آموزش بازیابی ایمیل غیرفعال و فراموش شده

بازیابی آدرس ایمیل فراموش‌شده

در این مقاله می‌ خوانید:

هنگامی که گوشی یا لپتاپ جدیدی می‌خرید لازم است برخی از برنامه‌ها و سرویس‌های موردعلاقه خود را از طریق وارد کردن آدرس ایمیل راه‌اندازی کنید. ممکن است نام کاربری یا رمزعبور ایمیل خود را فراموش کرده باشید راه‌حل پیشنهادی ما بازیابی ایمیل است. البته شما می‌توانید یک حساب جیمیل جدید ایجاد کنید که این کار هم معایبی از جمله خطر از بین‌رفتن ایمیل‌ها، مخاطبان، فایل‌ها و موارد دیگر را به‌همراه دارد. روش‌هایی برای بازیابی ایمیل های قدیمی جیمیل، یاهو، اوت‌لوک یا هات‌میل شما وجود دارد.

اگر هنگام ایجاد حساب کاربری از شماره تلفن یا ایمیل پشتیبان استفاده کرده باشید، اکنون به‌راحتی می‌توانید ایمیل فراموش شده را بازیابی کنید.

نحوه بازیابی ایمیل

قبل از اینکه مراحل بازیابی ایمیل را انجام دهید سراغ مرورگر خود رفته و بررسی کنید که آیا آدرس ایمیل یا همان نام کاربری شما در مرورگرتان ذخیره شده است یا نه. اگر آدرس ایمیل شما ذخیره شده باشد در صفحه ورود به حساب گوگل، نمایش داده خواهد شد و کافی است پس از انتخاب حساب کاربری و واردکردن رمزعبور به جیمیل خود دسترسی پیدا کنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده در جیمیل

هرچند فراموش‌کردن آدرس ایمیل به‌ اندازه فراموشی رمزعبور رایج نیست ولی اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که رمزعبور حساب ایمیل خود را بخاطر دارید با انجام مراحل زیر می‌توانید به بازیابی ایمیل خود بپردازید:

گام اول: در ابتدا وارد صفحه بازیابی حساب‌های گوگل شوید. بدلیل اینکه نام‌کاربری ایمیل خود را فراموش کرده‌اید روی عبارت ?Forgot email کلیک کنید.

گام دوم: ایمیل بازیابی یا شماره‌تلفنی که هنگام ساخت ایمیل ثبت کرده بودید را وارد کرده و روی دکمه Next ضربه بزنید.

گام سوم: نام و نام‌خانوادگی یا هرنامی که برای ثبت حساب از آن استفاده می‌کنید را وارد نمایید. روی دکمه Next کلیک کنید.

بازیابی ایمیل

گام چهارم: کادر دریافت کد تایید برای بازیابی ایمیل نمایش داده می‌شود. اگر آدرس ایمیل یا شماره‌تلفنی که در این کادر نمایش داده می‌شود متعلق به شماست روی دکمه Send کلیک کنید تا کد تایید برایتان ارسال شود.

گام پنجم: صندوق ایمیل یا پیامک‌ها را در گوشی خود بررسی کرده و کد ارسالی را وارد نمایید. مجدد Next را بزنید. فهرستی از حساب‌های ایمیل شما که با شماره تلفن یا ایمیل بازیابی شما مرتبط است نمایش داده می‌شود.

گام ششم: حساب ایمیل موردنظر خود را انتخاب کنید.

گام هفتم: در این مرحله برای ورود به حساب ایمیل لازم است رمزعبور مرتبط با حساب را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

بازیابی حساب جیمیل

بازیابی ایمیل در صورت فراموشی رمزعبور

برای برخی از افراد بخاطرسپاری حساب ایمیل راحت‌تر از رمزعبور است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که رمزعبور حساب خود را فراموش کرده‌اید برای بازیابی ایمیل خود می‌توانید مقاله تغییر رمز و بازیابی رمز فراموش شده را مطالعه کنید و با دنبال کردن مراحل، به‌آسانی رمز حساب ایمیل خود را بدست بیاورید.

بازیابی ایمیل حذف شده گوگل از طریق Trash

بازیابی ایمیل زمانی انجام می‌شود که کاربر خواسته یا ناخواسته باعث حذف ایمیل شده باشد. ممکن است ایمیل حذف شده اهمیت زیادی داشته و حذف آن برای شما دردسرساز شود. ایمیل‌های پاک‌شده جیمیل به‌مدت 30 روز در سطل زباله یا Trash باقی می‌مانند و پس از این مدت بطور کامل حذف می‌شوند.

برای بازیابی ایمیل حذف شده جیمیل خود از طریق سطل زباله، کافی است وارد حساب جیمیل شده و از منوی سمت چپ گزینه Trash را انتخاب کنید.

با زدن علامت تیک در کنار ایمیل موردنظر آن‌را انتخاب کنید. با کلیک روی آیکون Move to که در بالای ایمیل وجود دارد منویی برای شما نمایش داده می‌شود. برای بازیابی ایمیل و انتقال آن به یکی از پوشه‌ها یکی از گزینه‌های نمایش داده شده را انتخاب کنید. مثلا با انتخاب گزینه inbox ایمیل موردنظر از سطل زباله خارج شده و در صندوق ورودی ایمیل‌های شما قرار می‌گیرد.

بازیابی ایمیل پاک شدهبازیابی ایمیل فراموش شده از طریق احرازهویت دو مرحله‌ای

گوگل روش‌های مختلفی برای بازیابی ایمیل در اختیار کاربران قرار داده است. اگر گزینه احرازهویت دو مرحله‌ای را از طریق برنامه Google Authenticator در حساب گوگل خود فعال کرده باشید می‌توانید بدون نیاز به واردکردن شماره تلفن، حساب جیمیل خود را بازیابی کنید. اپلیکیشن Google Authenticator یک برنامه تولید کد امنیت گوگل است که برای افزایش امنیت سطح دسترسی به حساب کاربری گوگل منتشر شده است.

برای استفاده از این برنامه ابتدا باید در تنظیمات حساب گوگل خود2-step verification را فعال کنید.

نحوه بازیابی ایمیل یاهو

اگر برای ورود به حساب ایمیل خود در یاهو دچار مشکل شده‌اید با داشتن یک آدرس ایمیل پشتیبان یا شماره تلفنی که هنگام ایجاد حساب خود ثبت کرده‌اید به‌آسانی می‌توانید ایمیل خود را بازیابی کرده و به حساب خود دسترسی داشته باشید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر بیش از 12 ماه است که وارد حساب کاربری خود در یاهو نشده‌اید، ممکن است حساب شما برای همیشه از سرور یاهو حذف شده باشد.

مرحله اول: در مرورگر خود آدرس https://login.yahoo.com/forgot را وارد کنید. در صفحه‌ایی که نمایش داده می‌شود آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی دکمه Continue ضربه بزنید. اگر آدرس ایمیل خود را فراموش کرده‌اید شماره تلفن یا آدرس ایمیل پشتیبان خود را وارد کنید.

مرحله دوم: باتوجه به اطلاعاتی که در مرحله قبل وارد کرده‌اید بخشی از شماره تلفن یا آدرس ایمیل پشتیبان نمایش داده می‌شود. اگر شماره تلفن نمایش داده شده را تأیید می‌کنید، ممکن است از شما درخواست شود دو رقم از دست رفته را وارد کنید تا تأیید شود که این شماره متعلق به شماست. در این صورت، ارقام صحیح را در قسمت آبی که زیر آن خط کشیده شده وارد کنید. برای دریافت کدتایید لازم است روی دکمه Submit کلیک کنید تا کد به شماره همراه یا ایمیل پشتیبان شما ارسال شود.

 مرحله سوم: کد 8رقمی ارسال شده به تلفن همراه را در کادر مربوطه وارد کرده و روی دکمه Verify کلیک کنید.

 مرحله چهارم: در این مرحله لازم است رمزعبوری برای حساب ایمیل خود وارد کنید، هنگام انتخاب رمزعبور توجه داشته باشید از رمزعبور قدیمی یا اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن یا کدملی استفاده نکنید. در انتها روی دکمه Continue ضربه بزنید.

 مرحله پنجم: در انتها پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن بازیابی ایمیل نمایش داده می‌شود که با کلیک روی Continue می‌توانید به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید.

بازیابی ایمیل یاهو

نکاتی برای افزایش شانس موفقیت در بازیابی ایمیل

اگر دلایل قانونی درست و موجهی برای اثبات حساب ایمیل به گوگل ارائه ‌دهید بازیابی ایمیل شما به‌مراتب آسان‌تر خواهد بود. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

برای ورود به حساب ایمیل از دستگاهی که قبلا از طریق آن وارد حساب خود می‌شدید استفاده کنید.

برای دسترسی به خدمات گوگل، مکان‌های شناخته‌شده و آشنا مانند محل کار یا خانه را انتخاب نمایید.

همان مرورگری را استفاده کنید که معمولا برای ورود به حساب ایمیل خود استفاده می‌کردید.

جدیدترین رمزعبوری که بخاطر دارید را استفاده کنید.

سعی کنید هنگام واردکردن رمزعبور اشتباه تایپی نداشته باشید.

ایمیل بازیابی ( Recovery email)

شما می‌توانید یک آدرس ایمیل به حساب جیمیل خود اضافه کنید که علاوه بر افزایش امنیت ایمیل، در صورت فراموشی رمزعبور یا غیرفعال‌شدن حساب خود از آن استفاده کنید.

مراحل فعال‌سازی ایمیل بازیابی در جیمیل

1. وارد حساب گوگل خود شوید.

2. از گوشه سمت راست و قسمت بالا از بخش Google Account گزینه Manage your Google Account را انتخاب کنید.

در این صفحه از لیست سمت چپ گزینه Security را انتخاب کنید و از کادر Ways we can verify it’s you می‌توانید از دوطریق اضافه کردن شماره تلفن یا ایمیل حساب خود را بازیابی کنید. گزینه Recovery email را انتخاب می‌کنیم.

3. برای احرازهویت مجدد رمزکنونی حساب جیمیل را وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

4. در این بخش آدرس ایمیلی که به‌عنوان پشتیبانی حساب ایمیل خود می‌خواهید معرفی کنید را تایپ نمایید.

5. کد تاییدی به آدرس ایمیلی که به‌عنوان پشتیبان وارد کرده‌اید ارسال می‌شود. برای فعال‌سازی لازم است کد را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه Verify را انتخاب کنید.

مراحل اضافه‌کردن ایمیل بازیابیجمع‌بندی

اگر بنا به دلایلی آدرس ایمیل خود را فراموش کرده‌اید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست در این نوشته روش‌های بازیابی ایمیل در گوگل و یاهو را آموزش دادیم. به این نکته توجه داشته باشید بازیابی آدرس ایمیل در صورتی امکان‌پذیر است که هنگام ثبت‌نام اولیه، شماره تلفن یا ایمیل بازیابی را وارد کرده باشید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *