میان لیستی از وب‌سایت‌ها که اطلاعات کاربری شما در آن ذخیره شده است سایت مربوطه را پیدا کرده و جهت مشاهده رمزعبور روی آیکن چشم کلیک کنید تا رمز عبور حساب برای شما نمایش داده شود.

پیدا کردن رمز ایمیل

به این نکته توجه داشته باشید که نام کاربری و رمزعبور شما در صورتی در لیست بالا قابل مشاهده خواهد بود که هنگام ورود یا عضویت در سایت، پس از واردکردن اطلاعات و فشردن دکمه ورود پیامی با این مضمون که آیا مایل به ذخیره رمزعبور خود در مرورگر هستید، به‌صورت پاپ‌آپ برای شما نمایش داده می‌شود در صورت انتخاب دکمه Save یا ذخیره، اطلاعات ورود شما در مرورگر ذخیره خواهد شد.

پیدا کردن رمز ایمیل ذخیره شده در مرورگر فایرفاکس

برای مشاهده پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس، گام‌های زیر را دنبال کنید:

1.مرورگر Mozila Firefox را در کامپیوتر خود باز کنید. روی آیکن منو یا 3خطی در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و Settings یا تتنظیمات را انتخاب کنید.

2.در صفحه تنظیمات، از منوی سمت چپ روی Privacy & Security کلیک کرده و عبارت Logins and Passwords را انتخاب نمایید.

لازم است قبلا تیک عبارت Ask to save logins and passwords for websites را در این بخش فعال کرده باشید که هنگام ورود به وب‌سایت برای ذخیره نام کاربری و رمزعبور از شما سوال شود. همچنین گزینه Autofill logins and passwords را برای بهبود تجربه کاربری، هنگام ورود به حساب خود فعال کنید. در واقع با فعال کردن این بخش نیازی به حفظ کردن نام کاربری و پسورد خود نخواهید داشت.

3. روی گزینه Saved Logins کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود می‌توانید آدرس تمامی وب‌سایت‌ها و اطلاعات ورود به آنها را مشاهده نمایید. برای دیدن نام کاربری و پیداکردن رمز ایمیل کافی است گزینه جستجو را به mail.com محدود کنید و برای مشاهده رمزعبور روی نماد چشم کلیک کنید.

پیدا کردن گذرواژه در فایرفاکس

آموزش پیدا کردن رمز ایمیل حساب جیمیل

همه انسان‌ها ممکن است اطلاعات مهمی را فراموش کنند، قطعا شما اولین نفری نیستید که رمز عبور جیمیل خود را فراموش کرده‌اید. به‌هرحال پیدا کردن رمز ایمیل کار دشواری نیست و با واردکردن اطلاعاتی که هنگام ساخت جیمیل خود ثبت کرده‌اید می‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

پیداکردن رمز ایمیل با ارسال پیامک به تلفن همراه

یکی از اطلاعاتی که هنگام ایجاد حساب کاربری جیمیل نیاز است وارد کنید شماره موبایل است که در پیدا کردن رمز ایمیل در صورت فراموشی رمز به شما کمک می‌کند.

در ابتدا وارد صفحه لاگین جیمیل شوید و نام کاربری حساب جیمیل خود را بدون gmail.com@ کرده و روی دکمه Next کلیک کنید در صفحه بعدی از شما می‌خواهد گذرواژه خود را وارد کنید، اگر گذرواژه خود را فراموش کرده‌اید، گزینه ?Forgot password را انتخاب کنید.

آخرین گذرواژه‌ایی که به یاد دارید را وارد کرده و Next را بزنید. در این صفحه دو رقم آخر شماره موبایلی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده بودید نمایش داده می‌شود و از شما درخواست می‌شود برای پیدا کردن رمز ایمیل شماره موبایل خود را به‌طور کامل در کادر مربوطه وارد کرده، روی دکمه Send کلیک کنید تا کدی به موبایل شما ارسال شود. در مرحله بعد کافی است کد پیامک شده را وارد کنید. تمامی مراحل در قسمت نحوه بازیابی رمز فراموش شده حساب جیمیل در مقاله تغییر رمز ایمیل و بازیابی رمز فراموش شده توضیح داده شده است.

استفاده از ایمیل پشتیبان جهت پیدا کردن رمز ایمیل

روش دیگر برای پیدا کردن رمز ایمیل استفاده از ایمیل پشتیبانی است. اگر هنگام ساخت حساب کاربری جیمیل شماره همراه خود را وارد نکرده باشید ولی قسمت Your Current Email Address را پر کرده باشید می‌توانید از طریق آن رمز ایمیل خود را بازیابی کنید. برای این کار کافی است پس از ورود به وبسایت جیمیل  و انتخاب گزینه ?Forgot password در بخشی که از شما درخواست وارد کردن شماره تلفن می‌شود روی عبارت I don’t have my phone کلیک کنید.

در صفحه بعد بخشی از ایمیلی که به‌عنوان ایمیل پشتیبان ثبت کرده بودید نمایش داده می‌شود، کافی است در کادر مربوطه آدرس ایمیل خود را به‌صورت کامل تایپ کرده و دکمه Send را بزنید تا کد احراز هویت به ایمیل شما ارسال شود. پس از وارد کردن کد کد، گوگل از شما می‌خواهد یک گذرواژه قوی برای حساب جیمیل خود انتخاب کنید.

پیدا کردن رمز ایمیل از طریق ایمیل پشتیبان

جمع‌بندی

کاربرانی که به هردلیل رمز ایمیل خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند با استفاده از هر یک از روش‌هایی که برای پیدا کردن رمز ایمیل آموزش داده شد اقدام به بازیابی رمز عبور ایمیل خود نمایند.

 

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *