نحوه ساخت ایمیل در سی پنل

ساخت ایمیل در سی پنل

در این مقاله می‌ خوانید:

 امروزه کنترل پنل‌های زیادی برای مدیریت هاست وجود دارد. افراد با توجه به سلیقه و کاربرد خود و این موضوع که هاست آنها لینوکسی یا ویندوزی است می‌توانند کنترل پنل موردنظر خود را انتخاب کنند. رایج‌ترین کنترل پنل ها، سی پنل و دایرکت ادمین است. سی پنل به این دلیل که امکانات فراوانی در خود دارد می‌تواند انتخابی بی‌نظیر برای شما باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با cpanel ، به بیان برخی مزایا، معایب و نحوه ساخت ایمیل در سی پنل می‌پردازیم.

سی پنل چیست

سی پنل یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارها برای مدیریت سرورها و هاست‌های مبتنی بر لینوکس در سراسر جهان است. cpanel  به عنوان یک کنترل پنل برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این کنترل‌پنل رابط کاربری ساده‌ای دارد و با نصب این کنترل پنل محبوب بر روی هاست، می‌توانید تمام بخش‌های آن را به سادگی مدیریت کرده و تنظیمات مورد‌نیاز را اعمال کنید.

 اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم سی پنل یک برنامه ساده است که به کاربران برای مدیریت هاست کمک می‌کند.

مزایا و معایب استفاده از سی پنل

سی پنل یکی از پرطرفدارترین پنل‌ها در جهان به حساب می‌آید که مانند هر برنامه‌ایی دارای مزایا و محدودیت‌هایی است. این کنترل پنل لینوکسی برای افراد تازه‌کار که به دنبال یک نرم‌افزار مدیریتی ساده برای هاست هستند، انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. در ادامه به برخی از مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم:

نصب آسان

اولین مزیت کنترل پنل cPanel نصب ساده و آسان آن است. این کنترل پنل به حداقل 20 گیگابایت فضای دیسک و حداقل 512 مگابایت حافظه رم نیاز دارد. مراحل نصب بسیار ساده بوده و کاربر با دنبال کردن مراحل به‌راحتی می‌تواند آن را نصب کند.

استفاده  راحت و آسان

یکی از مهم‌ترین مزایای سی پنل، رابط کاربری سادۀ آن است. رابط گرافیکی آن به گونه ای طراحی شده است که کاربرپسند باشد. برای یادگرفتن آن نیاز به صرف زمان زیادی نیست و هر فردی با داشتن اطلاعات کمی در مورد سی پنل می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

سازگاری با تمام مرورگرها

مهم نیست از چه نوع مرورگری استفاده می‌کنید سی پنل با تمام مرورگرها سازگاری دارد و همین سازگاری با مرورگرهای مختلف سبب شده کاربران بتوانند cPanel را بدون مشکل اجرا کنند

هرچند سی پنل مزایای بسیار زیادی دارد اما برخی نواقص را هم در ساختار خود دارد:

– تحریم بودن ایرانیان: بزرگترین مشکل سی پنل تحریم دامنه‌های .ir برای کاربران ایرانی از طرف این شرکت است که استفاده از آن را دشوار می‌کند.

– ضعف‌های امنیتی زیادی در نسخه‌های کرک شده سی پنل وجود دارد که از مهم‌ترین مشکلات نسخه‌های کرک شده سی پنل می‌توان به مواردی مانند از بین رفتن اطلاعات، نفوذ هکرها به اطلاعات وب سایت‌ اشاره کرد.

– عدم نصب بر روی سرورهای ویندوز

– هزینه بالا در مقایسه با رقبا: هزینه سی پنل در مقایسه با سایر کنترل پنل‌ها همچون دایرکت ادمین بیشتر است.

مراحل ساخت ایمیل در سی پنل

ساخت ایمیل بر روی سی پنل کار ساده‌ای است و کافی است مراحل زیر را دنبال کنید. البته فرض بر این است که هاست شما خدمات ایمیل را نیز ارائه می‌کند. توجه داشته باشید کنترل پنل سی پنل در سرورهایی ارائه می‌شود که سیستم عامل لینوکس روی هاست نصب شده باشد.

1. پس از ورود به کنترل پنل سی پنل از قسمت Email گزینه Email Accounts را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوط به ساخت و تنظیم حساب ایمیل در سی پنل شوید.

2. در این صفحه تمامی اکانت‌هایی که از قبل ساخته شده بودند نمایش داده می‌شود. برای ساخت اکانت جدید در هاست سی پنل بر روی گزینه آبی‌رنگ Create کلیک کنید.

ایجاد ایمیل در cpanel

 

3. وارد صفحه CREATE AN EMAIL ACCOUNT می‌شوید. اگر چندین دامنه دارید دامنه‌ای که می‌خواهید برای آن ایمیل بسازید را از طریق لیست کشویی در گوشه سمت راست بالا انتخاب نمایید. در ادامه لازم است فیلدهای موردنیاز شامل نام کاربری و گذرواژه را تکمیل کنید. در بخش Storage space می‌توانید مقدار فضای هاست که به ایمیل اختصاص می‌دهید را وارد کنید و اگر قصد دارید دسترسی ایمیل را از نظر حجمی محدود نمایید از این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

اگر هم محدودیتی برای فضای هاست ایمیل درنظر نمی‌گیرید گزینه Unlimited را انتخاب کنید.

در نهایت روی گزینه Create کلیک کنید. اکنون شما موفق شدید یک حساب ایمیل در سی پنل ایجاد کنید.

مراحل ساخت ایمیل در سی پنل

جمع‌بندی

سی پنل یکی از کاربردی‌ترین کنترل پنل‌های لینوکس به حساب میاد و انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی است که به‌دنبال راه‌حلی ساده برای کنترل وب سایت خود  هستند. از این کنترل پنل بسیار قدرتمند به عنوان یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای مدیریت سایت یاد می‌شود. در این نوشته سعی کردیم مراحل ساخت ایمیل در سی پنل را بطور کامل آموزش دهیم. شما می‌توانید به‌راحتی ایمیل‌های مورد نظر خود را در سی پنل ساخته و کسب و کارتان را گستردش دهید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *