تغییر رمز ایمیل و بازیابی رمز فراموش شده

تغییر رمز

در این مقاله می‌ خوانید:

برای پیشگیری از سرقت اطلاعات و هک شدن‌های احتمالی لازم است از رمزعبورهای قوی و مناسب استفاده کنیم. بهتر است گذرواژه شامل حداقل 8کاراکتر و متشکل از حروف، اعداد و علائم باشد. از انتخاب رمزعبورهای ساده و قابل حدس مانند نام فرزند، تاریخ تولد یا شماره تلفن خودداری کنید.
عوض کردن رمز ایمیل ‌به‌صورت دوره‌ای می‌تواند تا حد زیادی از افشاء اطلاعات کاربران جلوگیری کند. در این مقاله نحوه عوض کردن رمز ایمیل در سرویس‌های گوگل و یاهو توضیح داده شده است.

تغییر رمز ایمیل در جیمیل

امروزه برای استفاده از خدمات و سرویس‌های بیشتر برنامه‌ها لازم است از طریق یک آدرس ایمیل در برنامه مربوطه ثبت‌نام کنیم. برای عوض کردن رمز ایمیل هرگز منتظر اخبار افشاء اطلاعات نمانید و برای اطمینان از اینکه فقط خودتان به اطلاعات شخصی ارسال شده به ایمیل‌تان دسترسی دارید بهتر است به‌صورت دوره‌ای رمز ایمیل حساب‌های خود را تغییر دهید. عوض کردن رمز ایمیل یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به کاربران آموزش داده شود.

عوض کردن رمز ایمیل از طریق کامپیوتر

1. برای عوض کردن رمز ایمیل در ابتدا وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید. به این نکته توجه داشته باشید که برای تغییر رمز جیمیل باید رمز حساب جیمیل خود را به یاد داشته باشید. اگر رمز جیمیل خود را فراموش کرده‌اید، به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید در ادامه مقاله، توضیحات کاملی در مورد بازیابی رمز فراموش شده آمده است.
روی دکمه تنظیمات یا همان Settings کلیک کنید. برای اینکه تمامی تنظیمات برایتان قابل مشاهده باشد See all settings را انتخاب کنید.

2. در مرحله بعد، وارد سربرگ Accounts and Import شوید. در بخش Change account settings عبارت Change password را انتخاب کنید.

3. صفحه جدیدی باز می‌شود، در کادر مربوطه، رمز فعلی حساب جیمیل را وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

4. در این بخش نیاز است در کادر اول رمزجدید و در کادر دوم نیز مجدد رمز جدید را جهت تایید وارد نمایید. در انتها روی دکمه Change password کلیک کنید.

عوض کردن رمز در جیمیل

همانطور که مشاهده کردید با انجام چند مرحله ساده شما موفق به عوض کردن رمز ایمیل خود شدید.

تغییر رمز ایمیل در گوشی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای عوض کردن رمز جیمیل می‌توانید استفاده کنید تغییر رمز ایمیل از طریق گوشی‌ اندرویدی است. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا با کلیک روی Settings وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.

2. در بخش تنظیمات برای دسترسی به حساب کاربری جیمیل خود گزینه Google را انتخاب کنید.

3. آدرس حساب جیمیلی که مایل به تغییر رمز آن هستید را انتخاب کرده و روی گزینه Manage your Google Account کلیک کنید.

4. برای ادامه فرایند تغییر رمز ایمیل در گوشی زبانه Security را انتخاب و در بخش Signing in to Google گزینه Password را انتخاب کنید.

5. در این مرحله از شما درخواست می‌شود رمز حساب کاربری خود را وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

6. گذرواژه جدید خود را در کادر New Password وارد کرده و برای تایید آن رمزعبور جدید را در بخش Confirm new password نیز مجدد تایپ نمایید. در نهایت روی دکمه Change password کلیک کرده تا تغییرات جدید اعمال شده و رمز ایمیل شما تغییر پیدا کند.

تغییر رمز ایمیل در گوشی

آموزش عوض کردن رمز ایمیل در یاهو

یاهو یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل در جهان است که روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند. عوض کردن رمز ایمیل به‌صورت دوره‌ای و منظم ایده بسیار خوبی برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران است. در ادامه با فرآیند عوض کردن رمز ایمیل یاهو آشنا می‌شویم.
1. در مرحله اول لازم است وارد حساب کاربری یاهو خود شوید که برای این کار روی آدرس https://mail.yahoo.com کلیک کنید. نام کاربری و رمز ورود را وارد نمایید. پس از ورود به حساب کاربری خود در قسمت سمت راست بالای صفحه روی نام کاربری خود کلیک کرده و گزینه Account Info را انتخاب کنید.

2. در صفحه‌ای که باز می‌شود از منوی سمت چپ، روی بخش Account security کلیک کرده و گزینه Change password را انتخاب کنید.

3. گذرواژه جدید خود را در کادر مربوطه، وارد کرده و برای ادامه کار روی دکمه Continue کلیک کنید.

4. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن تغییر رمز عبور برای شما نمایش داده می‌شود. عوض کردن رمز ایمیل یاهو به همین سادگی انجام شد.

عوض کردن پسورد یاهوچگونه رمز ایمیل خود را پیدا کنیم ؟

طبق توصیه متخصصان فضای مجازی جهت افزایش امنیت حساب کاربری لازم است کاربران رمز ایمیل خود را بصورت دوره‌ایی تغییر دهند. قطعا عوض کردن‌های پی‌در‌پی رمز حساب‌های کاربری احتمال فراموشی آن‌ها را نیز بالا می‌برد البته جای نگرانی نیست و اکثر ارائه‌دهندگان خدمات اییمل شرایطی را برای بازیابی رمز ایمیل مهیا کرده‌اند.
در صورت فراموشی رمز ایمیل ، مرورگرهای کروم و فایرفاکس این امکان را فراهم کرده‌اند که افراد بتوانند به سادگی و در سریعترین زمان ممکن به حساب کاربری و رمزعبور خود در سایت‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. گوگل نیز چند راه آسان برای بازیابی ایمیل فراموش شده با استفاده از تأیید ایمیل و ارسال پیامک به تلفن همراه ارائه می‌دهد. در مقاله مهم‌ترین راه حل‌ها برای پیدا کردن رمز ایمیل مراحل کار بصورت تصویری آموزش داده شده است.

نحوه بازیابی رمز فراموش شده حساب جیمیل

اگر بنا به دلایلی گذرواژه حساب ایمیل خود را فراموش کنیم دسترسی ما به بسیاری از سرویس‌ها که از طریق ایمیل وارد آنها می‌شدیم با مشکل مواجه خواهد شد. اگر شما هم رمز ایمیل خود را فراموش کرده‌اید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست با انجام مراحل زیر می‌توانید رمز فراموش شده خود را بازیابی کنید.

1. روی عبارت https://accounts.google.com  کلیک کرده و آدرس جیمیل خود را وارد نمایید. در این صفحه روی دکمه Forgot Password کلیک کنید.

2. پس از آن گوگل از شما می‌خواهد آخرین رمز عبوری را که به یاد دارید وارد کنید. مشکل ما هم این است که رمز عبور خود را فراموش کرده‌ایم. در این مرحله روی لینک Try another way کلیک کنید.

 اگر قبلا با گوشی همراه خود وارد حساب جیمیل شده باشید، پیامی از سمت گوگل برای شما ارسال می‌شود که باید گزینه Yes را در گوشی خود انتخاب کرده و عدد ذکر شده را وارد نمایید تا احرازهویت شما انجام شود.
اگر پیامی دریافت نکردید گزینه resend it یا ارسال دوباره را بزنید که مجدد کدی برایتان ارسال شود. در مقاله چرا کد ایمیل نمیاد به‌صورت مفصل علل تاخیر کد توضیح داده شده است.
3. اما اگر در تلفن همراه خود حساب کاربری ندارید باید روی لینک I don’t have my phone کلیک کنید. با کلیک روی این عبارت روش جدیدی توسط گوگل برای تایید هویت شما ارائه می‌شود.

بازیابی رمز جیمیل

یکی از این روش‌ها پاسخ به یکسری سوالات امنیتی است که هنگام ساخت حساب جیمیل خود آن را انتخاب کرده بودید. سوالاتی مانند نام بهترین دوست شما چیست؟
روش بعدی Recovery email است. در این روش گوگل به ایمیل پشتیبانی که برای حساب جیمیل خود تعریف کرده بودید یک ایمیل ارسال می‌کند. این ایمیل ارسالی حاوی یک کد 6رقمی از جانب گوگل است که باید در قسمت مشخص شده کد را وارد کنید تا قادر به بازیابی رمز جیمیل خود شوید.

جمع‌بندی

امروزه داشتن یک حساب ایمیل معتبر برای هر کاربر امری ضروری است. انتخاب رمزعبور ساده و ضعیف می‌تواند مشکلاتی را برای حساب کاربری شما ایجاد کند. بهتر است جهت حفظ امنیت بصورت دوره‌ای رمزعبور خود را تغییر داده و از گذرواژه‌های قوی استفاده کنید. همانطور که در قسمت‌های بالا توضیح داده شد، مشاهده کردید که عوض کردن رمز ایمیل در یاهو و جیمیل کار آسانی است و شما با انجام چند مرحله خواهید توانست رمز ایمیل حساب خود را تغییر داده و امنیت حساب خود را افزایش دهید.

5/5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *